Ga naar inhoud

Slechte Wifi


Aanbevolen berichten

Beste Abbs,

Ik heb last van slechte Wifi in huis. Doordat ik best een groot huis heb, heb ik 1 hoofdrouter en 4 routers ingesteld als Access point.

Heb net de hoofd router vernieuwd -> Sitecom AC 1750

Daar achter hangen 4 Sitecom routers type 300N

 

Groet Marcel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Mash1969,

De fout die men maakt is juist teveel routers in huis.

Zelfs voor een groot huis gezien je nu AC hebt.

Wilt je toch zoveel router behouden moet je ook zorgen dat de kanalen elkaar niet overlappen want dan weet Windows niet welke signaal hij moet pakken als je overal dezelfde SSID ingesteld had.

Download ssiders

Start de programma en dan ziet je welke router elkaar overlappen.

Kan je de lan gedeelte laten zien?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Stegisoft,

Ik heb SSidders geïnstalleerd maar hij vraagt om een licentie code.

Die heb ik niet.

Als aanvulling;

Graag wil ik de meerdere routers houden.

De reden daarvoor is het feit dat ook de AC1750 het bij lange na niet red.

- De Ac router zit in de meterkast net na het Ziggo modum (staat dan ook ingesteld als router) 2,4Ghz kanaal 1 en 5 GHz kanaal 38)

- router 2 staat bij de TV, Apple TV, Stereo (daar heb ik de WIFi van uitgezet en fungeert alleen als switch)( DHCP staat uit)

- Router 3 staat op zolder (heb anders geen enkele ontvangst daar)(staat ingesteld als accespoint DHCP staat uit) (kanaal 6)

- Router 4 staat in de Serre (ca 12 meter van de meterkast)(staat ingesteld als accespoint DHCP staat uit) Kanaal 6)

- Router 5 staat in ons tuinhuis (ca 35 meter van de meterkast en 23 meter van de serre vandaan)(staat ingesteld als accespoint DHCP staat uit) (kanaal 11)

Link naar reactie
Delen op andere sites

wWaarom staat de ac router in de meterkast en niet bij TV?

Volgens mij heb je daar ook Wifi van ziggo

Ik ga vanuit dat je daar in de living TV is en dan kan je normaal gezien ook in de eetkamer goed signaal hebben.

Verwijdert Ssiders en j-kies deze  SSIders .

Ik ga vanuit dat je met laptop naar uw tuinhuisje gaat enz. en dan is het niet handig om telkens in te loggen in de andere signaal.

Maar je kan wel verschillende SSID kiezen op voorwaarde dat je één signaal standaard zet en de rest handmatig anders zal Windows voortdurend van signaal veranderen want een signaal kan héél sterk zijn maar toch zéér langzaam zijn.

Veel mensen dat een sterk signaal ook snel is en dat is helemaal niet waar.

Als je overal dezelfde kanaal zet is het niet goed. Beste overal een ander kanaal kiezen. Kanaal 6 wordt veel gebruikt.

Zelf gebruik ik kanaal 1 of 2

Als al uw toestellen perfect kunnen werken met enkel 5.0 signaal dan kan je signaal 5.0 hoger zetten indien uw router 2 signalen verstuurd wat niet altijd zo is.

Sommige router kan je 1 signaal instellen en dus 2.4 of 5.0 signaal

Je hebt alle router als access-point ingesteld en dus vermoed ik ook static IP adres ingesteld

 

Zelf heb ik TP link AC1900 Touch P5 en dat geeft heel ver signaal en krachtig + nog Asus AC router voor de ander kant van ons huis.

De vorige was ook een heel goede: Netgear AC 2350 Nighthawk X4 en die heb ik aan mijn zoon gegeven omdat ik graag met de nieuwste werkt.

 

 

 

 

 

 

 

aangepast door stegisoft
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom staat de ac router in de meterkast en niet bij TV?

- in de meterkast staat het modem van Ziggo wat trouwens geen WIFI heeft. Tevens komen alle LAN kabels bij elkaar in de meterkast en niet bij de TV. Het was dus voor mij het handigst om de AC router in de meterkast te plaatsen zodat ik hem gemakkelijk kon aansluiten.

 

Volgens mij heb je daar ook Wifi van ziggo

- nee ik heb nog een modem zonder WIFI met 1 LAN uitgang.

Ik ga vanuit dat je daar in de living TV is en dan kan je normaal gezien ook in de eetkamer goed signaal hebben.

- Als ik de WIFI van de N330 Router bij de TV aanzet heb ik in de serre (ook woongedeelte) slecht bereik, woonkamer is ca 15 meter)

 

Ik ga vanuit dat je met laptop naar uw tuinhuisje gaat enz. en dan is het niet handig om telkens in te loggen in de andere signaal.

- helaas heb ik geen laptop maar een vaste PC en een IPad.

Maar je kan wel verschillende SSID kiezen op voorwaarde dat je één signaal standaard zet en de rest handmatig anders zal Windows voortdurend van signaal veranderen want een signaal kan héél sterk zijn maar toch zéér langzaam zijn.

-Hoe stel je dit in?

 

Als je overal dezelfde kanaal zet is het niet goed. Beste overal een ander kanaal kiezen. Kanaal 6 wordt veel gebruikt.

Zelf gebruik ik kanaal 1 of 2

-  Ziggo adviseerde 1- 6 en 11 voor 2,4Ghz en 38 voor 5GHZ dus dat heb ik als eerste geprobeerd. Ziggo gaf aan dat deze kanalen elkaar niet overlapte vandaar deze keuze.

 

Als al uw toestellen perfect kunnen werken met enkel 5.0 signaal dan kan je signaal 5.0 hoger zetten indien uw router 2 signalen verstuurd wat niet altijd zo is.

Sommige router kan je 1 signaal instellen en dus 2.4 of 5.0 signaal

-  De AC router heeft alleen 2,4 en 5 GHZ de andere alleen 2,4Ghz.

- zelf merk ik dat 5Ghz een kortere reikwijdte heeft  dan 2,4Ghz

Je hebt alle router als access-point ingesteld en dus vermoed ik ook static IP adres ingesteld

- klopt.

 

Zelf heb ik TP link AC1900 Touch P5 en dat geeft heel ver signaal en krachtig + nog Asus AC router voor de ander kant van ons huis.

De vorige was ook een heel goede: Netgear AC 2350 Nighthawk X4 en die heb ik aan mijn zoon gegeven omdat ik graag met de nieuwste werkt.

- gezien de grote hoeveelheid routers in mijn bezit en net de nieuwe Ac1750 aangeschaft te hebben niets meer bij te kopen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.