Ga naar inhoud

studio pc aanschaf


Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

ik ben van plan mijn studio uit te gaan breiden. maar dan heb ik eerst een nieuwe pc nodig.

ik heb op dit moment een asus i5 laptop maar dat is niet praktisch voor in de studio.

ik wil graag de volgende aspecten in mijn nieuwe computer,

een moederbord met: minimaal 1x hdmi, minimaal 1x usb 3.0 en meerde 2.0, minimaal 1x firewire.

processor: minimaal rond de i5 processor i7 mag ook en AMD ook.

Ram: zn 8gb ram dacht ik maar.

Harde schijf, zn 2 TB.

SSD, mij is verteld dat als ik windows draai vanaf ssd dat dat veel sneller is. en bovendien het kost niet veel, dus ongeveer 32/64 GB SSD.

ik wil graag 2 beeldschermen dus heb ik volgens mij 2x hdmi nodig? dus een videokaart moet er dan nog bij. en waarschijnlijk nog een videokaart omdat ik in mijn vrije tijd muziek luister vanaf mij pc via de hdmi kabel naar mijn tv en daar naar mijn stereo setup.

het liefst met wifi maar is niet nodig.

geluidskaart hoeft niet aangezien ik externe interface heb met firewire.

en natuurlijk andere standaard dingen,

voeding, behuizing enz.

ik hoop hier een beetje een idee te geven wat mijn wensen zijn.

nou ik ben helemaal nieuw in de wereld van pc maar zo iets heb maar even bedacht na een dagje op het internet speuren.

is het verstandig om hem zelf te bouwen, of een complete te kopen?

en als je andere suggesties hebt of vind dat ik er compleet naast zit mag je het natuurlijk ook zeggen :)

mijn budget is niet heel enorm rond de max van 650,- maar ik ga kijken of ik zo veel mogelijk 2dehands kan krijgen.

dus als je onderdelen weet die ik zou moeten kopen laat het alstublieft weten :)

alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik zou niet kiezen voor i5 omdat het budget te klein is en met deze samenstelling heb je een goede pc.

Je kan bij Azerty ook kiezen om alleen cpu, geheugen te plaatsen zodat je de rest kan doen of je kan de montage laten doen.

Als monitor zou ik deze monitor nemen want het heeft hdmi

Het is niet zo dat je bij 2 monitor ook 2 hdmi nodig hebt want je hebt aansluiten op de videokaart voor 2 schermen bijvoorbeeld HDMI + DVI

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.