Ga naar inhoud

Versie van Universal Serial Bus-controllers ?


LuRoy

Aanbevolen berichten

Heeft u bij HD tune lnksbovenin de juiste hardeschijf geselecteerd? (uw apparaatbeheer spreekt over een western digital, het serienummer in HD tune spreekt over een seagate)

 

Als alles groen is doe dan nog een scan, maar vink quick uit. (dus selecteer eerst de goede schijf, doe dan een quick scan, upload de screenshot hier, en doe daarna ongeacht de uitkomst ook een volledige scan (die duurt uren))

 

 

edit: de externe hdd is helemala niet zichbaar in HDtune dus?

aangepast door Yannick
Link naar reactie
Delen op andere sites

:(  Ach nee zoiets uit behuizing ?? ik zie nergens schroefjes of iets dat op lijkt ...

2gtxfh1.jpg

Type dus ....My Book Essential P/N WDBACW0020HBK-01

 

Omdat ...... als ik externe HD aansluit ( af/ en toe ! ) zegt windows dat geen besturing's driver voor bestaat en via windows probleem oplossing en volgens Microsoft, moet steeds en steeds keer-op-keer naar dezelfde Western Digital site ( met gesloten ogen kan ik die nu vinden ! ) om eigen driver opnieuw te installeren terwijl ik weet dat niet hoef en dat opnieuw installeren helpt nooit wat ..

Heb ik ook meerdere keren feedback naar Microsoft opgestuurd dat niets lukt mee en dat betreffende driver helemaal niet kan helpen.....

Door engelse sites en forums heb ik alweer gelezen dat die driver wat bestaat op WD download site veroudert is, en dat niet effectief meer is, dat wel nieuwe bestaat, maar op WD site kan ikzelf niet vinden ..

Ik zal nog eens adapter kabel nakijken, maar sterk twijfel ik dat die wel goed is, anders lampjes zullen niet kunnen branden enz..

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle drivers die nodig zijn om deze externe harde schijf te laten werken, zitten al standaard in het besturingssysteem. Die hoef je dus niet te downloaden.

Maar...

If the driver is built into the OS or is already installed and the OS continues to look for a driver, the drive has most likely failed or been damaged and needs to be replaced

 

Bron: http://wdc.custhelp.com/app/answers/detail/a_id/1708/p/228,209,316/c/123/session/L3RpbWUvMTQyMDAzOTQ4MS9zaWQvKkJoZm1oYm0%3D

 

Misschien heb je geluk. De externe harde schijf bestaat uit een behuizing (een kastje) waarin een gewone harde schijf zit, plus wat elektronica op een printplaatje. Wanneer bij jou alleen die extra elektronica defect is, dan kun je de harde schijf eruit halen en in een pc erbij monteren. Dan kun je controleren of je de inhoud nog kunt benaderen.

 

Je ziet helemaal geen schroefjes aan de buitenkant. Toch is hij wel uit elkaar te halen. Daarvoor staan tal van video's en andere handleidingen op internet. Hier heb je een duidelijke handleiding met afbeeldingen: https://snapguide.com/guides/disassemble-a-wd-mybook-essential-hdd/

 

Mocht dat allemaal lukken en kun je daarna de inhoud van de harde schijf nog lezen en bewerken, dan hoef je alleen maar een nieuwe behuizing te kopen, waar je de harde schijf in monteert. Die behuizingen voor externe harde schijven zijn niet duur. Voor een paar tientjes heb je een ruime keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle drivers die nodig zijn om deze externe harde schijf te laten werken, zitten al standaard in het besturingssysteem. Die hoef je dus niet te downloaden.

 

 

Misschien heb je geluk. De externe harde schijf bestaat uit een behuizing (een kastje) waarin een gewone harde schijf zit, plus wat elektronica op een printplaatje. Wanneer bij jou alleen die extra elektronica defect is, dan kun je de harde schijf eruit halen en in een pc erbij monteren. Dan kun je controleren of je de inhoud nog kunt benaderen.

 

Je ziet helemaal geen schroefjes aan de buitenkant. Toch is hij wel uit elkaar te halen. Daarvoor staan tal van video's en andere handleidingen op internet. Hier heb je een duidelijke handleiding met afbeeldingen: https://snapguide.com/guides/disassemble-a-wd-mybook-essential-hdd/

 

Mocht dat allemaal lukken en kun je daarna de inhoud van de harde schijf nog lezen en bewerken, dan hoef je alleen maar een nieuwe behuizing te kopen, waar je de harde schijf in monteert. Die behuizingen voor externe harde schijven zijn niet duur. Voor een paar tientjes heb je een ruime keuze.

 

 

Ik zou die behuizing helemaal niet opengooien, is toch meteen een drastische ingreep.

Ik vraag me zelfs af of er nog sprake is van garantie?

heeft die WD ooit gewerkt?

 

En er is een driver beschikbaar, zie deze link.

 

Soortgelijk probleem hier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In post #6 schrijft LuRoy dat er "belangrijke data" op die externe harde schijf staan. Deze schijf heeft dus eerder wel gewerkt.

clarkie verwijst naar een driver. Dat is echter een firmware update.

Er wordt op die website van WD sterk aangeraden om eerst alle data van die externe harde schijf te kopiëren naar een andere harde schijf (interne of externe), voordat je de firmware update uitvoert. Maar dat kan LuRoy juist niet. De inhoud van de WD My Book Essential kan nu niet gelezen worden.

 

En misschien heeft LuRoy nog wel garantie, maar daarmee heeft hij alleen recht op reparatie of een nieuwe externe harde schijf. Wanneer de harde schijf in die behuizing kapot blijkt te zijn, wordt die ingeruild voor een nieuwe, maar daarmee heeft hij zijn belangrijke data niet terug.

Vandaar mijn advies zoals ik dat gaf.

 

Het is nu aan LuRoy wat hij doet met de adviezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In post #6 schrijft LuRoy dat er "belangrijke data" op die externe harde schijf staan. Deze schijf heeft dus eerder wel gewerkt.

clarkie verwijst naar een driver. Dat is echter een firmware update.

Er wordt op die website van WD sterk aangeraden om eerst alle data van die externe harde schijf te kopiëren naar een andere harde schijf (interne of externe), voordat je de firmware update uitvoert. Maar dat kan LuRoy juist niet. De inhoud van de WD My Book Essential kan nu niet gelezen worden.

 

En misschien heeft LuRoy nog wel garantie, maar daarmee heeft hij alleen recht op reparatie of een nieuwe externe harde schijf. Wanneer de harde schijf in die behuizing kapot blijkt te zijn, wordt die ingeruild voor een nieuwe, maar daarmee heeft hij zijn belangrijke data niet terug.

Vandaar mijn advies zoals ik dat gaf.

 

Het is nu aan LuRoy wat hij doet met de adviezen.

 

Klopt volledig.

 

Maar hoe belangrijk is die data echt, en indien de schijf defect is en data niet meer te recupereren...... hoe is het dan nog gesteld met een aanspraak op mogelijke garantie indien de schijf uit de behuizing verwijderd werd?

 

En de beslissing ligt inderdaad bij TS zelf en ook enkel hij weet of de garantie nog van tel is.

 

Indien de data echt belangrijk is misschien eens met een Ubuntu live cd proberen de data te redden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.