Ga naar inhoud

Laptop heeft groen scherm bij het opstarten en de zwarte kleuren zijn felgroen


Aanbevolen berichten

Best forumleden,

Ik heb een probleem met het beeldscherm van mijn laptop Acer Aspire750. Alles wat een zwarte kleur moet hebben wordt in fel groene kleur weergegeven.

Heb gemerkt dat dit eerder op het forum is geweest in 2009, maar er was geen oplossing gegeven.

Wie o wie kan me hiermee helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de tip: Test met externe beeldscherm geeft geen groene kleur. Kan inderdaad betekenen dat de grafische kaart van de laptop niet meer naar behoren functioneert. Hoe kan ik dit verder testen om het zeker te weten dat ik een nieuwe videokaart nodig heb?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het probleem is nog steeds niet opgelost. Aanvankelijk dacht ik hetzelfde als Kweezie Wabbit(zie commentaar hierboven) namelijk als het externe scherm normaal beeld geeft dat het in ieder geval niet aan de videokaart liggen. Totdat ik onlangs van iemand te horen kreeg dat een externe standaard beeldscherm geen digitaal maar analoge beelden geeft en daarom het beeld op het externe beeldscherm wel normaal is. Laptop scherm geeft volgens deze zogenaamde deskundige wel digitaal beeld en daardoor kan de videokaart dus wel stuk zijn.

Eerlijk gezegd dacht ik altijd dat elke videokaart op welke beeldscherm dan ook altijd digitaal beeld geeft en dat het niet aan de videokaart ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.