Ga naar inhoud

adresboek importeren in outlook


dspark7

Aanbevolen berichten

livecontactsview geprobeerd, maar geen geluk. ik sleepte de contacts.edb naar het geopende venster van livecontactsview, maar er werd niets getoond in het venster, het was alsof hij niets gevonden had, de file is nochtans 2 mb groot, ik weet niet of het mogelijk is dat daar dan toch wat emailadressen inzitten in tekstvorm maar denk het wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 25
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Slepen naar het geopende venster? Is dat mogelijk? Ik dacht dat je op de knop Browse moest klikken.

Ik heb het programma LiveContactsView nooit eerder gebruikt (want niet nodig gehad), maar naar aanleiding van jouw reactie heb ik het progje gedownload en geprobeerd. Hieronder beschrijf ik hoe ik het gedaan heb.

Ik heb een aantal pc's en op slechts 1 ervan staat nog Windows Live Mail. Om de map DBStore te kunnen zien, moet je (via Mapopties in de Verkenner) kiezen voor 'Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven'. Daarnaast moet je ook het vinkje weghalen dat staat voor 'Beveiligde besturingssystemen verbergen (aanbevolen)'. Daarna klik je eerst op de knop Toepassen en dan op OK. Later, wanneer je klaar bent, kun je die wijzigingen weer terugdraaien.

Op de pc waar nog WLM op stond, vond ik het bestand contacts.edb in deze map: C: > Gebruikers > [mijn naam] > AppData > Local > Microsoft > Windows Live > Contacts > Default > 15.5 > DBStore. (15.5 kan bij jou 15.4 of lager zijn...)
Ik kopieerde de hele map DBStore naar een USB stick en prikte die USB stick in een andere pc. Ook op die andere pc had ik de verborgen bestanden en de besturingssysteembestanden tijdelijk zichtbaar gemaakt. Op die andere/tweede pc downloadde ik livecontactsview.zip. Ik pakte die map uit en startte LiveContactsView.exe. Tot mijn verbazing werden direct mijn contactpersonen getoond, zonder dat ik verder wat hoefde te doen. Hoe kon dat? Op die pc had vroeger WLM gestaan. Ik had dat programma verwijderd, nadat ik Thunderbird was gaan gebruiken als e-mailprogramma, maar daarbij was de map DBStore wel achter gebleven. Het programma LiveContactsView zoekt na starten namelijk automatisch op de standaard locatie waar het bestand contacts.edb wordt opgeslagen.
Dit was natuurlijk niet de bedoeling. Ik wilde een contacts.edb bestand openen dat op een andere locatie staat. Daarvoor klik je in LiveContactsView op de knop Options en dan op Advanced Options. Daarna klik je op de knop Browse om te bladeren naar de juiste map. In mijn geval de map DBStore die op de USB stick staat. Ik open die map, dubbelklik op contacts.edb in die map en in het openstaande venster van LiveContactsView klik ik daarna op OK.
En jawel, ik zie duidelijk dat dit een ander adresboek is met andere en ook meer contactpersonen.

Had jij het ook zo uitgevoerd?

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 29 juni 2016 om 10:26, dspark7 zei:

Weet er iemand hier of ik die adressen nog zou kunnen vinden(ik heb bvb. een map in mijn backupbestanden van win live mail) , zodat ik die in een csv bestand kan plaatsen dat ik kan importeren in outlook?

@dspark7

Ik zag net dit topic, even inbreken :xd:

Het contacts.edb-bestand kunt u converteren naar .csv-bestand met een programma van NirSoft.

 

Schermafbeelding 2016-07-02 om 12.20.54.png

 

De website van NirSoft is clean gecontroleerd bij Virustotal.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het programma voor vandaag ook nog niet gebruikt. Simpel programma, hoeft niet geïnstalleerd te worden en het is makkelijk te bedienen.

Wanneer je zover bent dat je de lijst met contactpersonen in dat programma zichtbaar hebt gekregen, klik je in de menubalk op Edit > Select all, zodat alle contactpersonen geselecteerd zijn. Daarna klik je op File > Save selected items, waarna je achter Opslaan als kunt kiezen voor een .csv bestand.
Wanneer je daarnaast ook graag een makkelijk leesbaar of af te drukken bestand wilt hebben, kun je ook het ook nog opslaan als .txt bestand. Werkte bij mij allemaal prima.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het dan eens geprobeerd zoals porrelaar het schreef, maar de .edb bestanden bevatten geen emailadressen. wlm is altijd gebruikt geweest zonder in te loggen bij live, de contacten waren enkel op de pc opgeslagen dus. en nu is alles overschreven door win 10. blijbaar levert Norton ook geen bruikbaar bestand op in zijn backup ookal had ik bij "wat" in de keuzes aangegeven dat email EN contacten moesten gebackupt worden.

