Ga naar inhoud

Welke Asus bloatware verwijderen?


dreivilo47

Aanbevolen berichten

Gloednieuw speelgoed ... tof ! :)

 

Maak eerst en vooral een image aan van deze laptop ... da's belangrijk: je kan er "later" altijd weer op terugvallen om terug te keren naar "toen" ... plan dit ook in je agenda en doe dat op een regelmatige basis, een 3 à 4 images op jaarbasis is OK.

 

Zelf hou ik altijd de eerste twee en de laatste twee images gestockeerd op twee verschillende externe harde schijven.

 

Er zijn meerdere mogelijkheden voor het maken van die image, o.a. : Macrium Reflect Free, EaseUS Todo Backup Free of Paragon Backup & Recovery 14 Free Edition .

 

Voor die bloatware zijn er een aantal mogelijkheden:

 

- je gaat aan de slag met degelijke info zoals deze ... twijfel je over iets, aarzel dan niet om het hier te vragen. Je kan eventueel een lijstje posten met de opstarters via Ccleaner:

 

Start CCleaner op en klik in de linkse kolom op "Gereedschap". Klik achtereenvolgens op "Opstarten".

 

Selecteer het tabblad Windows.

 

Klik vervolgens rechtsonder in het programmavenster op "Opslaan als tekstdocument..."

 

Navigeer naar de door jou gewenste locatie en klik op "Opslaan"

Voeg dit tekstbestand als bijlage toe in je volgende bericht.

 

 

 

Op die manier kunnen we het samen bekijken ... ik ben eerder voorstander van uitschakelen (lees: "uit de opstarters halen") dan van het verwijderen, als ik me niet vergis beschik je over een 750GB SSHD en heb je meer dan ruimte genoeg.

 

- er bestaat een tool: Decrap My Computer, maar met deze heb ik zelf geen ervaring ... je kan hem hier rechtstreeks downloaden, de download is clean.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.