Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Waarom ik NIET voor een touchscreen zou willen gaan ?...da's dan weer een puur subjectieve visie, maar ik wil ze je zeker niet onthouden: here we go !... ;-)

Ten eerste geloof ik niet voor de volle 100% in Windows 8 als besturingssysteem...Microsoft heeft "the best of both worlds" (de klassieke desktop en de touchscreen) willen verenigen in één besturingssysteem en de fabrikanten zijn willens nillens moeten volgen...ze zijn (NU AL !...) reeds geruime tijd aan het sleutelen aan de opvolger van Windows 8: Windows Blue.

Ondanks mijn interesse en passie voor de computer (in het algemeen) liggen mijn roots in de wereld van "de mobiliteit"...ik geloof dus niet meteen in een voertuig dat op elk terrein prima presteert en daarvoor is ontwikkeld.

Een auto die zowel op de snelweg, als in de stad, als in het bos, als voor het trekken van een aanhanger in alle omstandigheden (rijcomfort, luxe, vermogen, uitstoot, prestaties, ....) optimaal presteert bestaat tot op heden niet...:dong:

Idem dito voor de fiets en idem dito voor de PC...ik geloof wel de laptop op zich, de desktop op zich en eventueel ook in de tablet op zich, maar NIET als combinatie van alles om dan tot een "Zwitsers mes" te komen...na de testperiode ben ik dan ook resoluut teruggekeerd naar Windows 7, mijns inziens zowat het beste besturingssysteem ooit uit de Microsoft-stal.

Je mag me dan misschien wat conservatief gaan vinden (is trouwens jouw volste recht...), maar ik heb Windows 8 getest en heb aardig wat contact met mensen die Windows 8 gebruiken: ze hebben stuk voor stuk een startknop toegevoegd om dan weer in de desktopomgeving te komen die ze gewoon zijn...op die manier is ie dan weer wél te genieten.

Een laptop is en blijft een prachtig stuk techniek: de meesten kunnen een desktop vervangen maar het prijskaartje is navenant...zeker door het feit dat je niet enkel "een PC" koopt, maar ook een toetsenbord en (in dit geval niet onbelangrijk) een scherm...de upgrade-mogelijkheden nadien zijn dan ook zéér beperkt: je kan het RAM-geheugen uitbreiden voor een aanvaardbare prijs én je kan upgraden van een klassieke harde schijf naar een SSD...maar daar stopt het zowat.

Mijn idee: investeer in een laptop maar investeer niet in techniek die nog in zijn kinderschoenen staat (de combinatie van alles + scherm dat daaraan voldoet)...stop die centjes liever in een kwalitatief merk en in een goede processor.

Bovendien heb ik een grondige hekel aan vettige vingertjes op een scherm... xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Asus,

Bedankt voor je uitgebreide en duidelijke uitleg. Je hebt me ervan overtuigd om geen windows 8 meer te willen :-) Dit meen ik oprecht.

Je hebt me enkele aspecten voorgelegd waar ik geen rekening mee heb gehouden.

Ervan uitgaande dat ik nu dan op zoek ben naar een kwalitatieve laptop, met windows 7, zonder touchscreen en die voldoet aan de rest van mijn eisenpakket :-D, welke zou je me dan aanraden?

groetjes Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua merken zou ik me beperken tot Asus, Dell, Toshiba, Sony ,MSI, Lenovo en Medion.

Aardig wat aanvullende lectuur over de betrouwbaarheid van de verschillende merken (laptops) kan je bekijken als je hier klikt.

Bij Medion kan je nog laptops bestellen met Windows 7 als besturingssysteem, zie deze aanbiedingen.

Bij de klassieke webshops kan je enkel nog een laptop met Windows 8 bestellen...een aankoop in een fysiek verkooppunt waar je bij de verkoper kan informeren wat het kostplaatje bedraagt om de laptop met Windows 7 te leveren is uiteraard een perfect alternatief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Asus,

Ontzettend bedankt voor je hulp.

Ik merk dat ik me echt even goed moet verdiepen in de materie om een goede keuze te maken.

Ook is het lastig dat inderdaad echt alle webshops windows 8 hebben (ondanks dat ik selecteer op windows 7!!!!).

Graag wil ik je nogmaals bedanken voor je hulp en informatie.

Groetjes Yvonne

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.