Ga naar inhoud

Nieuwe videokaart gewenst


Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb enkele dagen geleden mijn computer naar een winkel gebracht waar ze mijn probleem die ik hier heb beschreven, hebben onderzocht.

Nu blijkt dat mijn videokaart kapot is gegaan omdat er teveel stofophoping was en daardoor een beetje doorbrand is, geheel mijn fout natuurlijk.

Maar vermits ik toch een fervente gamer ben, zonder eigenlijk de nodige hardware kennis, zoek ik nu dus een nieuwe videokaart.

Dit zijn de systeemspecificaties van de computer in kwestie (buiten de videokaart dan, want die is kapot): http://speccy.piriform.com/results/DS0n7vTqjFrgjAGtP8dVGs6

Nu had ik graag geweten hoeveel Watt ik kan gebruiken voor de videokaart. Weet iemand hoeveel mijn systeem verbruikt (ongeveer) kwa wattage zonder de videokaart die er momenteel insteekt (die kapot is) bij te tellen? Zo weet ik dus de restwattage die ik kan gebruiken voor de nieuwe videokaart.

Ik heb een Power Supply Unit van 600W en de vorige videokaart verbruikte naar het schijnt 151W.

Hoeveel verbruiken dus alle andere stukken van die 600W?

Heeft iemand ook suggesties wat videokaarten betreft?

Ik ben een beetje aan het uitkijken naar een GTX 680 of GTX 770 of heel misschien een GTX 780.

Bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit je andere topic heb ik begrepen dat niet enkel je videokaart stuk is, maar dat ook je harde schijf aan vervanging toe is: de test met HDTune toonde dit aan.

Volgens je Speccy-logje is de PC mogelijk nog binnen zijn garantietermijn (2 jaar voor Medion PC's die rechtstreeks bij Medion werden gekocht, 3 jaar voor Medion PC's die bij Aldi werden gekocht), dus indien dit zo is kan je deze PC ook gratis laten herstellen door gebruik te maken van die garantie...lijkt me een leuke optie te zijn.

Het opzoeken van je aankoopbon en contact met Medion kan hier meer duidelijkheid in brengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit je andere topic heb ik begrepen dat niet enkel je videokaart stuk is, maar dat ook je harde schijf aan vervanging toe is: de test met HDTune toonde dit aan.

Volgens je Speccy-logje is de PC mogelijk nog binnen zijn garantietermijn (2 jaar voor Medion PC's die rechtstreeks bij Medion werden gekocht, 3 jaar voor Medion PC's die bij Aldi werden gekocht), dus indien dit zo is kan je deze PC ook gratis laten herstellen door gebruik te maken van die garantie...lijkt me een leuke optie te zijn.

Het opzoeken van je aankoopbon en contact met Medion kan hier meer duidelijkheid in brengen.

Ja, dat klopt. De computer valt nog onder garantie. Ik heb al contact opgenomen met Medion, maar ze sturen mij van hak op tak en heb ook geen zin om nog een maand of twee zonder computer te zitten. Ook als zij het zouden repareren wordt er toch hardware ingestoken dat gelijkwaardig is aan de hardware dat er momenteel insteekt, en vermits ik vind dat een upgrade nodig is, doe ik het niet via de garantie.

Na lang zoeken gisteren en vandaag heb ik uiteindelijk gekozen voor een nVidia GeForce GTX 770.

Ik ga nu ook nog mijn intern geheugen (momenteel zit er 600mhz geheugen in, wat weinig is) upgraden en mijn HDD vernieuwen.

Ik heb ook nog enkele vraagjes over het intern geheugen. Volgens Speccy is het moederbord een MS-7667. Ik heb volgende handleiding gevonden van dat moederbord: http://217.110.237.70/Manuals/7667v2.2(Medion).pdf

Nu probeer ik dus te zoeken wat de maximale snelheid van het intern geheugen is dat mijn moederbord ondersteund. Ik heb dit gevonden in de handleiding:

Memory Support

  • 4 DDR3 DIMMs support DDR3 2133(Over Clocking)/1600(Over Clocking)/1333/1066 DRAM (32GB Max)
  • Supports Dual-Channel mode

Kan iemand mij nu zeggen wat de maximale snelheid het moederbord van het intern geheugen ondersteund? Want ik snap niet wat ze daarmee exact willen zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Je huidig geheugen heeft een snelheid van 1600 MHz, met dit moederbord kan je geheugenlatjes installeren met een snelheid tot 2133 MHz. ;)

Tip: Als je geheugen wilt aanschaffen zou ik aanraden om het eerder vroeg dan laat te doen, want de geheugenprijzen beginnen jammer genoeg weer serieus te stijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.