Ga naar inhoud

harde schijf problemen


clovis

Aanbevolen berichten

windows 7, probleem: harde schijf 

 

ik denk dat ik vroeger mijn harde schijf niet juist heb ingesteld, 1 ste -partitie ( c:schijf) ik denk dat de mbr sector er ontbreekt , want wanneer ik de ultimate boot cd van windows in de cd lade stop meldt hij telkens no mbr magic,...ntldr is missing,...neen, mijn iso bestanden die ik vroeger op cd of dvd heb gebrand werken niet meer :-(

 

hou ziet een een hardeschijf met mbr eruit?

heb ik een pc die gpt instelling heeft? ( hoe kan ik dit te weten komen?)

 

nota:die problermen zijn nu pas ontdekt

,daar ik probeer ( leer) iso bestanden op een usb te branden,

maar ik krijg altijd één of andere  foutmelding.

 

hopelijk kan iemand mij helpen.

 

grts clovis.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

windows 7, probleem: harde schijf 

 

ik denk dat ik vroeger mijn harde schijf niet juist heb ingesteld, 1 ste -partitie ( c:schijf) ik denk dat de mbr sector er ontbreekt

 

Indien je Windows 7 normaal kunt opstarten dan is er niets mis met de MBR.

 

Windows 7 werkt niet onder GPT.

Ik denk dan ook dat er iets niet in de haak is met je Windows 7 Ultimate installatie DVD of met het DVD-RW station.

aangepast door droske
Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik vermoed dat daar het probleem zit.

Alles begint bij een correct en onbeschadigd ISO bestand. Dat brand je  aan een lage snelheid op een dvd. Stel je brandproces zodanig in dat de schijf na het branden getest wordt op eventuele brandfouten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk niet dat het probleem aan mijn installatie cd van windows ligt,want tis een originele.

op hirens boot bevindt zich mini windows xp en mini windows 7,mini windows xp draait moeiteloos en als ik mini windows 7 wil doen draaien,krijg ik deze melding:

 

Kan Windows niet starten. Dit wordt mogelijk veroorzaakt door een recente hardware- of softwarewijziging. Dit kunt u doen om het probleem op te lossen:

    1. Plaats de Windows-installatieschijf en start uw computer opnieuw op.
    2. Selecteer de taalinstellingen en klik op Volgende.
    3. Klik op 'Uw computer herstellen'.

Als u deze schijf niet hebt, dient u voor assistentie contact op te nemen met de systeembeheerder of fabrikant van uw computer.

     Status: 0xc000000e

     Informatie: De opstartselectie is mislukt omdat een benodigd apparaat niet toegankelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk ik ondervind nog wel problemen vooral met "op cd dvd usb branden van iso bestanden",maar als ik kijk naar mijn pc gegevens zie ik freedos staan ( eigenlijk free dos) :

http://www.acer.be/ac/nl/BE/content/model/DT.STKEH.026

is dit nu echt zo dat ik  freedos heb en gewoon geen mbr ntfs ????? :mellow::hmmmm: :hmmmm:

 

grts clovis

Je kunt je pc dus normaal opstarten.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 

Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.