Ga naar inhoud

Zwart Scherm op win 8.1 sinds 2 dagen - vind de oorzaak niet.


olaf de wit

Aanbevolen berichten

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Bestaat er geen handige gids voor om die overclock zelf via BIOS te veranderen voor mensen zoals ik ? Ik heb namelijk niet veel zin om hiermee naar een hersteldienst te lopen en er geld aan uit te geven, gesteld dat ik het zelf zou kunnen uitvoeren via iemand die het mij stap voor stap uitlegt. En van al die forums op internet wordt ik getikt. Ik kan dat allemaal blijven lezen en het is altijd wat: andere hardware, andere methode / CPU, GPU en nog andere betrokken hardwarecomponenten (een hele lijst van acroniemen gedownload, en dan begrijp ik er nog de helft niet van)

 

Doet mij tussendoor denken dat ik onmogelijk de PC zelf zou hebben overclocked in het verleden, want spelletjes speel ik niet op deze comp en ik zou hier nooit aan begonnen zijn als ik van overclocken niets begreep. Kan nooit gebeurd zijn met mijn medeweten, ben ik zeker van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En welke foutcode of melding kreeg je dan voor dat bestand?

 

Als de pc opstart, zie je dan op een of ander ogenblik een vermelding onderaan het scherm met betrekking tot sommige toetsen?

Bvb Hit del to enter setup. De naam van de toets kan anders zijn en het kan ook een van de F toetsen zijn. (Ik vermoed dat het bij jouw de toets F2 is.(

Die setup is het BIOS.

Dus als je de aangegeven toets indrukt op het ogenblik dat die melding op het scherm staat, kom je normaal in het BIOS terecht.

Bij de rubriek Exit kies je de optie Load Defaults om de standaard waarden te laden.

Kies vervolgens de optie Save changes and reset om de wijzigingen op te slaan en de pc verder op te starten.

 

Als de pc is opgestart, maak dan een nieuw snapshot met speccy zodat we kunnen vergelijken.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

PAGE FAULT IN NONPAGED AREA

 

Ik zal in de BIOS kijken vandaag. Dat doet me denken aan nog iets anders. Kan ik diagnostische tools gebruiken via een 8.1 installatie DVD ? Belangrijke vraag, want drie maanden geleden had ik via Mediamarkt een Kaspersky en een Norton AV gekocht + een win 8.1 DVD. Die 8.1 versie is NIET degene die dus op deze PC staat, want heel het zootje is via Dell aangekocht en die heeft alles geïnstalleerd. Ik heb er geen idee van of ik bestanden van een OEM zou kunnen repareren via zo'n DVD, noch of ik betere diagnostische mogelijkheden heb op die manier. 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vreesde al zoiets. Ik heb de afgelopen dagen alle doc's en files moeten verplaatsen naar externe HD. Want ik kreeg te veel BSOD's. Op vrijdag kreeg ik systematisch BSOD 1 minuut na elke opstart in Normal Mode / Safemode met netwerkmogelijkheden (dat laatste zoals de dag ervoor) Ik heb de LAN / WAN kabel moeten uittrekken om dit te vermijden en heb services afgezet via msconfig, anders was er geen beginnen aan met mijn backup. Ik heb dus een herstel installatie uitgevoerd. Vervolgens Mcafee (dat altijd door Dell opnieuw wordt geïnstalleerd vanaf herstel installatie) verwijderd:

 

- eerst Revo Uninstaller gebruikt + registry uitgemest

- dan CCleaner Registry doorzoeken uitgevoerd

- dan afzonderlijke mappen gecontroleerd of er nog lege mappen / mappen met bestanden overblijven (o.a. AppData, Common files, programData, e.d.)

- overblijvende registry keys verwijderd met Registrar Lite

- regelmatig CCleaner opnieuw uitgevoerd tussendoor

 

enkel om Mcafee te verwijderen vooraleer ik de AV kan installeren.

 

Daarna heb ik:

 

- iets meer dan 50 opeenvolgende windows updates geïnstalleerd

- office 2013 + email hersteld

- AV geïnstalleerd

-regelmatig tussen de verschillende stappen door heropgestart

 

Ik zit dus momenteel met een soort minimale installatie bezig. Ik ging ervan uit dat het boeltje misschien niet meer te herstellen zou zijn.

 

Ik ga regelmatig checken nu of er nog Windows updates moeten worden geïnstalleerd, volgens de procedure

 

- eerst zoeken, vervolgens downloaden en installeren

- en daarna elke keer heropstarten en terug windows updates checken

 

Dus vandaar mijn late reactie.

-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.