Ga naar inhoud

PC regelmatig erg traag


niek04

Aanbevolen berichten

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Internet Explorer 11 krijg je normaal via de windows updates.

Kan je de windows updates nog doen?

 

 

We zullen ook dat svchost proces eens bekijken.

Start het taakbeheer, selecteer de Tab Processen en klik vervolgens onderaan op "Processen van alle gebruikers weergeven".
Klik nu op de hoofding van de kolom "geheugen" tot de processen die geheugen verbruiken bovenaan staan.
Zo zie je welk proces het meeste van je geheugen vraagt.

Klik nu in de menubalk op Beeld en kies onderaan voor kolommen selecteren.

Zet een vinkje bij proces-id en klik onderaan op OK

Selecteer het svchost proces dat het meest geheugen gebruikt en noteer de proces-id.

Maak nu van je Taakbeheer een afbeelding

 

Klik nu op de tab services.

Klik op de hoofding van de kolom proces-id.

Scroll dan naar onder tot je alle services hebt met het proces-id dat je hebt genoteerd.

Maak ook hiervan een afbeelding

 

Voeg beide afbeeldingen toe als bijlage in je volgende bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows Update lijkt niet goed te werken. Hij blijft hangen op Installatie voorbereiden en lijkt updates ook niet te downloaden. In de updategeschiedenis zie ik sommige updates wel gelukt maar sommige ook niet. O.a. IE 11 is al een paar keer mislukt met updaten, vandaar. Kan ik hier iets aan doen? Bijgevoegd de afbeeldingen van mijn taakbeheer en services.

post-34264-0-59847100-1447615925_thumb.j

post-34264-0-07951800-1447615927_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bewuste svchost proces stuurt ook de windows update service aan.

De windows update heeft problemen en dat is waarschijnlijk de reden dat het proces zo veel geheugen gebruikt.

Als de lopende updates gedaan zijn, zal het grote geheugengebruik waarschijnlijk ook wel verminderen.

 

Controleer na afloop van de updates wel of er updates mislukt zijn.

Geef dan van de mislukte updates het KB nummer op en de foutcode waarom ze mislukt zijn.

Die foutcode kan je zien als je de geschiedenis van de updates bekijkt en dan dubbelklikt op de mislukte update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Alle belangrijke windows updates zijn geinstalleerd! Raad je ook aan optionele updates te installeren? Dit zijn er 7 los van de taalpakketten.

Het geheugengebruik is al een stuk minder inderdaad. Ik wil je alvast hartelijk bedanken voor je hulp en tijd. Dat waardeer ik zeer.

Groeten,

Niek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn er ook updates mislukt?

Is Internet Explorer 11 nu geinstalleerd?

 

 

Taalpakketten voor talen die je niet beheerst of nodig hebt, hoef je niet te installeren.

Ook updates voor hardware drivers moet je niet installeren als je geen problemen hebt.

Als je wel problemen hebt, kan je beter de drivers halen bij de fabrikant van de hardware en niet bij Microsoft.

 

De updates die je niet wil installeren, kan je best verbergen. Hiermee voorkom je dart ze de volgende keer opnieuw worden aangeboden.

Klik met de rechter muisknop op een dergelijke update en jies dan voor update verbergen.

 

Optionele updates die betrekking hebben op windows zelf, kan je wel installeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.