Ga naar inhoud

Versie van Universal Serial Bus-controllers ?


LuRoy

Aanbevolen berichten

Het is aan te raden dat je van belangrijke data MINIMUM 2 kopieën hebt en dit op verschillende (externe) geheugendragers.

 

De garantiestatus van Western Digital harde schijven kan je zelf op de WD-website checken: selecteer het juiste land, geef het volledige serienummer in en klik dan op de knop Continue.

 

Het komt regelmatig voor dat de fabrikant een langere garantietermijn hanteert dan de verkoper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

:(  Beste mensen mijn WD-HD helaas is buiten garantie nu ..

Ik heb die ook ongv. 5/ 6 weken niet gebruikt pas na dit periode had ik HD iets nodig om wat data uit te halen

heb ik externe HD aangesloten en duurde ongv. 5/6 minuten dat Harde schijf in computer zichtbaar werd, aanwezige op HD schijf mappen kon ik alleen maar aan-klikken, maar niet openen toen ik dat deed PC liep helemaal vast en ik kon alleen maar PC met her-start gebruiken..\

Natuurlijk deed ik weer dezelfde, ging ik naar zichtbare WD-schijf en toen deze keer weer duurde 5/6 min. voordat ik mappen kon zien ( maar niet openen of gebruiken ! ) te lang dus....

Toen wist ik niets anders dan naar WD site gaan en nieuwe driver downloaden en proberen installeren ................... :( sindsdien gebeurt dat alles wat ik boven geschreven heb ...

34ye1he.jpg

 

Op HD heb ik gemengde inhoud wat belangrijk en wat minder belangrijk is, uiteindelijk graag wil ik niet kwijt, ben zelf ook handig met recoveren, heb nog steeds niets gedaan omdat ik kan niet geloven dat HD kapot is ! ( eigen wijs ? :( ) ..

:blush: Met Ubuntu live cd heb nog niet gewerkt ( ken ik nog niet ! ) , maar werk ik vaak met http://www.knoppix.org/'>KNOPPIX Live CD ( van linux ) met die heb ik ook zeer vaak ergere gevallen dan die bij mij behandelt, en van echte kapotte schijven heb ik data bij andere mensen gered ...

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voordat ik dat vergeet moet nageven, dat ik wel alle tips van Western Digital gebruikt heb en tipjes en truckjes enz.. zoals

WD Universal Firmware Update/WD SmartWare Disk Image for Windows/Data Lifeguard Diagnostic for Windows

maar het helpt me niets ...

Denk dat ik zal wel moeten via live CD, data proberen nu terug gaan halen en op een of ander manier HD formatteren ook proberen ( als me dat nog lukt ! :( ! ) ..

 

2qs4a5u.gif

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

De info die je geplaatst hebt in je vorige berichten had je beter geplaatst in je allereerste bericht.  :(

 

Ik ben niet zeker of je de externe schijf al getest hebt op een andere computer. Zie je daar de schijf in schijfbeheer en hoe wordt die dan weergegeven?

 

Hoe je kan proberen data te redden via een Ubuntu lees je in deze link.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nu ben ook eindelijk met je eens ( mijn fout is dat ) ik heb nog nergens bij iemand anders mijn schijf aansluiten geprobeerd om te controleren mogelijk hij zal daar op juiste wijze willen werken enz..

Denk ik dat ik vandaag gelegenheid zal krijgen, mijn buren hebben ze een PC en laptop zal moeten die daar mijn HD aansluiten proberen en zal zien ...

En Ja zoals je in comment #9 lezen kan, mijn schijf is te zien in schijf beheer als een onbekende apparaat welke ik initialiseren zal moeten enz..enz.. onbekende staat omdat eist driver en :( die is ook 150 keer ge-de-installeerd en opnieuw ge-installeerd ( zo begon ook ellende volgens mij ), en zoals ik aangegeven heb schijf is te zien ook via mijn AOMEI Partition Assistant alleen maar op die twee manieren dus..

 

:( I.v.m. Ubuntu-recovery die zal nakijken en misschien wie weet zal met Ubuntu zal proberen ALS mij met mijn KNOPPIX niet lukt ( en dat is nog nooit gebeurt ! ) recoveren, is het die Ubuntu gratis ? en ook is het niet zo dat je die betalen moet mocht je die volledig willen gebruiken enz.. ?

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

is het die Ubuntu gratis ? en ook is het niet zo dat je die betalen moet mocht je die volledig willen gebruiken enz.. ?

 

Ubuntu is gratis.

Je brand het zodanig op een cd dat je te niet hoeft te installeren op je computer.

Je start op vanaf Ubuntu en probeert zo aan je bestanden te geraken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarschijnlijk is die Ubuntu net zo goed als KNOPPIX ( ken jij KNOPPIX wel ? ) neem ik aan, als je zoveel insisteert dat ik met Ubuntu recovery kan ook maken :)

en ga ik die wel downloaden ( ben met downloaden wel bezig maar via torrent system ! ) ....

Dus zie ik dat je die als torrent ook downloaden kan, is die dan enige gratis optie of ?? dat vraag ik je omdat ik me daar op site helemaal niet kan reden met keuze waar ik voor downloaden klikken moet ... overal zie ik dat die downloaden $2 kost ...

Mocht ik inderdaad mijn data van schijf moeten recoveren ( moet eerst op andere PC aansluiten proberen ! ) dan zal wel Ubuntu proberen ( ben benieuwd ) en als ik me niet red zal wel met mijn vertrouwde KNOPPIX moeten doen ... ;)

aangepast door LuRoy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ubuntu 14.04.1 LTS 32 bit is ongeveer 987 MB groot en is een .iso bestand dat u beter met ImgBurn brand op een DVD

 

Als uw computer 2 GB Ram geheugen heeft gebruikt u de 32 bit versie van Ubuntu 

Als uw computer meer dan 2 GB Ram geheugen heeft (bijvoorbeeld 4 GB) gebruikt u de 64 bit versie van Ubuntu

 

Ubuntu 14.04.1 LTS is een long term support versie en is de allerlaatste versie die pas in 2019 vernieuwd zal worden met een nieuwere versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.