Ga naar inhoud

Pc start niet meer op na update windows 8.1


VUUR

Aanbevolen berichten

  • Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

En heb je dit bij alle web pagina's of alleen bij bepaalde pagina's?

Probeer eens de pagina van google te openen.

Als dat niet lukt, doe dan het volgende.

Open het opdrachtprompt (typ cmd in het zoekveld en druk enter)

Tik in: tracert google.be > c:\tracert.txt en druk op Enter. Let op de spatie voor en na de >.

C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien je systeemschijf niet de letter C heeft.

Open de verkenner en klik op de C schijf.

Open het bestand tracert.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand tracert.txt toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de site van google aangeklikt en deze wilde niet openen. Daarna heb ik de stappen gevolgd maar als ik tracert google.be > c:\tracert.txt

invoer dan geeft het de melding Toegang geweigerd. Echter als ik alleen tracert google.be invoer dan doet hij wel iets maar slaat het verder niks op.

Hoe kan ik voorbij deze melding komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Google.be wordt correct omgezet naar een IP adres (74.125.136.94) en de route naar dat IP adres wordt ook gevonden.

Normaal zou dus de pagina moeten gevonden worden en getoond.

Als ik een ping of tracert doe naar google.be krijg ik een ander IP adres (194.78.0.173) maar beide IP adressen geven mij wel de google startpagina.

Probeer eens met het IP adres 74.125.136.94 of 194.78.0.173 rechtstreeks in te geven in de adresbalk van je browser.

Wat geeft dat als resultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeerd en beide ip adressen werken. Nu is het echter zo dat als ik een website uit mijn favorieten wil openen dat deze niet opent. De melding: Deze webpagina is niet beschikbaar. Als ik na meerdere klikken op opnieuw laden dan opent de website wel. Zou het een mogelijkheid zijn om de drivers te updaten? Zou het probleem hiermee verholpen worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat dit probleem komt van een driver.

Als het invoeren van een ip wel werkt en het invoeren van een naam niet, dan is er waarschijnlijk iets mis met de omzetting van de naam naar het IP.

Dat gaan we nu proberen op te lossen.

Stap1.

Download MVPS Hosts.

Unzip het programma naar een door u bepaalde locatie.

Klik op mvps.bat en kies voor “uitvoeren” om mvps.bat op te starten (*).

Druk op toets om door te gaan.

Van het bestaande bestand HOSTS op de standaardlocatie C:\\windows\\system32\\drivers\\etc wordt een backup gemaakt met de naam HOSTS.MVP

Dan wordt het bestand vervangen door de actuele MVPS Hosts-versie.

(*) Windows Vista, Windows 7 en windows 8 gebruikers moeten rechtsklikken op mvps.bat en kiezen voor ”uitvoeren als administrator” om mvps.bat op te starten.

Stap 2

Open het opdrachtprompt als administrator

Tik in: ipconfig /flushdns en druk op Enter.

Probeer nu of je wel normaal kan surfen naar google.be en je favorieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb beide stappen uitgevoerd. Alles ging goed, geen enkele foutmelding of iets gehad. Het lukt me echter nog steeds niet om in één keer de websites te laden, bij meerder keren vernieuwen wel.

Wat mij is opgevallen na de het uitvoeren van de bovenstaande stappen is dat de optie om direct opnieuw te laden verdwenen is. De melding ziet er nu dus als volgt uit:

post-33009-1417705593,5375_thumb.jpg

Als ik op meer klik dan verschijnt dat de foutcode namelijk: Foutcode: ERR_NAME_RESOLUTION_FAILED

aangepast door VUUR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.