Ga naar inhoud

adresboek importeren in outlook


dspark7

Aanbevolen berichten

Als je je contactpersonen wil importeren in outlook 2016, kan dat dan ook als je enkel nog de databestanden hebt? Ik heb op de laptop van mijn vrouw win 10 laten herinstalleren, en windows live mail is niet behouden. Daar had ik niet aan gedacht en nu is ze al haar emailadressen kwijt en mappen in wlm. ik heb wel nog een backup in de vorm van bestanden die norton backup uit de cloud hersteld heeft, maar dat is moeilijk te doorzoeken naar eventuele emailadressen. Nu zou ze dus outlook 2016 willen gebruiken en haar emailadressen in het adresboek zetten.

Weet er iemand hier of ik die adressen nog zou kunnen vinden(ik heb bvb. een map in mijn backupbestanden van win live mail) , zodat ik die in een csv bestand kan plaatsen dat ik kan importeren in outlook?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Je moet wel rekening mee houden dat het een verborgen bestand is.

In windows 10 moet je dat op een andere manier doen.

Open verkenner en bovenaan ziet je beeld

Klik daar op en dan op optie / Map en zoekoptie's wijzigen / tab weergave en daar kan je het instellen zoals bij Windows 7

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

contacts.edb  is aanwezig in de backupbestanden.zelfs 4 verschillende versies,waarschijnlijk backups van verschillende datums, de aanmaakdata verschillen alleszins maar zijn vrij recent, van deze maand.

als ik ze gewoon aanklik gaan ze open in wordpad, maar de tekens zijn onleesbaar, duidelijk niet het juiste prog om ze te bekijken.

en ja het gaat over windows live mail, over te zetten naar outlook 2016.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 bedankt voor de link, dat soort programmas is meestal betaalsoftware, meestal 300 dollar, is het mij niet waard. heb deze geprobeerd in trialmode,nogal gebruiksonvriendelijk, lukte niet voor mij. heb nog een andere geprobeerd van lepide software, daar kreeg ik een lege map van mijn contacts.edb . :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond een andere gratis oplossing voor je:

  1. Download LiveContactsView.
  2. Recover the original Windows Live Mail contacts database files from the failed PC/original drive:
    • They’re located in %LOCALAPPDATA%\Microsoft\Windows Live Contacts\{GUID}\DBStore, where %LOCALAPPDATA% is an environment variable equivalent to \Users\{USERNAME}\AppData\Local\ on the drive, and {GUID} is a random string assigned to the original user’s profile.
  3. Using LiveContactsView, open the contacts.edb file from the DBStore folder.
  4. Select all fields within the list view.
  5. Export the items to a .csv file.
  6. Import the .csv file into the mail client of your choice.

 

Bron: http://triplescomputers.com/blog/casestudies/solution-recoverimport-windows-live-mail-contacts-to-new-computer/

Let op: de knop Download LivecontactsView staat op die website vrij ver onderaan, onder het kopje Feedback.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.