Ga naar inhoud

Windows XP Professional starten zonder wachtwoord

Nynke
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn man heeft een laptop gehouden van zijn werk met daarop Windows XP Professional. Nu wil ik 'm privé gebruiken maar het wachtwoord is kwijt. Bij opstarten in veilige modus vraagt 'ie alsnog om het wachtwoord aangezien de laptop via het netwerk van de zaak heeft gelopen. Hoe omzeil ik nu het wachtwoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

• Welkom op PC Helpforum

• Leden statistieken

• Aantal leden
      40.212
    • Meeste online
      1.765

Nieuwste lid
    Stefan59
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

• Door RonW
      Ik heb onlangs een macbook pro aangeschaft ter vervanging van mijn windows laptop. Deze laptop werkte altijd in een netwerk met mijn windows 7 PC.  Nu ziet het netwerk mijn macbook wel maar als ik deze aanklik vraagt windows beveiliging om een gebruikersnaam en wachtwoord. Voor zover ik weet heb ik dit nooit ingesteld. het macbook ziet de windows PC ook maar krijgt geen verbinding. Wie o wie herkent dit probleem en kan mij hier mee helpen. 

• Door winlouis
      Beste, ik heb deze laptop een lange tijd niet meer gebruikt. Als ik de laptop opstart krijg ik op het scherm "TOSHIBA LOADING INNOVATION" en dan gaat het beeld over naar een zwart scherm met in een blauwe kader, "ENTER PASSWORD". Ik kan mij het juiste Paswoord niet herinneren. Als ik het paswoord invoer dat ik voordien altijd gebruikt heb krijg ik op het scherm, in een witte kader, "SETUP WARNING" en daaronder, "INVALID PASSWOD" daaronder in een zwart kadertje staat er dan, CONTINUE" Als ik dan op "ENTER" druk krijg ik opnieuw in het blauwe kadertje, ENTER PASSWORD" Als ik dan de toots, F2 of F12 en ENTER indruk, schakelt de Laptop opnieuw uit naar het zwarte scherm. Ik heb wel de 3 CDrom's nog, die bij de aankoop van de Laptop zijn bijgeleverd, maar de schuif voor de CDrom's te plaatsen gaat ook niet meer open. Mijn Laptop is een "TOSHIBA" Model SATELLITE L500-1R3. PROGRAMMA- Windows 7 Home Premium 32bit. Product Key: VERWIJDERD!!!. Ik heb, toen het nog toegelaten was gratis over te schakelen naar Windows 10, de programmatie uitgevoerd, er moet dan iets misgelopen zijn zodat ik nu de laptop niet meer kan opstarten.
      Is het mogelijk mij een oplossing door te mailen, aub. Met dank bij voorbaat. Eigenaar van de laptop xxxxxx. Contactpersoon voor het probleem op te lossen, Vriend/Gebuur.
      Met vriendelijke groeten.
      Buyl Herwin Louis.

(naam eigenaar ook maar gewist - Passer)
    • Door dreivilo47
      Welke software (gratis/betalend) is de beste om een USB stick te beveiligen met een wachtwoord?

D.w.z. je steekt een USB stick in je pc en op die stick staat maar 1 programma.  Je dubbelklikt op die executable, geeft een correct wachtwoord in en op de stick verschijnen dan al je bestanden.

Ik zou graag hebben dat:
      - die usb-stick ook op andere Windows pc's kan gebruikt worden (en niet alleen op de mijne)
      - de beveiligingssoftware liefst geen administrator privileges nodig heeft
      - er zonder problemen zelfgeschreven PowerShell scripts (voor m'n werk) uitgevoerd kunnen worden van die usb-stick (na ingave correct wachtwoord)

Ik dacht hierbij aan USB Secure.  Is dat een goede keuze?  Of zijn er betere alternatieven?
    • Door Michiel van den Broek
      Als ik W10 in veilige modus probeer op te starten heb ik een wachtwoord nodig. Ik vul mijn windows account wachtwoord in. Helaas krijg ik een foutmelding (wachtwoord onjuist). Hoe kan ik W10 in veilige modus opstarten zonder wachtwoord? 

• Door Marter834
      ondanks  volledige heropstart, en belgisch punt solo alleen, gebeurt de aanmelding in qwerty en ik krijg dat niet weg
  • Nieuwe aanmaken...