Ga naar inhoud

Win 8 - Foto's onzichtbaar geworden


bache

Aanbevolen berichten

Wellicht zit ik niet helemaal in het juiste onderdeel maar de gevolgen hebben er wel mee te maken.

Onlangs is mijn computer in update gegaan, het vervelende gevolg is dat al mijn programma's ook verdwenen zijn.

Vooral dus mijn Photoshop Elements 11 was een rampje, ik heb voorlopig een proefversie kunnen downloaden dus ik kan wel een beetje voort tot ik mijn eigen versie er weer kan op plaatsen.

Maar ! Het meest vervelende probleem is nu dat ik een deel van mijn in Raw gemaakte beelden niet meer kan zien, er staat nu een blauw vierkantje met een diafragmaring en ondeaan 'DSC...' voorheen stond daar gewoon 'NEF...' en kon ik tenminste zien welke foto ik openen wil.

Kan iemand mij helpen aub ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet ik niet, maar wat heb je te verliezen? Zelf gebruik ik systeemherstel niet. Ik maak images van mijn OS schijf.

Heb je al gekeken of je nog iets kunt redden met 'n undelete programma? Bedenkt wel dat elke HD actie je kansen kleiner maakt.

Om jouw problemen te voorkomen zet ik ook geen data op mijn OS schijf en heb ik een heel strak back-up regime.

Ik leer mijn kinderen dat ze alle data op ten minste 2 plaatsen moeten hebben staan, waarvan één liefst een externe drive die bij voorkeur zelfs niet aangesloten is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k zit hier al de hele tijd stilletjes mee te volgen en 'k heb een paar vragen (niet dat ik een oplossing heb hoor, maar 'k probeer alleen maar even mee te denken, met twee of meer weten we meer dan één toch?)

a. allereerst zou ik proberen met een recoverprogramma zoveel mogelijk terug te halen want (zoals Veng al schreef) àls je daarop moet terugvallen kan alles wat je nu nog met die schijf doet vroegere bestanden gedeeltelijk of volledig gaan overschrijven en ben je diè dingen ook weer kwijt.

b. een systeemherstel heeft geen nadelen voor je systeem: als het geen zodes aan de dijk brengt, kan je de herstelbewerking gewoon ongedaan maken (let wel: wèl met de bemerking van a. hierboven in je achterhoofd: 'vrije' ruimte kan overschreven worden door de herstelbewerking.

c. wat voor extensies hebben je foto's nu? dezelfde als vroeger?

ps: 'k verplaatste je vraag naar Windows omdat 1. het niets met grafische bewerking te maken heeft en 2. je op deze plaats meer mensen gaat bereiken die van je probleem mogelijk een oplossing hebben

Passer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat je door het uitvoeren van de update van Windows 8 naar 8.1 programma's zou kwijt geraken.

Er moet iets anders gebeurd zijn.

Trouwens software terug halen door het gebruik van recovery software zal niet lukken.

Wel eventuele verwijderde foto's zou je dan kunnen redden.

Het meest vervelende probleem is nu dat ik een deel van mijn in Raw gemaakte beelden niet meer kan zien, er staat nu een blauw vierkantje met een diafragmaring en ondeaan 'DSC...' voorheen stond daar gewoon 'NEF...' en kon ik tenminste zien welke foto ik openen wil.

En als ik het goed begrijp zijn je foto's nog wel aanwezig maar is iets veranderd aan .. de bestandsextensie of zo?

Het is normaal dat bepaalde extensies een ander icoon krijgen als het bijhorende programma niet meer aanwezig is als dat het probleem zou kunnen zijn.

Kan je onderstaande ook eens uitvoeren.

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

525a111b37ea3-Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

aangepast door clarkie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wat u bedoelt met 'extensies', een deel van mijn foto's (de bewerkte en in Jpeg gezet) is wel zichtbaar het zijn enkel de RAW (NEF) bestanden heb ik de indruk. Let wel als ik ze open in mijn tijdelijke PS zie ik ze dus wel, het is alleen lastig om ze niet te kunnen zien in het album, ik moet alles openen en dat is lastig. Ik zie een blauw vierkantje met een diafragmaringtekening en daaronder 'DSC + een getal'.

Ik wil er wel aan toevoegen dat eens ik in een programma zit het mij wel lukt maar van hardware heb ik geen kaas gegeten én ik ben een leek qua terminologie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.