Ga naar inhoud

Stuurprogramma grafische kaart bijwerken


Leono

Aanbevolen berichten

@Asus:

 

Zojuist, min of meer als test, (het was wel nodig, maar niet echt) een systeemherstel uitgevoerd, in de "normale" modus. Het ging helemaal 100% goed. Betekent dit nu iets in het licht van het voorafgaande? Dat alle stappenplannen en hotfixes nu niet meer nodig zijn?  Of maakt één zwaluw nog geen lente?

 

Het kan natuurlijk zijn dat u dit ook niet weet. Maar ik vraag het toch.

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als na de opruimbeurt mocht blijken dat je systeemherstel weer normaal fuctioneert, dan zijn verdere stappen inderdaad niet meer nodig.

 

Op dit moment is de behandeling echter nog niet afgerond, dus het lijkt me nog iets te vroeg om nu al te beginnen met testen ... bovendien heb je door het uitvoeren van het systeemherstel een aantal opruimingen ongedaan gemaakt ... :mellow:

 

Het is dan ook aangewezen dat je de nieuwe instructies afwacht en niet op eigen houtje begint te experimenteren voor de opruiming beëindigd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Asus: Dank voor uw reactie!

 

Omdat de heer kape nog geen enkel woord tegen mij gesproken heeft (ondanks enkele dringende vragen en opmerkingen) dacht ik dat "de opruiming" nu wel afgerond zou zijn. Ik heb niets van "de opruiming" ongedaan gemaakt, want enkele uren na "de opruiming" had ik zelf een herstelpunt gemaakt. Alleen de Bitdefender Adware Removal Tool bleek nog weg omdat ik pas later ontdekt had dat die ook "opgeruimd" was.

 

Dus nog even afwachten dan maar?

aangepast door Leono
Link naar reactie
Delen op andere sites

De opruiming is wel degelijk afgerond ... het systeemherstel heeft gewerkt, dus lijkt ook die blokkering opgeheven te zijn. De kans dat je - door dit systeemherstel - toch nog iets teruggezet hebt, wat eerder verwijderd was, bestaat natuurlijk (zie bericht Asus).

 

Het is niet omdat er via zoek.exe "bekende" programma's verwijderd zijn, dat dit - per definitie - fout zou zijn. Ook bestanden van "bekende" programma's kunnen besmet zijn ... en als dusdanig herkend worden bij het scannen via de tools. Indien je deze programma's nà de opruiming opnieuw wil gebruiken, kan je deze - via een betrouwbare website - opnieuw downloaden en installeren. Dan worden de besmette bestanden van die programma's vervangen door correcte bestanden ervan.

 

Om zeker te zijn dat er niets meer rondslingert op de PC, zou ik je nog eens aanraden om RSIT opnieuw te laten scannen. Dan weten we meteen hoe de actuele toestand van de PC nu is ?

 

En maak je verder geen zorgen ... wij willen wel degelijk met jou een woordje spreken (maar zijn niet 24/24 uur en 7/7 dagen actief ... het gaat hier om vrijwilligerswerk). Bij deze is dat "woordje spreken" dan ook weer gebeurd :xd:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geachte kape,

 

Dank voor uw zeer opwekkende woorden.

 

Zoals ik ook al meldde aan uw collega Asus heb ik het systeem terug gezet naar een tijdstip ruim na de zoek.exe-actie.

 

Wat mij onder andere opviel is dat alle programma's die ik los op de harde schijf had staan, verwijderd waren. Als ik een programma download zoals bijvoorbeeld de Geek Uninstaller wordt er geen map aangemaakt in de Program Files en wat moet je er dan mee? Omdat ik dit nooit heb geweten/begrepen plaats ik het dan maar gewoon los op de harde schijf. Misschien is dat wel helemaal fout. Wat zou u doen met zo'n programma ? Ik wil het vastmaken aan het Menu Start en op deze manier gaat dat. Verder heb ik nooit gedacht. Ik kan het .exe bestand toch niet in de downloadmap laten staan?

 

Overigens let ik er altijd heel sterk op dat ik download vanaf vertrouwde locaties en ik let scherp op de vinkjes. Ook update ik altijd alles en ik scan heel frequent.

 

In de bijlage hangt het geheel vernieuwde RSIT-log.

log.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij onder andere opviel is dat alle programma's die ik los op de harde schijf had staan, verwijderd waren. Als ik een programma download zoals bijvoorbeeld de Geek Uninstaller wordt er geen map aangemaakt in de Program Files en wat moet je er dan mee? Omdat ik dit nooit heb geweten/begrepen plaats ik het dan maar gewoon los op de harde schijf. Misschien is dat wel helemaal fout. Wat zou u doen met zo'n programma ? Ik wil het vastmaken aan het Menu Start en op deze manier gaat dat. Verder heb ik nooit gedacht. Ik kan het .exe bestand toch niet in de downloadmap laten staan?

Dit is natuurlijk ook een verklaring voor het verwijderen van de bekende programma's. Het programma gaat op zoek naar de normale locatie van programma en .exe-bestanden (hetzij in Program Files, hetzij in Program Files (x86). Indien die daar niet gevonden worden, is er meestal een probleem ... en worden deze uit veiligheidsoverwegingen door zoek.exe verwijderd. Want ook de malwareversies van deze programma's nestelen zich vaak op niet-normale locaties binnen de bestandsmappen. Vreemd overigens dat je - na het uitvoeren van de download én de installatie ervan - deze niet automatisch in hun normale biotoop (de Program Files) terug kan vinden ??? Heb je dit met alle programma's die je downloadt ?

Oh ja, logje ziet er prima uit. Geen verdere actie meer nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle programma's die ik bedoel zijn "draagbare" programma's die niet geïnstalleerd worden en daarom niet in de Program Files komen. Ik download soms een dergelijk draagbaar programma en weet niet waar ik het moet bewaren. Ik wil het niet elke keer opnieuw downloaden als ik het nodig heb en daarom zet ik het los op de harde schijf. Alle andere programma's zitten wel in de bekende mappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfs als het "draagbare" programma's zijn, lijkt het me geen bezwaar om die - bij wijze van "archivering" - een vaste plaats te geven op de PC. Maar dat is een keuze die je zelf gemaakt hebt en uiteraard ook in de toekomst ook nog kan/mag maken. Maar dat was dus alleen de verklaring voor het correcte verwijderen van deze "draagbare" programma's door zoek.exe. Er is dus duidelijk geen foutje in het tooltje ... dat mag wel duidelijk zijn.

 

Nu zowel dat probleem is opgelost, als je oorspronkelijke probleem van de baan is, mag je - indien je geen verdere vragen en/of opmerkingen meer hebt - dit topic afsluiten. Dat kan door bovenaan op "Modereer Onderwerp" en "Sluiten" te klikken. Veel computerplezier verder !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.