Ga naar inhoud

grote pdf files openen niet op tablet


Aanbevolen berichten

Hallo,

Voor mijn hobby bestudeer ik zeer oude manuscripten. Sommige stukken download ik op mijn pc en die openen zonder problemen. ik maak een kopie in de cloud (onedrive en googledrive) om ze te kunnen openen in mijn tablet. Ik heb een Huawei 7" met android 4.4  en een Archos 10" met android 4.2.

De files kunnen zonder probleem gedownload worden vanuit de cloud, maar wanneer ik ze probeer te openen wordt er wel een poging gedaan, maar de opening duurt lang; Soms stopt het gewoon, gewoonlijk kan ik de eerste drie bladzijden even bekijken en dan stopt alles gewoon. Dit is erg vervelend.

-proberen openen met verschillende pdf apps zonder resultaat; Alleen qPDF opent de file, maar de tekst is onleesbaar.

-heb ik te weinig processorkracht? de Huawei is 2 maand oud. De Archos 101b een half jaar; het zijn wel budget tablets maar ik zou toch zo'n file moeten kunnen openen.....

-is de font onleesbaar? de files zijn images van oudfranse teksten, oudengels,Latijn, dus fonts uit de 12 e en 13e eeuw.

- de files zijn wel rond de 100 en 300MB groot. Kunnen mijn tablets dit niet aan misschien? Wat kan ik daaraan doen?

 

Graag Uw advies.

aangepast door lucderoeck
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Iedereen is blijkbaar nog op vakantie?

Voor mijn probleem: iemand heeft mij FoxitPdf aangeraden en effectief die blijkt mijn files te kunnen openen, zij het met lange wachttijden. Nu heb ik nog een pdf file van 300MB en van zowat 900 bladzijden inhoud. Niet te openen. Komaan, er moet toch een oplossing zijn? Moet ik persé een iPad kopen? of een Galaxy Tab? Niet iedereen heft geld teveel hé mensen. 

Dus ik denk dat mijn tablets dat gewoon niet aankunnen. Men heeft me al gezegd om de files te verdelen in schijven van 50 of 100MB. Dat gaat niet want er zijjn images bij, die kun je niet scheiden. 

Ik wacht met spanning op enig advies.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat het font onleesbaar zou zijn kan geen reden zijn als het om een pdf gaat.

ik denk dat de werkgeheugen-capaciteit, die zal niet meer zijn dan 1 gb, onvoldoende is om -naast alles wat dat werkgeheugen onder android sowieso al belast-  onvoldoende is om een pdf van die grootte te bevatten. je merkt zelf ook al dat die grootte op een pc ook niet lekker loopt.

een galaxy tab of apple zal het niet veel beter doen, vrees ik.

 

wil je het per se op je tablet hebben, dan zou je het in foxit kunnen splitsen door steeds een aantal pagina's te selecteren en die als pdf af te drukken, zodat je aanmerkelijk kleinere bestanden aan  android kunt aanbieden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste falstring,

Bedankt voor uw advies. Het ziet er naar uit dat ik de grote files zou moeten kunnen splitsen in kleinere sectoren. Op de app store zijn er apps zoals 'split and merge' die grote pfd's opdelen in kleinere partities. Ik heb het geprobeerd en voor verschillende grote files lukt dat. Ik heb echter ook pdf's die gescand zijn en opgeslagen als een 'image'. dus in 1 geheel en niet te scheiden of te behandelen. Die zal ik dan op de pc moeten openen vrees ik. 

Hierbij is deze topic afgesloten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.