Ga naar inhoud

Beelden op pc scherm doorsturen naar tv-scherm via hdmi.


Willem1974

Aanbevolen berichten

Hallo, 

Via pc kijk ik nogal geregeld naar youtube op mijn pc scherm. Op mijn desktop heb ik een hdmi aansluiting alsook op mijn tv. Kan ik via een hdmi kabel youtube eventueel bekijken op mijn tv? Wordt beeld en geluid overgezet via die kabel naar mijn tv? 

 

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon de HDMI-uitgang van de desktop verbinden met een HDMI-ingang op je TV (via een HDMI-kabel) en de TV afstemmen op die HDMI-ingang. HDMI stuurt beeld en geluid door. Op je TV kan je dan alles bekijken wat op je PC scherm komt. (Ik hoef helemaal niets te wijzigen aan mijn PC-instellingen)

aangepast door nokiaprox
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij in elk geval wél:)
Je moet dan naar "beeldscherm instellingen" gaan en kiezen voor beeldscherm "dupliceren" of "uitbreiden".

Als je voor "uitbreiden" kiest moet je je browserscherm naar je TV slepen en kun je gewoon op je andere scherm blijven werken.

Bovendien moet je afzonderlijk via je configuratiescherm->geluid je geluid instellen op de juiste HDMI poort en die standaard maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.