Ga naar inhoud

advies gevraagd: screenrecorder voor Windows


Chato

Aanbevolen berichten

Ervaring met video-reviews is wat veel gezegd want het gebeurt maar heel sporadisch.

Zit telkens toch weer te zoeken hoe ik het de laatste keer ook alweer gedaan heb maar als je weer éénmaal bezig bent wijst het zich toch weer vanzelf. xD

Misschien heb je wat aan de onderstaande tips.

Zal ze even kort beschrijven wat me zo te binnen schiet.

Ik maak een video-review met de grootst mogelijke resolutie en dit komt natuurlijk de kwaliteit van het weergegeven beeld ten goede. Altijd probeer ik me op voorhand een beeld te vormen hoe de video eruit moet gaan zien en soms schrijf ik het wel ergens neer in welke volgorde bepaalde aspecten van het behandelde onderwerp in de review aanbod moeten komen. Zo voorkom je wel eens veel plak en kopieer werk.

Vermijd bruuske bewegingen en maak ze zo vloeiend mogelijk want je ziet wel eens reviews waar je nerveus van wordt en waar men moeite heeft met het volgen van de handelingen die worden uitgevoerd.

URL's doe ik wel eens verduidelijken door ze vergroot weer te geven in een tekstvak of tekstballon net zoals belangrijke info.

Maar dat hangt natuurlijk af van de mogelijkheden van het gebruikte programma.

Als ik denk van hier in de review wil ik straks een tekstvak hebben laat ik de tool een aantal seconden opnemen zolang ik denk dat de tekst weergegeven moet worden, is het te lang knip ik gewoon een stukje weg en omdat het beeld niet wijzigt is hier later ook niets van te zien als de video klaar is.

Wil je graag één of ander deuntje gebruiken in je review dan kan je er hier wel één vinden naar je gading.

Als je de info onder Music Licenses in stap 1 even doorneemt is het geen enkel probleem om de deuntjes gratis te gebruiken.

Succes ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor al jullie adviezen!

Alle genoemde screenrecorders heb ik geprobeerd. Maar het geluk zit mij niet mee.

Uiteindelijk was het alleen fraps die de beelden nog enigszins vloeiend kan laten zien. Wel jammer van dat lelijke logo bovenin beeld, maar andere screenrecorders vragen toch wat teveel van mijn systeem.

Geprobeerde screenrecorders:

- Rylstim neemt geen geluid op. Nog niet direct een probleem, maar daar komt dan ook nog bij dat het niet in windowed-mode kan opnemen. In fullscreen krijgt ie last van stuttering.

- Free Screen to Video kan niet overweg met de toetscombinatie Alt+TAB (switchen tussen de screenrecorder en de window die opgenomen moest worden). Ik kreeg dan een zwart beeld.

Ook jammer was dat deze screenrecorder niet in-game gestart kan worden.

- Camstudio is te veeleisend. Mijn machientje kon dat niet aan waardoor de boel constant crashte.

- Jing gaat nog verder dan slechts wat schokkende beelden. Jing maakt er bijna een dia-show van. In de opname laat het iedere seconde een nieuw beeld zien.

pff, mijn computer is aan een hardware-upgrade toe.

:-)

Jammer, Jing werkt wel fijn, en heeft een mooie interface.

Bedankt voor die link naar Royalty-Free Music, Dasle! Die kan ik zeker goed gebruiken!

Het wordt dus toch fraps.

Die heeft ook last van haperingen op mijn oude computer, maar is van alle bovenstaande nog het minst erg. Kan ik btw iets doen tegen die hapering, behalve een hardware-upgrade uitvoeren?

Hier twee voorbeelden van de stuttering die met fraps al duidelijk te zien is, maar is imo nog redelijk.

Schokkende (camera) beelden!

test1 - YouTube

Tijdens het springen lijkt het of ik even in de lucht blijf zweven.

(schrik niet van de hond, hij blaft wel maar bijt niet)

test2 - YouTube

Ik ga de review maken met fraps.

Behalve als iemand nog een goed alternatief heeft.

aangepast door Chato
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie adviezen, iEscape en niels123.

Vannacht was de deadline voor de review en die heb ik dus gemaakt met fraps.

Opgestuurt (ge-upload) en ik kreeg een akkoord om dit verder uit te werken.

Leuk! Dit is mijn eerste ervaring met het bedienen van een camera met je toetsenbord en muis, en blijkbaar valt het stotteren nog wel mee. (Volgens steam).

Maar het mag altijd beter.

Eind volgende maand moet de definitieve versie klaar zijn en ik zal zeker de door jullie aangerade tools nog gaan proberen!

