Ga naar inhoud

advies gevraagd: screenrecorder voor Windows


Chato

Aanbevolen berichten

Hi,

Voor een mod van een game wil ik een 'review' maken en zoek daarvoor een screenrecorder.

Ik ben niet zo bekend met Windows-applicaties en vraag daarom jullie advies welke het best te gebruiken.

Ik ben wél bekend met fraps, maar vind het logo dat fraps aan de video toevoegd verschrikkelijk en ook vraagt fraps nogal veel van mijn systeem dat niet echt 'high-end' te noemen is.

De screenrecorder die ik zoek heeft dus bij voorkeur geen reclame/logo of iets dergelijks in beeld.

Lichtgewicht is voor mij ook belangrijk, ik moet het doen met 'slechts' 3 GHz CPU, 2,5 GB RAM en 1GB VRAM.

Daarnaast moet het de mogelijkheid hebben om de video lokaal op te slaan (op de HDD) zodat ik het later kan bewerken met een video-editor.

Het bestandsformaat van de opgeslagen video is niet zo belangrijk, voor het converteren naar een ander formaat zijn er legio tools waar ik mij wel mee red.

Wie heeft ervaring met, kennis van en/of een mening over de vele screenrecorder die op het www te vinden zijn?

Ik zie door de bomen het bos niet meer tussen al die vele screenrecorders, en google helpt mij alleen maar verder het bos in.

;-)

Dank bij voorbaat,

Chato

EDIT:

Sorry voor die verschrikkelijk tiep-vaud in de titel. Kan ik niet meer aanpassen.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens of Rylstim Screen Recorder aan je eisen voldoet. Heb er zelfs ooit nog eens een handleiding voor geschreven.

En die tiep-vaud is ook verdwenen xD

Mocht je - buiten je wil - nog eens zo'n foutje maken, kan je dit normaal corrigeren door je bericht te "bewerken", te kiezen voor "meer opties" en daar de titel te wijzigen. Probeer maar eens of dat lukt ?

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het toch wel een minpuntje dat deze screenrecorder geen geluid opneemt. Dat moet ik dan achteraf nog toevoegen.
Dat klopt inderdaad ... is een soepel programma om op te nemen, maar dat geluid ontbreekt :dong:

Perfect geschikt voor opname van visuele handleidingen, maar als je er ook commentaar bij wil, is dit niet de geschikte optie.

aangepast door kape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties.

@iEscape, Camstudio zorgde voor een flinke FPS-drop tijdens de opname (stuttering van de beelden) en uiteindelijk een CTD (Crash to Desktop). Helaas is camstudio geen lichtgewicht te noemen: hij eet 27 - 30 % van mijn CPU-kracht op.

Opzich niet zo erg, maar de game zelf is ook niet bepaald lichtgewicht, met als gevolg een crash.

Ik ga het ook nog eens proberen met de aanrader van kweezie wabbit. user-offline.png

Mocht het uiteindelijk echt vastlopen op de gebruikte systeembronnen, kom ik iig verder met de tip van kape, dat was wel een lichtgewicht, al moet ik dan het geluid achteraf nog toevoegen.

Maar eerst maar es met de aanrader van kweezie wabbit aan de slag.

Wordt vervolgd dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik altijd Camtasia voor het maken van een video review en nu keek ik vandaag eens op de site van TechSmith en blijkbaar hebben ze ook een gratis alternatief Jing.

Gratis downloaden kun je het hier.

Diverse tutorials vind je alvast hier en een video tutorial vind je hier.

Mochten de overigen niet aan je wensen voldoen is het misschien de moeite waard om deze eens te proberen.

Niet geschoten is altijd mis. xD

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik altijd Camtasia voor het maken van een video review

Jij hebt blijkbaar ervaring met het maken van video-reviews.

Ik niet.

Ik kreeg het verzoek er een te maken van een modder via steam (Steam, The Ultimate Online Game Platform).

Lijkt me een leuke zaterdagmiddag-klus, en ben me nu dus aan het verdiepen in het hoe-en-wat.

Youtube heeft vele voorbeelden, en ik heb zelf ook wel wat idee-en, maar als jij als ervarings-deskundige goede tips hebt, ben ik een en al oor.

:-)

Mochten de overigen niet aan je wensen voldoen is het misschien de moeite waard om deze eens te proberen.

Zal ik zeker doen!

Ik hoop aanstaand weekend al een eerste opzetje klaar te hebben, en ik ga eerst eens met de tip van Kweezie Wabbit aan de slag.

Jouw adviezen zal ik zeker ook proberen.

Dank voor de reacties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.