Ga naar inhoud

Configuratie LAN : wireless modem + Router


mfigeys

Aanbevolen berichten

Ik heb een telenet internet aansluiting waar een klein netwerk met PCs van gebruik maakt (zowel via wired als wireless). Men klaagt over de performance. Op de website van Telenet leer ik dat een configuratie probleem waarschijnlijk de oorzaak is:

 

De wireless modem van Telenet heeft een ingebouwde router.  Daaraan is mijn D-Link Router verbonden, wat conflicten veroorzaakt.  Ik wil de D-Link Router behouden wegen het draadloze bereik en wired connectiemogelijkheden.  De Telenet website verteldt dat ik dan de 

D Link router een vast IP adres te geven in de range 192.168.1.xxx.

 

Volgens de D Link documentatie moet ik in dat geval van de ISP krijgen 

een ISP adress

een subnet mask

een Default gateway

een Primary DNS server

een Secondary DNS server

de optimale  MTU 

 

Telenet vertelt mij echter dat zij hierop geen support leveren en dat ik hier IT support moet  bijroepen. 

Kan U mij helpen en vertellen hoe ik de juist codes kan vinden ? 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om welke DLink router gaat het.

Kan je het juiste model en type opgeven?

 

 

Ga naar start - alle programma's - bureauaccesoires.
Zoek het icoon van het opdrachtprompt en klik er op met de rechter muisknop en kies dan in het lijstje voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.
In het opdrachtprompt typ je ipconfig /all > c:\ipconfig.txt en druk enter.
Let op de spatie voor de / en voor en na de >.
C is de schijfletter van de systeemschijf; deze kan je aanpasssen indien de systeemschijf niet de letter C heeft.
Open de verkenner en klik op de C schijf.
Open het bestand ipconfig.txt en plak de inhoud in je volgend bericht of voeg het bestand ipconfig.txt toe aan je volgend bericht.
Hoe je een bijlage toevoegt aan een bericht, kan je lezen in deze handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat om een D link 655.

Intussen heb ik een andere oplossing (ook voorgesteld door Telenet) toegepast : ik heb de DHCP funcite van de D link 655 uitgezet.  Op het eerste gezicht werkte dat goed, maar de (oude) Telenet modem gaf slechts een aantal PC s een adres , de andere kregen geen access.  

Ik heb dan besloten de oude Turbonet Wireless modem van Telenet te laten vervangen door een recente, die ook 4 wired poorten heeft, het wireless signaal uitzendt en de router functionaliteit heeft.

Daardoor kon ik de DLink 655 uit het netwerk nemen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad.  De modem van telenet was vrij oud en ik denk nu verouderd, wat wellicht deel van het probleem is. 

 

Intussen kwam een nieuwe vraag op : ik ga een accesspoint toevoegen aan het netwerk.  Moet ik dit accesspoint hetzelfde SSID en passwoord geven als de router, of juist verschillend ? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.