Ga naar inhoud

Pc start niet meer op na update windows 8.1


VUUR

Aanbevolen berichten

Helaas heb ik geen cd/dvd gekregen bij de modem. De router/modem heb ik gekregen van mijn internetprovider tele2.

Vandaag heb ik contact opgenomen met tele2 over de modem en dat er in de handleiding de mogelijkheid is om de DNS aan te passen en dat bij mij niet het geval is. De medewerker van tele2 vertelde mij dat de internetverbinding goed is en dat het probleem ligt aan de configutarie van mijn computer met windows 8.1 , maar ik heb gezegd dat er op dit forum is gezegd dat het probleem wellicht aan de DNS ligt en heb gevraagd of zij het wellicht konden aanpassen maar de medewerker vertelde me nogmaals dat het niet ligt aan de DNS server maar dat mijn pc configuratie het probleem is. Op mijn laptop met windows xp heb ik namelijk geen enkel probleem. Nu ben ik dus radeloos :hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Ga naar de desktop (bureaublad) en klik met de rechter muisknop rechts onderaan op het icoontje van de netwerkverbinding.

Kies dan de optie open netwerkcentrum.

Klik dan bij de actieve netwerkverbindingen op de link achteraan (LAN-verbinding of wifi-verbinding) om het statusvenster te openen.

Klik dan op de knop eigenschappen.

Haal het vinkje weg bij Internet Protocol versie 6 en klik op OK.

Laat het statusvenster nog even open en probeer nu of je nog steeds de foutmeldingen krijgt bij het surfen.

Als je geen fouten meer krijgt, is het probleem opgelost en kan je het statusvenster en het netwerkcentrum weer sluiten.

Als je nog steeds de fout Foutcode: ERR_NAME_RESOLUTION_FAILED krijgt, sluit dan de browser en ga terug naar het statusvenster van de netwerkverbinding.

Klik dan op de knop eigenschappen.

Selecteer Internet Protocol versie 4 en klik op de knop eigenschappen.

Op de tab Algemeen onderaan selecteer je de 2de optie en dan kan je de IP-adressen van de DNS servers zelf ingeven.

Stel het eerste IP in op 208.67.222.222 (OpenDns) en het 2de op 8.8.4.4 (google) en klik op OK.

Sluit het venster met de eigenschappen maar laat het statusvenster nog even open en probeer nu opnieuw of je nog steeds de foutmeldingen krijgt bij het surfen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.