Ga naar inhoud

Welke programma's mag ik verwijderen ??


sofiake

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

onze pc thuis is zo traag dat we alle programma's die we ooit eens gedownload hebben (om een of andere reden) en nu dus niet meer gebruiken, er alvast af zwieren !

Nu blijft dus de vraag : welke van deze programma's kan ik gewoon verwijderen zonder gevolgen, en welke hebben evt invloed op de werking van onze pc ?

Als volledige computerleek volgt hier dus mijn lijst :

Torch

- - - Updated - - -

2de poging :-)

Hoi allemaal,

onze pc thuis is zo traag dat we alle programma's die we ooit eens gedownload hebben (om een of andere reden) en nu dus niet meer gebruiken, er alvast af zwieren !

Nu blijft dus de vraag : welke van deze programma's kan ik gewoon verwijderen zonder gevolgen, en welke hebben evt invloed op de werking van onze pc ?

Als volledige computerleek volgt hier dus mijn lijst :

Torch Torch Media Inc

Corel Media One Corel Corporation

NVIDIA PhysX v8.10.13 NVIDIA Corporation

Spark Jive Software

iLivid Bandoo Media Inc

Nokia PC Suite Nokia

Trojan Killer Gridinsoft LLC

Registry Reviver ReviverSoft

You tube downloader Regensoft

WinFF 1.3.2 WinFF.org

FBackup4 Softland

TweakNowRegCleaner TweakNow.com

RarmaRadio Raimersoft

Speedy PC Pro Speedy PC software

JetClean BlueSprig

Realtek High Definition Audio Driver Realtek Semiconductor Corp.

AVS Update Manager Online Media Tech.

SyckBack 2Bright Sparks

My DSC2 My Company Name

En dan heb ik alles van de uitgevers Microsoft, Apple en andere bekenden er nog niet tussengezet :-) Dus , wat mag er zeker weg zonder gevolgen ??

Alvast hartelijk bedankt !

Sofie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mag niet verwijdert worden:

NVIDIA PhysX v8.10.13 NVIDIA Corporation -> dat is voor videokaart

Realtek High Definition Audio Driver Realtek Semiconductor Corp --> voor geluid

Voor de rest weet ik uiteraard niet of je nodig hebt.

Sommige programma kan je niet zonder hulp verwijderen en dus best een logje (klik) plaatsen.

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een computer wordt meestal niet traag door het aantal programma's dat geïnstalleerd is, maar wel door het aantal programma's dat actief is (die 'draaien')

Vragen:

- over welke windows spreken we- hoe oud is je systeem?

- belangrijk: zit je safe op gebied van beveiliging: welke antivirus, welke anti-malware heb je en zijn die bijgehouden? (up to date?) Want het zou me niet verwonderen dat het hem daar ergens zit.

- kijk eens bij taakbeheer / processen en laat daar sorteren op grootte van je cpu-gebruik: wat zijn de grote 'cpu-vreters' ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

My DSC2 My Company Name is blijkbaar sofware die bij een fototoestel of videocamera hoort. Die kan je laten staan.

Deze programma's kan je verwijderen als je ze niet meer gebruikt.

Torch Torch Media Inc is een web browser zoals internet explorer of firefox

Corel Media One Corel Corporation is een programma voor fotobewerking.

Spark Jive Software is een messenger zoals skype

WinFF 1.3.2 WinFF.org is een videoconverter om videobestanden om te zetten van het en formaat naar het andere.

FBackup4 Softland is een backup programma

RarmaRadio Raimersoft is een programma om internet radio te ontvangen.

SynckBack 2Bright Sparks is een backup programma waarmee je ook bestanden kan synchroniseren tussen verschillende pc's.

AVS Update Manager Online Media Tech. is de update manager voor AVS video converter. Als je de AVS video converter niet meer hebt, mag je ook deze update manager verwijderen.

iLivid Bandoo Media Inc mag je zeker verwijderen want die heeft veiligheidslekken.

Onderstaande programma's mag je verwijderen want ze zijn zo goed als nutteloos.

Registry Reviver ReviverSoft

TweakNowRegCleaner TweakNow.com

Speedy PC Pro Speedy PC software

JetClean BlueSprig

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.