Dank je voor de tips! Ik laat nog wel weten wat mijn opinie is over xfire en krut.

Wordt vervolgd dus.

Dasle, de videokaart in mijn Windows-computer is een ATI Radeon HD 4600 [DDC Display] met 1024 MB DDR2 geheugen.

Dat is voldoende voor de game zelf (TES Skyrim) maar doordat ik nogal wat mods gebruik (100 +) heeft ie het er soms moelijk mee.

Mijn RAM bedraagt 2,5 GB. Maar ik heb het vermoeden dat het hier vastzit op de proccessor: ik moet het doen met 3 GHz.

Ik ben verre van een hardware-deskundige, maar ik heb al vaker het vermoeden dat mijn CPU-kracht niet voldoende is voor dit soort taken.

Als ik het mis heb hoor ik dat graag.

Vriendelijke groet,

Chato

Link naar reactie
Delen op andere sites

Krut is idd niet geschikt voor het opnemen van games, niels123.

Het is Perfect (met een hoofdletter P) voor opnames van gebeurtenissen op je bureaublad, maar het kan niet overweg met full-screen applicaties.

Krut neemt helaas alleen het bureaublad op, ook als er een fullscreen app op de voorgrond draait.

Toch bedankt voor het meedenken, iEscape!

Bedankt voor de tip, niels123!

XFire is een goed alternatief voor fraps.

Fraps mag dan wel de marktleider zijn, maar XFire heeft features die fraps niet heeft (en vice versa). Een goede competitor, maar helaas kreeg ik problemen als ik de videokaart op volle kracht laat draaien.

Alleen op lagere resoluties en pas na het uitschakelen van CPU-vretende activiteiten als Anti-Aliassing liep -ie lekker soepel. Ik moest erg veel beeld-kwaliteit inleveren.

Mooi progje, met veel toeters en bellen features, dat dan weer wel.

Ook geprobeerd:

Taksi Desktop Video Recorder

CTD (Crash to Desktop) onmiddelijk na het indrukken van de opname-toets.

Cam XPress

Ik ben echt wel bereid te betalen voor een programma als het echt goed is, maar deze trial-versie heeft de beperking dat je dit programma niet kan instellen op de hoogst mogelijke kwaliteit. Ik kan het dus niet testen voordat ik betaal. Nou ja zeg...

PlayClaw

Wow! Eindelijk een screenrecorder die het geen probleem vindt dat ik niet echt een 'high-end' computer heb.

Loopt soepel, voelt lichtgewicht. Weinig kwaliteitsverlies.

De trial-versie heeft een ZEER opvallend logo / watermark in beeld, maar PlayClaw wil ik toch eens wat verder testen.

Gregior

Een vastloper. Direct na het indrukken van de record-hotkey. Niet alleen de game of screenrecorder, maar de hele computer.

Growler Guncan

Loopt echt soepel, je merkt bijna niet dat dit progje actief is!

Maar helaas moet ik veel beeld-kwaliteit inleveren.

Anti-Alliasing werkt niet.

Blijft over:

Fraps en PlayClaw.

Ik ga nu deze twee vergelijken. Prijs - kwaliteit.

Mijn bevindingen/ervaringen zijn alleen van toepassing op mijn situatie (oude computer, fullscreen game-recording).

Crashes, slechte resultaten en dergelijke zeggen dus niets over het screenrecord-programma, maar meer over de combinatie van het gebruikte programma met een relatief oude computer in deze omstandigheden.

En het blijft natuurlijk slechts mijn persoonlijke bevindingen, mijn mening.

Voor urls naar deze progjes: "Google is your friend"

ergo:

Ik ga fraps en PlayClaw naast elkaar verder uittesten. Ik zal de prijs en kwaliteit -verhouding testen.

Als mijn video-review eenmaal af is zal ik graag en met trots het resultaat laten zien.

Iedereen bedankt voor het meedenken!

aangepast door Chato
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bandicam! Die gaat het worden!

Wat het meest opviel aan dit progje is dat het geen enkele invloed heeft op de besturing vd camera. Je merkt niet eens dat er nog een ander programma actief is. Een echte lichtgewicht dus. En dat zocht ik.

Bandicam kent weinig tot geen beeldkwaliteitsverlies, voelt lichter aan dan fraps en is gebruiksvriendelijker dan PlayClaw.

Alle drie zitten in dezelfde prijsklasse, rond de dertig euro.

Ik heb deze screenrecorder alleen maar even getest tijdens zo'n 30-40 seconden opname, toen wist ik het al:

Bandicam heeft mijn voorkeur en heeft deze 'contest' dus gewonnen.

Bedankt voor de tip!

aangepast door Chato
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.