Ga naar inhoud

Geluid valt weg na ongeveer een minuut


sjokla

Aanbevolen berichten

  • Reacties 42
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Mijns inziens had je als ultieme troubleshooter beter voor de fabrieksinstellingen gekozen, omdat je dan ook meteen de juiste drivers aan boord hebt ... met DriverMax heb je die helaas niet altijd en dan zit je met een hele zoektocht met in het slechtste geval nog geen positief resultaat ... :dong:

De correcte driver voor je Medionzijn geluidis hier bij Medion op te halen ... geeft de installatie van deze driver een verbetering ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sjokia,

Even inbreken xD

Ga ik naar het Configuratiescherm, audioapparaten beheren, dan zie ik de luidsprekers staan en SPDIF-interface. Luidsprekers staan ingeschakeld als standaardapparaat. Deze kan ik ook testen: groene balkje werkt en geeft ook geluid. Maar de SPDIF-interface niet. Die kan ik wel testen, je ziet de balkjes groen worden maar geen geluid.
Het SPDIF-interface apparaat doet het ook nog steeds niet: wel groen balkje maar geen geluid.

  1. Is het mogelijk om een screenshot te maken van SPDIF-interface ? en plaats in uw volgende bericht.
    Naar mijn weten heeft dat SPDIF-interface apparaat niets te maken het het probleem.
    S/PDIF wordt hoofdzakelijk gebruikt in combinatie met CD-spelers en DVD-spelers die CDs afspelen, maar is ook gangbaar geworden bij andere audiocomponenten zoals MiniDiscs en moderne geluidskaarten in computers. S/PDIF is ook populair in auto audio, waar een grote hoeveelheid kabels vervangen kan worden door een enkele glasvezelkabel. Het voordeel van een optische datatransmissie is, dat die immuun is voor elektrische stoorsignalen.
    Een andere veel gebruikte toepassing van de S/PDIF-interface is het transporteren van gecomprimeerde digitale audio zoals gedefiniëerd in de standard IEC 61937. Deze modus wordt gebruikt om een DVD-speler aan een home theater receiver te verbinden die Dolby Digital of DTS surround sound ondersteunt.
    Ik gebruik zelf S/PDIF aansluiting: bij het opnemen van beelden van een VHS bijvoorbeeld naar de pc.
  2. Of dat S/PDIF iets anders is dan wat u bedoeld namelijk SPDIF-interface dat weet ik niet.
  3. Is het mogelijk om een audio en / of video DVD bekijken en hoe is het geluid?

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iEscape!

Twee weten meer dan een, dus welkom in deze discussie ;-)

Ik heb een video DVD bekeken en weer valt het geluid na een minuut weg...

Screenshot heb ik gemaakt en bijgevoegd. De coderingsinstellingen staan in het grijs, ik bedoel het knopje Testen staat in het grijs en lukt dus niet.

post-49837-1417705915,8349_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sjokia,

Probeer het volgende:

  1. Klik met de rechtermuisknop op SPDIF-interface en stel deze als standaard apparaat.
    Dan zou er geluid uit moeten komen van de S/PDIF uitgang (en niet meer uit de luidsprekers van de laptop)
    53f91bd720492-Schermafbeelding_2014-08-24_om_00.53.08.png
  2. Lukt het niet ga dan naar Configuratiescherm >> Hardware en geluiden.
    In het volgende scherm scroll iets naar beneden, ziet u iets van Conexant SmartAudio HD?
    Dubbelklik erop.
    Open nu een scherm waar u de instellingen kan regelen cq wijzigen?
    Een voorbeeld van een andere geluidskaart -> geluidskaart IDT Audio:
    post-41531-1417705915,9787_thumb.jpg

aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi iEsacpe, bovenstaande gedaan, maar nog steeds hetzelfde.....

Externe koptelefoon aangesloten en die blijft gewoon werken.

Kijk ik naar een youtubefilmpje of luister ik naar de radio, dan valt het geluid dus nog altijd weg na een paar minuten.

Steek ik dan in de usbpoort mijn externe koptelefoon in en haal hem meteen weer weg dan heb ik ook meteen weer geluid voor een minuut of zo, soms iets langer, soms iets korter.

Oh,ja alle instellingen bij SmartAudio heb ik op maximum gezet, maar dat helpt dus ook niet.

aangepast door sjokla
Link naar reactie
Delen op andere sites

@ sjokia,

Klik met de rechtermuisknop op SPDIF-interface en stel deze als standaard apparaat.

Dan zou er geluid uit moeten komen van de S/PDIF uitgang (en niet meer uit de luidsprekers van de laptop)

Is bovenstaande wel gelukt?

(wellicht een stomme vraag xD) Is de laptop -via de HDMI aansluiting- aangesloten aan een TV en/of HiFi-toren?

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.