Ga naar inhoud

pdf conversie naar word


emwee

Aanbevolen berichten

geconvert. word-bestand bewerken ?

Office 2013 > converteren van pdf naar worddoc. was geen probleem.  Maar wel het bewerken van dit tekstdoc.!  Ik zou bep. delen in de tekst willen markeren maar ik geraak er niet in.  1 klik selecteert de hele blz.

 

Wie kan mij hierbij helpen ?

 

emwee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Open Word.

Ga dan naar bestand-> Openen.

Ga in het venster dat je dan krijgt naar het bestand.

Het kan zijn dat je eerst nog pdf moet selecteren (zie afbeelding).

Kies openen.

Dan krijg je een melding dat het bestand geconverteerd wordt, bevestig.

Dan kan je het pdf document terug bewerken.

 

 

 

post-9560-0-96805900-1429549805_thumb.jp

Link naar reactie
Delen op andere sites

clarkie, bedankt voor je reactie maar spijtig > ook op die manier heb ik hetzelfde resultaat.  pdf wordt geconverteerd nr. word, maar hierin kan ik niets veranderen of markeren.

als ik in dat worddoc. klik dan verplaatst de hele blz., ik kan er gewoon niet in om bvb enkele regels te markeren.

 

bestaat er nog een andere mogelijkheid ?

 

gr. emwee

Link naar reactie
Delen op andere sites

geconvert. word-bestand bewerken ?

 

 

clarkie, bedankt voor je reactie maar spijtig > ook op die manier heb ik hetzelfde resultaat.  pdf wordt geconverteerd nr. word, maar hierin kan ik niets veranderen of markeren.

als ik in dat worddoc. klik dan verplaatst de hele blz., ik kan er gewoon niet in om bvb enkele regels te markeren.

 

bestaat er nog een andere mogelijkheid ?

 

gr. emwee

 

 

Indien het bestand gemaakt is in Word en dan geconverteerd naar PDF en weer terug is het wel degelijk te bewerken.

 

Hoe ben je aan dat pdf bestand geraakt? Zelf aangemaakt, gedownload,.......?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vermoed dat het een ingescand word-bestand is dat me werd doorgestuurd. het gaat hier nl. over een "speech"-tekst waarin ik enkele paragrafen wil markeren of aanstippen.

 

ondertussen zal ik dit ook eens op een ander pdf proberen.

 

gr. Nina

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt erop dat er sprake is van een plaatje (foto van de oorspronkelijke tekst) in de pdf.

dan kan je proberen wat je wilt, maar met 'een andere' pdf gaat dat niet lukken.

twee mogelijkheden: het ene kan zijn: laat de tekst via een ocr-scanner (programma dat letters herkent en omzet in een tekstbestand) omzetten. 

het andere: lees pdf in in foxit pdfreader, kies edit en dan kan je strepen zetten enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, er is niks aan te doen.  Ik heb foxit pdfreader gedownload en als standaardreader ingesteld.

toch kan ik er geen bewerking in doen.  

 

en momenteel heb ik er geen tijd voor om mij erin te verdiepen wegens té veel werk.

 

toch bedankt en mss tot vlg. probleempje,

 

gr. emwee

Link naar reactie
Delen op andere sites

toch nog even dit: als het geen privé-pdf is: bezorg me dan die pdf even, dan probeer ik hem om te zetten (met OCR) naar bruikbare tekst. Als de kwaliteit van het plaatje goed is moet dit lukken.

 

(edit: en ondertussen meldde emwee me dat het niet meer hoefde gezien zijn eindwerk al ingeleverd was - succes ermee trouwens :-))

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.