Ga naar inhoud

Pc start niet meer op na update windows 8.1


VUUR

Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het uitvoeren van de opdracht netsh winsock reset, heb ik al eens eerder geprobeerd en ook zonder resultaat helaas...

Nu heb ik verder gegoogled en ik heb gevonden dat het wellicht een malware kan zijn die dit probleem veroorzaakt. Zou dit een oorzaak kunnen zijn?:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een malware opruiming werd reeds gedaan (zie berichten 4 t.e.m. 9) en er werd toen eigenlijk niets gevonden.

Als ik op meer klik dan verschijnt dat de foutcode namelijk: Foutcode: ERR_NAME_RESOLUTION_FAILED

De Name-Resolution (of omzetting van naam naar IP adres) mislukt.

Deze omzetting gebeurt door de DNS servers en blijkbaar loopt het daar mis bij jouw.

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.

Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.

Let op de spatie voor de / en voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.

Vermoedelijk staan het IP en DNS van je netwerkverbinding op automatisch. Dit wil zeggen dat beide door de router worden afgehandeld.

Welke router gebruik je? Kan je het merk, model en type eens opgeven?

Kijk eens bij de WAN instellingen van je router welke IP daar zijn opgegeven voor de DNS server(s).

Wijzig eventueel deze IP naar 208.67.222.222 (OpenDns) en 8.8.4.4 (google).

aangepast door kweezie wabbit
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermoedelijk staan het IP en DNS van je netwerkverbinding op automatisch. Dit wil zeggen dat beide door de router worden afgehandeld.
Mijn vermoeden was dus juist :-)
Kijk eens bij de WAN instellingen van je router welke IP daar zijn opgegeven voor de DNS server(s).

Wijzig eventueel deze IP naar 208.67.222.222 (OpenDns) en 8.8.4.4 (google).

Heb je dit ook kunnen doen?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeerd maar de optie om de IP voor de DNS server aan te passen kan ik niet vinden. Bedoel je misschien de Subnet Mask? Die kan ik namelijk wel aanpassen.

Zou je misschien uitgebreider kunnen uitleggen hoe ik de IP voor de DNS server kan aanpassen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan de handleiding van je router hier downloaden.

Open het pdf bestand en kijk naar hoofdstuk 3.2 voor de inlogprocedure van je router.

Kijk dan in hoofdstuk 6.7.1 voor het instellen van de DNS server.

Hier moet je het vinkje weghalen automatisch DNS toekennen en dan kan je zelf de ip-adressen van de DNS servers ingeven.

Dan ga je naar Management (Beheer) en klik onderaan op Save/Reboot (opslaan/herstarten).

Link naar reactie
Delen op andere sites

De handleiding heb ik gedownload en heb in hoofdstuk 6.7.1 gekeken. Nu staat echter op de afbeelding de optie DNS erbij maar deze heb ik niet (zie de mogelijkheden die ik heb op de afbeelding)

post-33009-1417705597,7439_thumb.jpg

Nu weet ik dus niet waar ik de DNS kan aanpassen.

- - - Updated - - -

Hier een betere afbeelding:

post-33009-1417705597,7729_thumb.jpg

aangepast door VUUR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.