Ga naar inhoud

Onregelmatigheden bij IE.


Aanbevolen berichten

Hey!

Goeie morgen!

Toen ik op jullie aanraden PowerISO had geïnstalleerd om een BIN-bestand proberen te openen, zie http://www.pc-helpforum.be/topic/61345-bin-file-openen/ , en ik dat programma weer wegdeed, vond ik het raar dat er ineens SpeedMaximizer op miojn PC stond.... Ik heb dat gemeld, maar mogelijk is jullie dat ontsnapt.

Ok zeg niet dat het voortkomt van PowerISO, maar...

Toen ik die PowerISO weer ba, mijn PC verwijderde, kreeg ik daarna iedere morgen bij het opstatren de melding dat PowerISO niet goed geïnstalleerd was. Ik wou via Configuratie het programa nog eens Verwijderen, maar er bleek toch niets meer van te zien te zijn.

Maar wat vervelender is, wanneer ik van een ameil een link wil openen, gaat dat niet, en ik krijg telkens de melding dat..."Door het beleid van uw organisatie kunnen we deze bewerking niet voor u voleinden. Neem contact op met de helpdesk."....

Ik weet dus niet hoe ik daar nu moet van afkomen. Ik heb CCleaner mijn registerbestand laten opkuisen, daarna met een programma Regreviver, dat ook plots op mijn pc verschenen was, zonder dat ik het opgezocht had, heb ik ook alles eens laten scannen, maart die vond geen fouten....

Weet iemand wat er kan gebeurd zijn, en ooral hoe ik daar weer van afkom?

Groeten

Jive1 - Belgium

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Jive,

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.

 

Mvg,

 

Sento_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
 PWRISOVM.EXE;s
C:\Program Files\PowerISO;fs
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"PWRISOVM.EXE"=-;r64
C:\Users\Jive1\AppData\Roaming\PowerISO;fs
C:\ProgramData\InstallMate;fs
torpigcheck;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK


Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[C0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Goeie morgen!

In bijlage het logje dat u vroeg.....

N a het scannen heb ik niets gevonden  in het logje, ik heb e dus niets aan veranderd.

Ik heb het 3x uitgevoerd omdat ik dacht dat er iets moest in te vinden zijn wat eventueel kon verwijderd worden, voortgaande op wat u zei, maar het was 3X identiek aan elkaar.

Verder...
Toen ik mijn PC aanzetten kreeg ik het berichtje bijlage 2 te zien, door mijn Bullguard beveiliging doorgegeven. Ik heb daarbij OP Yes geklikt....

Wat is eigenlijk die GWX ConfigManager? En hoe komt die daar op als die niet origineel nodig was?

Wat doe ik daarmee?

Groeten

Jive1 - Belgium

AdwCleanerS3.txt

post-1236-0-04251200-1450508041.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch zijn er door AdwCleaner zaken gevonden die mogen verwijderd worden.

Voer dus de procedure nogmaals uit zoals collega Kape heeft aangegeven.

Dus eerst scannen en daarna verwijderen.

 

 

Wat betreft GWX moet je niet ongerust zijn.

Dat is gewoon de update van windows waarmee je de upgrade naar Windows 10 kan aanvragen en uitvoeren.

Als je huidige windows nog goed draait en je geen problemen hebt, is het niet echt nodig om over te stappen naar windows 10 maar de beslissing is natuurlijk aan jou.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey!

Sorry....

Ik begrijp niet goed wat er dan zou mogen verwijderd worden. Wat dan wel?...

IN deze laatste log-file staan alleen nog vermeld mijn Driver updater, die gebruik ik al mange tijd en die loopt iedere week eenmaal om te zien of er verbeterde drivers beschikbaar zijn.

En verder....Tutorials, ik weet niet welke dat juist zijn, moeten die weg?

en Tinstalls, dat weet ik niet wat dat is, kan ik dus niet zo maar verwijderen....

Is er verder nog wat dat ik zou moeten verwijderen?

 

Zie in bijage de laatste log

 

AdwCleanerS5.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Hey!

Ik heb ondertussen niet stilgezeten, want ik kan sinds enkele dagen dus geen enkele link meer openen van mijn e-mails....

Ik heb dus gaan zoeken en vond de  oplossing bij MS zelf. Zij hebben een Fix-It voor deze fout....

Ik heb die Fix-It-toepassing laten uitvoeren, er is een herstelpunt aangemaakt, en na herstarten van mijn PC werkte alles weer perfect in mijn Outlook.

Wel is tijdens dat proces mijn IE10 vanzelf ge-upgradet naar IE11, maar dat stoort me niet...

Mijn probleem is dus opgelost, zonder dat ik al weet hoe dat probleem juist ontstaan is. Ik heb namelijk geen Chrome-browser in mijn systeem, en ergens las ik dat het probleem wat ik had vooral zou optreden bij Chrome-browser....

Toch bedankt voor de geboden informatie en hulp!

Groeten

Jive1 - Belgium

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.