Ga naar inhoud

Te Warme Processor


Johhn

Aanbevolen berichten

Ik heb vorige week zelf een budget game pc in elkaar laten zetten maar toen ik hem uitprobeerde bleek dat de processor heel erg warm wordt. Ik had World of Warcraft op ultra gezet en ineens stopte de pc ermee. later ging ik op speccy kijken en toen bleek dat de processor tijdens WoW tegen de 100 graden aanliep. dit leek mij veel te hoog en ik vroeg me af of iemand weet waardoor dit komt en misschien een oplossing heeft. als ik niet aan het gamen ben dan is de processor ongeveer 50 graden. 

Ik heb de pc op aanraden van een vriend via tweakers gekocht. De onderdelen zijn te vinden op: 

http://tweakers.net/reviews/3772/3/desktop-best-buy-guide-november-2014-budgetgamesysteem.html

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft u deze pc zelf in elkaar gezet of heeft u dat door iemand anders laten doen?

Het kan zijn dat er zich een assemblagefoutje heeft voorgedaan want normaal zou deze cpu niet zo heet worden, ook niet met de stock koeler.

 

Als het kan zou het erg helpen als u een foto toevoegt van de binnenkant van uw kast zodat ik kan zien hoe het er vanbinnen uitziet en u mogelijk tips kan geven om dit probleem op te lossen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vader heeft een elektronica bedrijfje en die had toevallig een stagiair die als hobby pc's in elkaar zet, die heeft deze ook in elkaar gezet. Mijn pa neemt hem morgen mee naar zijn werk en dan gaan ze er even naar kijken. mochten ze het niet kunnen vinden dan zal ik alsnog even foto's maken. in ieder geval bedankt voor je reactie! ik was benieuwd of het aan de koeler kon liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige wat ik mij zo direct kan voorstellen is dat de koeler niet goe dgemonteerd zit (en heel misschien wel de koelpasta vergeten of erger nog vergeten het beschermfolie vantussen de koeler te halen, of een stekkertje van de ventilator niet goed gedaan).

 

Veel opties, ik hoor het graag mocht je er niet uitkomen! (en natuurlijk ook als je er wel uitkomt!)

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.