Ga naar inhoud

Zwart Scherm op win 8.1 sinds 2 dagen - vind de oorzaak niet.


olaf de wit

Aanbevolen berichten

21 uren geleden, kweezie wabbit zei:

Probeer anders eens de nvidia drivers te verwijderen en vervolgens de pc opnieuw op te starten.

Normaal detecteert windows dan nieuwe hardware en zal zelf drivers gaan installeren.

Laat windows op het web zoeken naar geschikte drivers en laat deze dan installeren.

Heb je dit geprobeerd?

Wat was het resultaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik ga eens moeten zeggen wat ik gisteren gedaan heb. Want anders dreigt het verwarrend te worden. Misschien geeft dit een beter idee van wat er aan de hand kon zijn geweest

 

1) bovenvermelde problemen vastgesteld

 

2) driver verwijderd vanuit apparaatbeheer

 

3) herstelpunt van 2 dagen geleden uitgevoerd:

 

Bij het initiëren van systeemherstel krijg ik de melding dat ik moet scannen voor beschadigingen op c: of hij kan systeemherstel niet uitvoeren. Heb ik dus gedaan en herstelpunt werd effectief teruggezet.

 

4) klok loopt na herstel 2 uur achter op de correcte tijd i.p.v. maar 1 uur (zoals een paar uur ervoor het geval was)

 

5) Scans uitgevoerd: Spybot vindt niets - mbam.exe vindt niets - superantispyware vindt niets - Norton scan vindt niets: alle scans uitgevoerd in Safe Mode

 

6) terwijl ik aan het scannen was Windows.old map uitgesloten van de scans en de submappen één voor één verwijderd door ze in Fileshredder te vernietigen.

 

Vastgesteld terwijl ik daarmee bezig was:

 

Eén lege map in Windows.old (die een numerieke waarde van 10 cijfers heeft) kon ik niet op de gewone manier verwijderen. Elke keer als je het wil verwijderen, dan verandert de naam in een ander getal + krijg je een foutmelding "kan het bestand niet verwijderen, want is in gebruik !" Vreemd genoeg ging de lege map hernoemen wel. Uiteindelijk lege map korte onzin-naam gegeven, vervolgens rechtsklik take ownership en vervolgens probleemloos in fileshredder om zeep geholpen.

 

7) de klok heb ik hersteld door de instellingen te wijzigen in het tabblad internettijd de gewone windows time server uit de dropdown list te kiezen, want die stond blijkbaar op een andere time server ingesteld ?

 

8) voor alle zekerheid registry gecleand met CCleaner + junk files opgeschoond in Norton schijfoptimalisatie en schijfopruiming in c:

 

Ik weet niet of dit toeval is allemaal maar ik begin het vermoeden te krijgen dat als je een herstelinstallatie van het systeem uitvoert er altijd iets kan zitten in de Windows.old map dat na verloop van tijd de PC negatief beïnvloed, want ik heb iets dergelijks vroeger nog meegemaakt. Of dat dat echt mogelijk is weet ik niet. Het feit alleen al dat ik een foutmelding kreeg "dat het bestand in gebruik is" (terwijl het om een lege map gaat zonder verdere info) doet mij denken dat vanuit een windows.old map toch "onzichtbare" services van onbekende software zouden kunnen worden opgestart ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.