Ga naar inhoud

Powerpoint 2007 / pdf


Optika

Aanbevolen berichten

Wanneer ik een pps doorstuur naar een vriend ontvangt deze die altijd in PDF formaat.

Ik heb al alles uitgeprobeerd maar kan niet achterhalen door wat dit komt.

Is er iemand die ook al met dit fenomeen geconfronteerd werd ???

Alle oplossingen welkom :top:

Met dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Optika,

sorry, maar dit lijkt me vreemd: dat een mailprogramma de opbouw van een bestand gaat wijzigen / omzetten van pps naar pdf... ? ?

Dus vraag ik me af HOE jij dat bestand naar iemand doorstuurt: als bijlage of vanuit je powerpoint-programma of zo ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Passer

Bedankt voor uw snelle reactie ! Ik vraag het mij ook af hoe dat kan.

Ik verstuur de pps als bijlage in mijn emails (via MS Outlook) Het eigenaardige is wel dat die vriend van hetzelfde probleem met pps'en die hij van anderen binnen kriigt !!!

optika

Link naar reactie
Delen op andere sites

en dus ligt het niet aan jou, maar aan 'iets' bij hem.

'k zou niet weten in welke richting ik moet denken tenzij een virus of malware dit kan doen (waar ik nog niet van hoorde, maar er gebeuren nog wel dingen waar ik nog niet van hoorde :D )

Twee vragen dan:

vraag eens of hij zo'n bestand hernoemt naar .pps en het dan wèl kan afspelen?

en anders zou hij moeten controleren hoe zijn computer tegen virussen en malware beveiligd is (of niet) - eventueel kan hij dan best een HJ-logje laten ontleden denk ik. (en als het dan dàt ook niet is, moeten anderen ter hulp snellen want mijn potje is dan leeg...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bestand hernoemen zoals passer doorgaf kan zeer zeker een mogelijke oplossing zijn.

Of

Lijkt mij eerder dat het bestand aan het verkeerde programma gekoppeld is bij je vriend.

Dat hij de bijlage eerst opslaat op de harde schijf dan met de rechtermuisknop klikken op het bestand en in het volgende menu kiezen voor "openen met".

Dan moet hij het terug koppelen aan Powerpoint.

Kan hij pdf openen met adobe reader?

Kan hij andere Powerpoint bestanden wel openen/ afspelen met powerpoint?

Link naar reactie
Delen op andere sites

"openen met" heb ik al geprobeerd echter zonder resultaat. Nee pps'en die hij van anderen krijgt zijn ook in PDF !!!

Hoe dit mogelijk is is voor mij ook een raadsel !!

Ik denk eerder dat het voorkomt van een virus of malware !!!

Ik zal hem eerst vragen dit te laten doen door iemand die iets van computers af weet.

Als ik nieuws heb laat ik het U uiteraard weten.

Alvast bedankt voor de hulp.

Optika

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.