Ga naar inhoud

Windows 10 key ongeldig,clean installation


kane

Aanbevolen berichten

ik heb op een laptop een upgrade van windows 7 Home naar Windows 10 uitgevoerd.

Daarna de productcode met behulp van productkey.vbs achterhaald.

 

Nu wil ik een clean install vanaf dvd doen via deze handleiding maar als ik dan de productcode ingeef krijg ik de melding dat deze niet correct is.De windows versie op dvd is ook 10 Home.

Enig idee hoe ik de juiste productcode kan achterhalen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt: gebruikers kunnen op ons forum hun bericht niet bewerken.

 

Verder: een product key bestaat eigenlijk voor de 8 en de 10 niet meer (behalve als je een installatie voor de 10 gaat kopen, maar niet bij een upgrade): Er zijn geen keys meer zoals we vroeger kenden. Je Windows is nu gekoppeld aan de id van je computer. - Je hoeft dus geen key meer te gebruiken als je maar upgrade van win7 of win8.1)

 

Als je van de 7 geüpgraded hebt naar de 10, zit je 'code' al in je bios - enfin: is al naar windows doorgestuurd.

 

Je kan nu best gewoon een clean install doen zoals Reddit het vertelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En voor de duidelijkheid: wanneer je op de link van Passer klikt, dan lees je onder andere dit: "When prompted for a Product Key select skip. It will ask several times just continue to skip."

 

Je hebt eerst de upgrade van Windows 7 Home naar Windows 10 uitgevoerd. Heb je daarna gecontroleerd of Windows 10 geactiveerd was? Daarvan moet je 100% zeker zijn.

Wanneer Windows 10 geactiveerd is, kun je een clean install uitvoeren. Er zal een paar keer gevraagd worden naar de product key. Die voer je dan niet in. Je klikt dan op Overslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje nog. Ik wil in een pc een ssd en andere grafische kaart steken. Kan dit en dus vooral de ssd nadat ik eerst een upgrade uitgevoerd heb op de oude schijf en dan clean install op de ssd of dien ik eerst een upgrade op de ssd te doen waardoor ik dus eerst daarop win7 moet installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat kan, normaal gesproken geen probleem.

 

Maar wat heb je liefst: je oude installatie (met progs) behouden of gewoon een clean install doen?

 

Eerste geval: kloon je HD(oud), zet die kloon (pakt hem uit) op de SSDnieuw

 

Reboot, zet in de bios je ssd als eerste opstartmedium en start door.

 

Moet volgens mij lukken.

 

Tweede geval: idem en daarna een clean install doen (zie post 3)   en dan je 7 eerst je 7 er terug op installeren (key van de 7 gebruiken - je 7 hoef je niet te gaan updaten) en dan een upgrade naar de 10 en hierbij kiezen voor een clean install. (en hierbij géén key ingeven, veld blanco laten)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, klopt: op de oude staat de 7 .

 

1. kloon die

2. zet die kloon op je nieuwe ssd (uitgepakt)

3. haal je oude hd eruit en vervang ze door de ssd

3 gewoon opstarten

4 upgrade naar de 10 doen en daarbij voor Clean install kiezen  - géén key ingeven als je een veld ervoor te zien krijgt!  (wel zorgen dat je de juiste upgrade binnenhaalt: ik denk hierbij aan 32 / 64-bits,.. )

5. als hij er lijkt op te staan, maar je schijf vertoont nog een boel activiteit: laat hem dan maar even 'uitbollen' tot hij rustig wordt

6. controleren of hij geactiveerd is.

 

Moest iets mislukken of zo, dan hang je gewoon je oude hd in de plaats van je ssd en je kan weer verder ermee.

 

succes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.