Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

De foutmelding over het ip-adresconflict heeft niets te maken met de DNS servers.

Als je deze foutmelding nog eens krijgt, doe dan het volgende.

 

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.
Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Tik in ipconfig /renew en druk enter.

Type exit en druk op Enter.

Nu zou je pc een nieuw ip-adres moeten krijgen en de foutmelding zou moeten verdwijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 44
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Had ik intussen uitgevoerd, maar het probleem is dat op mijn studentenkamer dat trucje van het netwerkcentrum niet werkt.

Dan kan ik geen verbinding maken met internet...

 

Het lukt enkel met Kotnet (wat heel Leuven heeft), maar dan krijg ik dus wel echt regelmatig die vervelende foutmelding:

 

Deze webpagina is niet beschikbaar

 

ERR_NAME_NOT_RESOLVED
Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt wel een heel raar fenomeen. :hmmmm:

 

Download MVPS Hosts.
Unzip het programma naar een door u bepaalde locatie.

Klik met rechts op mvps.bat en kies voor “uitvoeren als administrator” om mvps.bat op te starten.
Druk op een toets om door te gaan.
Van het bestaande bestand HOSTS op de standaardlocatie C:\windows\system32\drivers\etc wordt een backup gemaakt met de naam HOSTS.MVP

Dan wordt het bestand vervangen door de actuele MVPS Hosts-versie.

Herstart daarna de browser.
Hou het een tijdje in de gaten om te zien of dit iets heeft veranderd aan de foutmeldingen.
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.