Ga naar inhoud

Netwerkwachtwoord blijven opgeven ( outlook - telenetmail)


Passer

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen is het langzaam begonnen, maar nu loopt het de spuigaten uit: ik moet krijg de zoveel minuten een popupje met Netwerkwachtwoord ingeven.

Mijn login en ww staan mooi ingevuld en daar ben ik dus niet aan geweest

Wat ik al deed: gewoon het vinkje (blijven onthouden?) plaatsen en OK - zonder vinkje op OK - gewoon met escape het popupje weggeklikt - maar niks helpt.

Wat blijkt? ik kan wel mails versturen (met mijn hoofdaccount en mijn alias), maar geen ontvangen.

Op het net gezocht en daar staat geregeld: het ligt aan je mailserver - ik dus naar telenet gebeld en ja: sommige mensen hebben er sinds gisteren last van - men werkt eraan en vanavond zou het opgelost moeten zijn. - niet dus.

Wat deed ik nog:

a. oude pst terugplaatsen > geen succes

b. mijn avast volledig uitzetten (omwille van de plugin) > geen succes

c. mijn alias-account verwijderen > geen succes (en aan mijn hoofdaccount kan het niet liggen: die heb ik al jààààren ongewijzigd

Raar: Mijn mail openen met mijn oud Pocomailprogramma: en die haalt wèl post binnen ! ! ? ??

Zou het nu aan telenet liggen of niet - je zou toch zeggen van niet, als Poco ze kan binnenhalen?

dus: waar ligt het dan wèl aan... ? (inlog en ww zijn voor hoofd- en aliasaccount uiteraard hetzelfde, anders neemt telenet het niet aan-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog eens getest: het ligt dus aan outlook-zelf denk ik want met het andere mailprogramma komt alles gewoon binnen. En dus moet ik niet langer in de richting van de telenetserver gaan denken (klopt?)

Maar nu ... ?

Mijn commodo-firewall heb ik al even uitgeschakeld maar dit levert niets op

Ik begin stilaan te denken aan mijn avast-plugin voor mijn outlook. Waar kan ik die (tijdelijk) uitschakelen?

als laatste redmiddel kan ik natuurlijk nog een C-cloon van een kleine maand geleden gaan terugzetten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

als er iets mis is met een office-onderdeel wil de eigen repairfunctie nog wel eens uitkomst brengen.

zet alle office onderdelen uit en ga configuratiescherm-software (of programma's), selecteer ms office, kies wijzigen-herstellen ofwel herstellen.

daarn\a wel even opnieuw opstarten.

helpt dat niet, dan nagaan wat de laatste tijd is geïnstalleerd, en dat weghalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Falstring,

sorry maar het is ondertussen 'opgelost' in die zin, dat ik een cloon terugzette en daarna Outlook liet opstarten met een backup van een vorige pst.

Alles is dus weer 'werkend' en ik heb het probleem gewoon omzeild.

Als het niet meer terugkomt, ligt het dus ook niet aan die Avast-plugin - en ergens zit er een ? in mijn hoofd te flikkeren van: heb ik vorige week geen instellingen in mijn euh.. Avast of Firewall gewijzigd - 'k herinner me precies vaagweg dat ik daar instellingen wijzigde. En de oorzaak zou dus wel eens bij mijzelf kunnen liggen.

dank iig voor je meedenken ! (mogelijk heb ik je hulp later nog eens nodig? xD )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar dagen geleden wat er tot gisteren een probleem bij Telenet zelf.

Ook de webmail werkte niet of slecht.

Op dit moment lijkt het probleem verholpen zijn. (ook bij mij)

Ik ben een beetje gewend als ik wachtwoord moet invullen wat ik uiteraard niet doet dat er bij Telenet een probleem is.

Waarschijnlijk kom dat door upgraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren idd problemen bij telenet ook (zie mijn eerste post) - maar als een tweede mailprogramma het wèl goed doet (zonder zo'n melding) en outlook niet, dan - dacht ik - ligt het niet aan Telenet, maar aan Outlook (instellingen) of aan progs die Outlook 'in hun macht' hebben: firewall,...

Vandaar dat ik verder niet meer in de richting van Telenet gedacht heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.