Ga naar inhoud

Klembord zet rode streepjes onder franse woorden


carambole

Aanbevolen berichten

Jij hebt in het programma PowerPoint naar updates gevraagd. Dat is niet de juiste manier. Je moet ervoor zorgen dat Windows Update dat automatisch voor je regelt.

 

Klik op de knop Start (dat is de knop die in de linker benedenhoek van je scherm staat); klik daarna op Instellingen.

In het venster Instellingen moet je klikken op Bijwerken en beveiliging.

In het venster Bijwerken en beveiliging moet in de linker kolom Windows Update geselecteerd zijn. In het rechter veld klik je dan op Geavanceerde opties.

In het venster Geavanceerde opties moet er een vinkje staan voor Updates voor andere Microsoft-producten ontvangen tijdens het bijwerken van Windows.

Daarna zul je automatisch ook updates ontvangen voor Microsoft Office.

 

Tip: in het venster Geavanceerde opties kun je ook controleren of er al automatisch updates voor Microsoft Office geïnstalleerd zijn. Klik daarvoor in dat venster op Geschiedenis van uw updates weergeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

'k denk dat je Porrelaars uitleg niet volledig volgde want bij hem ging het over "Updates voor andere Microsoft-producten ontvangen tijdens het bijwerken van Windows " , terwijl jij in een scherm zit waarin je windows toestemming geeft om een soort peer-to-peer -systeem te gebruiken: Daarbij zet Windows (delen van) updates op jouw computer en bezorgt die dan aan andere Windowsgebruikerd èn - als jij updates nodig hebt - gaat je eigen computer ze mogelijk ook halen bij andere Windowsgebruikers.

 

Wil je geraken waar hij het bedoelde, dan zal je stap voor stap zijn uitleg even moeten volgen. (die optie in jouw plaatje hoef je dus niet aan te vinken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zal al een vinkje staan voor Updates voor andere Microsoft-producten ontvangen tijdens het bijwerken van Windows. Carambole meldde immers in zijn laatste reactie dat er al automatisch updates voor Office waren geïnstalleerd, en dat gebeurt alleen wanneer dat vinkje er staat.

De afbeelding Updates van meerdere locaties heeft daar inderdaad niets mee te maken, maar die instelling is carambole tegengekomen. Ik heb dat zelf op uitgeschakeld staan, maar dat moet iedereen voor zichzelf bepalen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit topic begon met Franse woorden die in een Word document onderstreept werden met rode kringellijntjes. carambole wist niet hoe hij die rode golflijntjes onder de Franse woorden weg moest krijgen.

Daar zijn 2 manieren voor:

1. Spellingcontrole voor alle Word documenten die je voortaan maakt, helemaal uitschakelen. Dat is mogelijk, maar daar zou ik zelf niet voor kiezen.

2. Voor die Franse woorden in Word aangeven dat die woorden Frans zijn en dat daar dus de Franse spellingcontrole (lees: het Franse woordenboek) voor gebruikt moet worden.

 

In jouw geval zou ik dus voor optie 2 gekozen hebben.

En zo doe je dat in Word 2010:

Selecteer met de muis die tabel met Franse woorden, zodat die een blauwe achtergrond krijgen.

Klik dan in het lint van Microsoft Word op Controleren, dan op Taal, nogmaals op Taal en dan op Controletaal instellen:

 

57389d84e6c9d-Controletaal_instellen.png

 

Kies dan in de lijst met talen Frans (België) of Frans (standaard) voor de geselecteerde tekst en klik daarna onderaan in dat venster op OK.

De rode lijntjes zullen dan verdwijnen.

 

--------------------------------------------------------

Je kunt de spellingcontrole ook helemaal uitschakelen. Dat heb ik gedaan voordat ik bovenstaande afbeelding postte.

Je ziet daar dat ik typte: Ik plak de bnad van mijn feits.

 

Normaal komen er in Microsoft Word rode golvende lijntjes onder de fout getypte woorden bnad en feits. Zo dus:

 

57389ea2b9c16-rode_golflijntjes.PNG

 

Nu niet, want ik had de spellingcontrole geheel uitgeschakeld. Dat heb ik alleen als voorbeeld gedaan, want ik vind spellingcontrole wel heel fijn om erbij te hebben...

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denkelijk gaat ms office weer niet zeggen dat het een office voor W8.1 is en dat ik W10 draai.

En 't volgende is nu bezig . Van het Microsoftaccount-team heb ik vandaag een beveiligingscode toegestuurd gekregen.

Deze code weet ik niet waar te gebruiken? '(eerst dit en dan dat,mvg)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent er nu in geslaagd om de spellingscontrole uit te schakelen, en daar ging het je om. :top:

 

Het is een ms office prof plus 10 die ik heb

Ik vermoed dat je bedoelt: MS Office Professional Plus 2010.

De verschillende versies van MS Office worden voor de gebruikers aangegeven met een jaartal; 2010 in dit geval.

Binnen Microsoft zelf wordt ook wel een versienummer gebruikt. Office 2010 is dan gelijk aan versie 14. Op de volgende pagina kun je meer lezen over het verschil tussen versienummers en versienamen: https://nl.wikipedia.org/wiki/Microsoft_Office

Ik geef toe dat dit wat verwarrend kan zijn.

 

Welke versie van Office jij hebt is op verschillende manieren te achterhalen. Wanneer je toch al Word open hebt staan, klik je op Bestand en dan op Help.

Daarna zie je aan de rechter kant of je product geactiveerd is of niet. Daaronder staat de versienaam van Office en wat meer naar onderen het versienummer van Word:

 

5739a309ca914-versie_van_Microsoft_Word.

 

Denkelijk gaat ms office weer niet zeggen dat het een office voor W8.1 is en dat ik W10 draai.

Office 2010 is prima te gebruiken met Windows 10. Ook een oudere versie als Office 2007 werkt nog prima met Windows 10.

Toen jij de Help van PowerPoint gebruikte, kwam je op een website van Microsoft terecht, waarop stond: "Van toepassing op Windows 8.1". Daar hoef jij je helemaal niets van aan te trekken.

 

Van het Microsoftaccount-team heb ik vandaag een beveiligingscode toegestuurd gekregen. Deze code weet ik niet waar te gebruiken?

Die beveiligingscode heeft in ieder geval niets te maken met MS Office 2010.

Je zult die code zelf aangevraagd hebben en alleen jij weet waarom en wanneer...

Het zal wel met je Microsoft account van doen hebben. Een Microsoft account heb je nodig om apps uit de Windows Store te kunnen downloaden en je kunt dat account ook gebruiken om te mailen via de webmail van Microsoft.

Lees hier meer over beveiligingsgegevens en beveiligingscodes: http://windows.microsoft.com/nl-nl/windows/account-security-password-information

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de vele hulp en soms moet je zelf ook iets doen/proberen. Nog eentje ,hoe reset je de boel,vinkjes terug op hun plaats ?

5739d7c74c602-Schermafbeelding_2016-05-1

 

PC Helpforum moderator bericht:
Product-id bij screenshot is verwijderd.
aangepast door iEscape
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.