Heb nu wlm eens opnieuw gedll, en daar heb ik de oude mappen toch al terug ingekregen, maar voor contacten vind ik het niet.waarschijnlijk vanwege hun visie dat dit niet noodzakelijk is als je ingelogd bent bij live in wlm worden die toch al online opgeslagen, wat bij mij dus niet het geval was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat het je niet gelukt is. Zelf gebruik ik niet Norton, maar Acronis True Image om back-ups mee te maken. Ook uit zo'n back-up kan ik een edb bestand halen. Ik heb wel gemerkt dat ik het dan anders moet doen:

Denk eraan dat je bij de mapopties het vinkje weghaalt voor 'Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen)'. Tevens kiezen voor 'Verborgen bestanden, mappen en stations weergeven'. Klik daarna op Toepassen en op OK.

Dan eerst de complete map DBStore (waar het bestand contacts.edb in zit) kopiëren vanuit die back-up en op het bureaublad plaatsen.
Dan pas het programma LiveContactsView opstarten en via Options > Advanced options gaan bladeren naar de map DBStore die op het bureaublad is gezet. En toen liep het weer perfect.

Toen ik nog WLM gebruikte op deze pc, was ik soms wel en soms niet ingelogd met mijn Microsoft account, wanneer ik WLM gebruikte. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft of het bestand contacts.edb op de harde schijf van de computer wordt opgeslagen of niet. Het hoort in beide gevallen te gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja! nu geraken we ergens. het opslaan van de map dbstore op het bureaublad maakte idd een verschil. nu heb ik enkele honderden emailadressen kunnen importeren in outlook 2016.

Nu moet ik nog finetunen; de manier waarop mijn vrouw emailt (en waarschijnlijk de meeste mensen)is; ze denkt aan de naam van wie ze wil emailen, typt de eerste letters en outlook toont een aantal mogelijke emailadressen , en ze klikt de juiste aan. Nu zijn de emailadressen in de map contactpersonen gezet.er is een knop "personen" in outlook waar je op kan klkken en dan zie ik de lijst adressen in outlook.

Maar; die zijn nog niet in het adresboek, en dat is nodig om die voorstellen te kunnen zien als je een paar letters van een naam ingeeft.

Dus; hoe kan ik de emailadressen uit "contactpersonen" ook in het adresboek krijgen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoera! Dat is je alvast gelukt. Proficiat! :top:

Wat dat finetunen betreft moet ik je gaan teleurstellen. Contactpersonen = adresboek. E-mailadressen automatisch aanvullen is weer heel wat anders. De lijst AutoAanvullen is namelijk weer een andere lijst, die in de loop der tijd door Outlook wordt aangevuld/opgebouwd.

Wanneer je de eerste letter van een naam tikt, dan toont Outlook inderdaad een lijst met namen/e-mailadressen. Die overeenkomende namen en e-mailadressen worden verzameld uit de e-mails die je in het verleden hebt verzonden met dat e-mailprogramma. Maar.... je vrouw is net begonnen met Outlook 2016. Ze heeft er nog geen e-mails mee verzonden. En daarom ziet ze, wanneer ze de eerste letter(s) tikt, nog geen lijst van namen/e-mailadressen die ze eerder heeft gebruikt. Die lijst zal in de loop der tijd vanzelf ontstaan, naarmate ze meer e-mails aan verschillende mensen verzonden heeft.

Ze kan nu als test een paar e-mails naar zichzelf sturen. Ze zal daarvoor eerst moeten werken via de knop Personen. (Zelf beschik ik niet over Outlook 2016, dus ik kan dat niet voor je nakijken, maar dat had je zelf al gedaan.)

Wanneer ze de derde mail naar zichzelf gaat opstellen, klikt ze op Nieuw bericht (of zoiets) en dan tikt ze de eerste letter(s) van haar naam of e-mailadres in. Haar naam zou dan intussen automatisch aangevuld moeten worden.
Je kunt wel voor de zekerheid nakijken of automatisch aanvullen is ingeschakeld. Op de volgende website wordt dat uitgelegd voor Outlook 2010: https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/2682333
In Outlook 2016 zul je zelf even moeten zoeken waar je die instellingen terug kunt vinden.

Wanneer je van een computer met Outlook 2007 naar een andere computer met wederom Outlook 2007 zou zijn gegaan, dan zou je de lijst AutoAanvullen kunnen kopiëren naar de nieuwe computer: https://support.office.com/nl-nl/article/De-lijst-AutoAanvullen-naar-een-andere-computer-kopiëren-83558574-20dc-4c94-a531-25a42ec8e8f0

Jullie gingen echter van Windows Live Mail naar Outlook 2016. Ik heb geen idee of je ook in Windows Live Mail de lijst AutoAanvullen makkelijk kan vinden > Kopiëren en dan importeren in Outlook 2016.
Misschien weten anderen dat wel. En als niemand dat weet, dan is er toch een troost: naarmate je vrouw Outlook 2016 langer gebruikt, zal ze steeds meer mogelijke namen en e-mailadressen zien wanneer ze slechts 1 letter intikt...

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.