Ga naar inhoud

Problemen met internetverbinding


dizze

Aanbevolen berichten

Ik vermoed met het internet. Ik heb al geprobeerd met kabel, en dan lukt het meteen, geen problemen. Ik heb ook al mijn netwerkverbinding verbroken en verbinding gemaakt met een ander (onbeveiligd) netwerk van mijn buren, ..en dat lukt ook niet. Daarom denk ik dat er niets mis is met mijn netwerk, ..maar wat dan wel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 177
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Met de kabel is er geen probleem en de laptop van de dochter kan ook zonder problemen draadloos op het netwerk en internet.

Dan zit het probleem vermoedelijk bij de draadloze adapter of zijn instellingen op jouw laptop.

Gebruik opnieuw de draadloze functie van de laptop en koppel de kabel los aan de laptop.

Heb je gedeelde bestanden of mappen tussen jow pc en deze van je dochter?

Indien ja, kan je dan die gedeelde mappen zien en openen op de laptop van je dochter als je geen verbinding hebt met internet?

Sluit alle browsers af.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ ipconfig /flushdns (Let op de spatie voor de /)

Typ netsh winsock reset en druk op Enter.

Typ netsh winsock reset catalog en druk op Enter.

Typ netsh int ipv4 reset reset.log en druk op Enter.

Typ netsh int ipv6 reset reset.log en druk op Enter.

Typ exit en druk op Enter om het opdrachtprompt te sluiten.

Herstart de pc.

Hoe is de situatie nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, er wordt niets gedeeld tussen pc's, ..zou mijn dochter nooit toestaan :-)

Ik heb de rest allemaal uitgevoerd en herstart, ..en kon wel direct online. Ik zal het vandaag en morgen nog een paar x testen, ..hopelijk blijft het goed !

Ik hou u op de hoogte, ..goed of slecht !

Bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zag er eerst allemaal heel goed uit. Gisteren nog zeker een 5 tal keren terug opgestart, en telkens direct online ! Vandaag de eerste 3x terug direct ok, ..deze middag was het terug van dat, dan heb ik die laatste handelingen (bericht 42) opnieuw gedaan, maar zonder resultaat. Zelfs na verschillende keren terug opstarten of een kwartier wachten, nog niets. Uiteindelijk na ongeveer een half uur kon ik online.

Ik dacht gisteren en deze voormiddag echt dat het opgelost was. Het is toch raar dat ik gisteren vlak na (de eerste maal) die handelingen gedaan te hebben, alles perfect werkt tot 8x achter mekaar !..wat voordien nooit lukte?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het nog eens gebeurt dat je niet dadelijk online kan, moet je het volgende doen.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ping localhost c:\pinglocal.txt en druk enter.

Typ dan ping 192.168.1.1 c:\pingrouter.txt en druk enter.

Op de C schijf staan nu de bestandjes pinglocal.txt en pingrouter.txt

Open deze bestandjes en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg ze als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het gedaan zoals je gezegd hebt, maar er na de "enter" komt er op:" onjuiste parameter" met daarachter de tekst die ik getypt had. En dit zowel bij de eerste als de tweede regel.

Ik heb het dan nog eens opnieuw gedaan, maar dat was hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, foutje van mij :sad

Ik was het > teken vergeten :embarassed:

Dit zijn de juiste instructies.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ping localhost > c:\pinglocal.txt en druk enter.

Typ dan ping 192.168.1.1 > c:\pingrouter.txt en druk enter.

Op de C schijf staan nu de bestandjes pinglocal.txt en pingrouter.txt

Open deze bestandjes en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg ze als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.