Ga naar inhoud

adresboek importeren in outlook


dspark7

Aanbevolen berichten

ik heb eens gekeken en wlm heeft idd geen .nk2 files zoals in outlook. Maar als er een oplossing bestaat voor outlook is de kans groot dat er ook een bestaat voor wlm, is alleen niet makkelijk te vinden, heb al eens gegoogled maar als je niet de perfekte zoekterm gebruikt vind je niks dan outlook contactpersonen oplossingen.

Het lijkt mij in ieder geval raar dat er oplossingen bestaan om je emailadressen te importeren in outlook en dat je er vervolgens niet veel aan hebt.Ze staan nu onder de knop personen maar zijn niet rechtstreeks te gebruiken , als ze in het adresboek zouden kunnen gezet worden zou dat ideaal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Bedoel jij nu de app Personen van Windows 10, of een knop Personen in Outlook 2016?

Je schrijft dat je geïmporteerde contactpersonen nog niet goed te gebruiken zijn.
Ik heb even een Windows 10 pc gestart waarop Outlook 2007 staat. Outlook is niet mijn favoriete e-maiprogramma, maar ik gebruik het nu even om jou een paar dingen te laten zien.

Wanneer Outlook geopend is, zie ik onderaan in de linker kolom de knop Contactpersonen:

5778d391ad5ba-knop_contactpersonen.png

 Als ik daarop klik, krijg ik mijn contactpersonen te zien. Ik zou dan met de rechter muisknop op een van die contactpersonen kunnen klikken en dan kiezen voor Maken > Nieuw bericht voor contactpersoon. Maar dat is omslachtig en bovendien kun je op die manier slechts voor 1 geadresseerde kiezen. De knop Contactpersonen die links onderaan staat is meer bedoeld om nieuwe contactpersonen of een nieuwe distributielijst aan te maken.

Wat gebeurt er wanneer je weer klikt op E-mail > Nieuw. Er wordt dan een nieuw bericht aangemaakt. Klik in dat nieuwe bericht op de knop Aan. Wat zie je dan?
Als je dan nog helemaal geen contactpersonen ziet, dan is dat venster misschien nog niet goed ingesteld.
Achter Zoeken moet je niet kiezen voor Meer kolommen, maar voor Alleen naam.
En onder Adresboek moet je niet kiezen voor Outlook-adresboek, maar voor Contactpersonen.
Dus zoals in onderstaande afbeelding:

5778d40863dc5-adresboek_instelling.png

Wanneer je het op die manier instelt, krijg je dan wel je contactpersonen te zien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

niet de app , wel degelijk outlook 2016, er is office op gezet.voorbeeld (van het internet)van hoe het er uitziet op haar laptop hieronder. onderaan links is de envelop blauw gekleurd, het derde icoontje van links is personen, als je daar op klikt krijg je de contactpersonen te zien als lijst. daar kan je idd op rechtsklikken, als ik echter dan kies voor aan die persoon van daaruit een mail te sturen krijg ik een venster dat meld dat ;"eerst een geldig emailadres opgeven voor de contactpersoon voordat u een email aan deze contactpersoon kunt verzenden".

Dus ik denk; wat nu weer? blijkt dat de meeste emailadressen in die lijst niet goed gekopieerd zijn,  ".com janedoe@aol " bvb. , of "inge@aol .com" met dus een spatie voor .com.Dat vind outlook natuurlijk geen geldig emailadres dus moeten die ook nog eens een voor een bewerkt worden voordat ik ze kan gebruiken. Enfin dat zou ik allemaal nog wel willen doen, maar de instellingen zijn idd zoals jij beschreven hebt,daar ligt het dus niet aan. Mssn ligt het aan die ongeldige emailadressen.

 

Schermafbeelding 2016-07-03 om 20.30.43.png

 

aangepast door iEscape
Ter voorkoming van SPAM, privé gegevens op screenshot verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zit je wel tegen...
De e-mailadressen in Personen zijn verminkt, schrijf je. De vraag is dan wanneer dit gebeurd is.
Met behulp van LiveContactsView had je een csv bestand gemaakt. Had je dat csv bestand eerst geopend in Excel, voordat je het importeerde in Outlook 2016? Zagen de e-mailadressen er toen nog wel goed uit? Als je dat niet gecontroleerd had, kun je dat alsnog doen. Ik neem aan dat je dat csv bestand nog niet hebt weggegooid.

Als ook in het csv bestand de e-mailadressen al verminkt zijn, dan was er iets mis met het bestand contacts.edb in de backup van Norton. Je schreef dat je meer back-ups had. In dat geval zou ik een andere/oudere map DBStore uit een back-up van Norton kopiëren naar het bureaublad en daar LiveContactsView weer op loslaten.

Wanneer de e-mailadressen in het csv bestand er wel normaal uitzagen, dan moet er iets mis zijn gegaan bij het importeren van het csv bestand in Outlook 2016. In dat geval zou ik het adresboek (Personen) in Outlook 2016 legen, en dan opnieuw hetzelfde of een ander/ouder csv bestand importeren.

Er hoort eigenlijk weinig fout te kunnen gaan bij het importeren van een csv bestand, maar voor de volledigheid geef ik je toch deze beschrijving mee: https://support.office.com/nl-nl/article/Contactpersonen-importeren-in-Outlook-bb796340-b58a-46c1-90c7-b549b8f3c5f8

En hier een pagina met uitleg wanneer je problemen ervaart bij het importeren van contactpersonen: https://support.office.com/en-us/article/Fix-problems-importing-contacts-to-Outlook-e9de11b0-0db4-434c-9fa1-be6db1becf3b?ui=en-US&rs=en-US&ad=US
Ik geef je expres de Engelstalige versie van die uitleg, want de Nederlandse versie is een rampzalig slechte automatische vertaling uit het Engels.

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.