Ga naar inhoud

Zwart Scherm op win 8.1 sinds 2 dagen - vind de oorzaak niet.


olaf de wit

Aanbevolen berichten

Tussendoor wou ik weten of er mogelijkheden zijn om te weten of er onzinnige services moeten worden afgezet en welke ik juist moet uitzetten. Er zijn er namelijk een aantal waarvan ik niet weet waarvoor ze moeten dienen. Vroeger ging ik daarvoor kijken op  www.blackviper.com om na te gaan welke services onnodig waren op een XP PC, waardoor ik het aantal onzinnige services bij opstarten kon beperken. Ik krijg de indruk dat dit voor 8.1 slecht gedocumenteerd is. Om een voorbeeld te geven: ik krijg zonet een waarschuwing in de tray "Uw locatie is onlangs gebruikt" kort nadat ik windows photoviewer heb geopend. Ik veronderstel dat dit iets te maken heeft met de service Locatiezoeker of iets dergelijks. Ik heb dit nooit eerder gezien, trouwens. 

 

Ik gebruik bovendien ook geen Cloudservices of rechtstreekse verbindingen met social media accounts e.d. De reden waarom ik dat vraag is om uit te sluiten dat ik idiote verbindingen zou maken met services die ik eigenlijk niet nodig heb, om het risico van "automatische" infecties door zwakke plekken in die services te vermijden. Dus zou ik bij voorkeur alle onzinnige services moeten kunnen afsluiten zonder de performantie op andere manieren in het gedrang te brengen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 74
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Blackviper is nochthans een goede referentie voor het instellen van de services.

 

Als je geen bluetooth, telefonie of fax gebruikt op die pc, kan je alvast die services uitschakelen.

 

Om de andere services te controleren, kan je een speccy logje maken.

Daarin worden ook alle services vermeld met hun status.

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Vink tijdens het installeren van Speccy alle aangeboden extra's uit .

 

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

We zullen de windows systeembestanden nog eens controleren.

 

Ga naar start -alle programma's - bureauaccessoires.

Klik met rechts op het icoon van de opdrachtprompt en kies voor uitvoeren als administrator om het opdrachtprompt te openen.

Typ sfc /scannow en druk enter. (let op de spatie voor de / )

Alle windows systeembestanden worden nu gecontroleerd op fouten en indien nodig vervangen door een correcte versie.

Hou de windows installatie cd/dvd bij de hand (als je er een hebt) want er kan om gevraagd worden.

Na de scan krijg je een overzicht van de resultaten en een verwijzing naar een CBS logbestand.

 

Wanneer u de melding krijgt: "Er zijn geen schendingen van de integriteit gevonden", voert u onderstaande niet uit.

Krijgt u wel foutmeldingen, dan kan u onderstaande uitvoeren zodat we in een logje naar je problemen kunnen zien.

 

Typ nu findstr /c:"[sR]" %windir%\Logs\CBS\CBS.log > "%userprofile%\Desktop\sfcdetails.txt" en druk enter.

Let op de spatie voor de / en %windir% en voor en na de >.

Nu zou je op je bureaublad het bestandje sfcdetails.txt moeten zien.

Voeg dit bestandje als bijlage toe aan een volgend bericht.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik begin mijn buik vol te krijgen van al die NVIDIA display driver kloterijen. Is er nu eindelijk iemand die mij kan zeggen wat ik ja al dan nee nodig heb van die smeerlapperij. Nu heb ik sinds de nieuwe versie weer nvodejslauncher.exe - nvoprofileupdater64.exe - ntvmmon.exe - ntvmrep.exe - nvcontainer.exe - nvidiadisplay.container.exe - nvwirelesscontainer.exe en meer van die kloterij op mijn pc staan zonder stom woord uitleg waarvoor die hansworsterijen moeten dien, GVD ! En dan krijg ik nvldddmkm.sys ptoblemen in BSOD's. Wat is dat toch altijd met NVIDIA ?? ? Kunnen die nu echt geen driver updates maken ZONDER dat ik problemen krijg ??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je het speccy snapshot eens plaatsen zoals reeds eerder gevraagd werd?

 

Probeer anders eens de nvidia drivers te verwijderen en vervolgens de pc opnieuw op te starten.

Normaal detecteert windows dan nieuwe hardware en zal zelf drivers gaan installeren.

Laat windows op het web zoeken naar geschikte drivers en laat deze dan installeren.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan een aantal zaken niet meer doen sinds kort. Krijg een foutmelding elke keer als ik outlook probeer te openen.

 

Kan MS Outlook niet starten. Kan het outlook venster niet openen. Kan het bestand c:\Users\***\Documents\Outlook-bestanden\mijn emailadres.pst niet openen. 

 

De interface van Norton AV krijg ik ook niet meer open.

 

Als ik sommige apps probeer te openen, dan krijg ik een boodschap dat die niet open gaan omdat "u  advies moet vragen aan de administrator" Ik kan als ik een printscreen heb gemaakt van die dialoogvenster ze ook niet opslaan !!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.