Ga naar inhoud

vista start zeer traag, laptop en externe harde schijf zitten vol


fchaan

Aanbevolen berichten

Beide versie's van Anti Malware gedownload, dus ook de trial.

Het ging aanvankelijk wat anders dan de instructie, waarbij Anti Malware alles deed behalve de rootscan.

Dat leverde 4 detectie's op, die geen malware bleken te zijn (het eerste logje)

 

Daarna vond ik onder instellingen de juiste toegang tot de rootscan en nederlands en heb ik de instructie's kunnen uitvoeren.

Dat leverde 1 detectie op de D partitie op, die ik vreemd genoeg niet meer terug vond in het tweede logje.

Het was geregistreerd als Pup.Optional.RegCleanerPro van Softonic en over die laatste heb ik al e.e.a. op jullie website gelezen.

MBAM Scanlog.txtMBAM Scanlog 2.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Dit ziet er al goed uit.

 

Ga naar de site van ESET Online Scanner.
Klik op de knop “Run ESET Online Scanner”
In een apart scherm krijg je de vraag om EsetSmartInstaller te downloaden
Klik op de link van esetsmartinstaller_enu.exe en dan start de download automatisch op.
Kies voor “Download” van dit bestand.
Klik op “uitvoeren” van dit bestand esetsmartinstaller_enu.exe
Zet een vinkje bij “YES, I accept the Terms of Use”
Klik op “Start”
Klik op "Advanced settings"
Zet een vinkje bij de volgende opties:

  • Remove found threats
  • Scan archives
  • Scan for potentially unwanted applications
  • Scan for potentially unsafe applications
  • Enable Anti-Stealth technology

Klik op “Start”
De computer wordt nu gescand. Dit kan best lang duren, heb dus geduld.
Je mag het venster sluiten wanneer de scan klaar is.

Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage. Dit logje vind je op de locatie C:\Program Files\Eset\EsetOnlineScanner\log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die laatste (ESET) vond er 22 w.o. een trojan !

Ik doe tot nu toe de scans zonder externe harde schijven, is het een idee om ook daarvan een scan te maken ?

Ook pendel ik met een usb stick tussen deze computer en een andere notebook.

Tenslotte is mijn vrije ruimte op C van deze laptop inmiddels gedaald tot minder dan 2 GB.

 

Groet, Frans.log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan eerst proberen om wat ruimte terug te winnen.

 

Je kan misschien beginnen met de oude en corrupte accounts te verwijderen.

Bij het verwijderen van de accounts kies ook voor het verwijderen van de bestanden.

 

Hou ook eens opruiming in de map waar je downloads terecht komen.

 

Doe ook eens een opruiming met CCleaner.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedoel je daarmee dat ik de oude profielmappen met inhoud uit de map "gebruikers" kan verwijderen ?

In die map gebruikers zitten behalve de oude profielmappen ook vreemde TEMP mapjes.

Sommige laten zich niet verwijderen, andere komen met nieuwe naam weer terug in de map gebruikers.

 

De resterende inhoud  van een van de oude profielmappen ( een BAK en een DAT bestand) in de map gebruikers lieten zich niet bijvoegen dit bericht : "fout Je hebt geen toelating om dit type bestanden te uploaden".

 Het ene bestand laat zich niet verwijderen en de andere veroorzaakt na verwijdering dat alle actie's dubbel worden weggeschreven naar de oude en het nieuwe profiel.

 

Dus ik moet de twee oude oude profielmappen "frans" en "hannah" aanklikken en definitief verwijderen ?

En wat doe ik met die TEMP mapjes in de map gebruikers, verdwijnen die vanzelf als ik de oude profielmappen verwijder ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet ingelogd zijn als gebruiken met administratorrechten.

Ga naar het Configuratiescherm - Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht - Gebruikersaccounts - Accounts beheren.

Klik daar op de account die je wil verwijderen.

Klik dan op account verwijderen.

Klik op bestanden verwijderen.

Klik op account verwijderen.

Het account en de bijhorende profielmappen worden nu verwijdert.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst een scan met AVG van alleen de externe harde schijf gemaakt.

Daar zaten twee virussen in op wel 20 plaatsen.

ExploitJava_C en JS/HiddenLink, zouden die de bron van mijn computer problemen kunnen zijn ?

Kun je die trojan ook krijgen als een kwaadwillend iemand je een gewone (hate) mail stuurt, die je dan vervolgens opent ?

 

Die oude accounts en TEMP mapjes in de map gebruikers verwijderen via het configuratiescherm is niet gelukt.

Via het configuratiescherm kom ik tot een scherm beheer van account, waarop alleen de 3 huidige accounts weergegeven worden. Die oude en die temp mapjes, die in de map gebruikers erbij staan, worden hier niet weergegeven.

 

Waar moet ik ( beginnen met) inloggen als administrator en ook het bijbehorende wachtwoord weet ik niet helemaal meer zeker.

Waarschijnlijk weet ik het weer als ik de geheugensteunvraag zie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je AVG ook de gevonden besmettingen laten verwijderen?

Een trojan kan je op veel manieren krijgen maar meestal gebeurt het door installatie van een dubieus programma.

 

 

Als je eigen account administratorrechten heeft, is het ook goed.

Ga naar het Configuratiescherm - Gebruikersaccounts en Ouderlijk toezicht - Gebruikersaccounts - Accounts beheren.

Daar staat normaal bij elke account of het om een administrator gaat of om een account met beperkte rechten.

 

Ga naar start, typ C:\Users in het zoekvak en druk enter.

Maak een afbeelding van het explorer venster en voeg deze als bijlage toe aan een volgend bericht.

Geef ook aan welke accounts moeten verwijderd worden.

Een afbeelding kan je maken met het knipprogramma.

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Users;vs
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

AVG heeft de 20 gevonden besmettingen van de externe harde schijf verwijderd.

Zal die externe harde schijf toch eens vaker handmatig moeten controleren.

 

Beide huidige gebruikersaccounts eindigend met "PC_van hannah" hebben administrator rechten, alleen de "gast" niet.

Degene die verwijderd moeten worden zijn "frans" en "hannah". En die 4 TEMP mapjes.

 

Als ik de cursor op deze gebruikers mapjes zet, b.v. "frans", dan zit er aan 8,75 MB aan NT.USER.BAK en DAT bestanden in.

Als ik echter op de eigenschappen van deze map "frans" klik, dan zit er ineens 12,1 GB in, maar waar kan ik die zien ?

Voor de andere te verwijderen mapjes geldt hetzelfde, maar in mindere mate.

 

Bijgaand het knipsel van de inhoud van de gebruikersmap, leuk om te zien hoe dat werkt.

Voor de overzichtelijkheid stuur ik je het laatste zoek logje apart.post-25649-0-83166200-1427802457_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.