Ga naar inhoud

pc gaat niet aan


epicganja

Aanbevolen berichten

Hallo mensen,

 

Ik heb dus vandaag een nieuw moederbord geïnstalleerd, nieuwe videokaart, me processor van me oude computer overgezet. Heb de Power switch enzo op de goeie plek gezet, videokaart brandt gewoon een lichtje en aan de stroom kan het niet liggen.

 

Als ik op de aanknop druk dan zie ik vanbinnen de computer een rood lampje branden bij me aanknop die na een kwart seconden weer uitgaat. Ik snap gewoon niet dat me pc niet meer aangaat nadat ik hem geupgrade heb :( Wat doe ik verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redelijk, ik heb de Power aan de praat gekregen, maar moederbord maakt piepjes en ben hem nu dus kaal aan het opstarten. Maar nog steeds de tikken/piepjes in het moederbord. Met kaal bedoel ik, videokaart, processor en ram en ik krijg geen beeld.

 

Me specs zijn:

MSI 970 Gaming(moederbord)

AMD FX 8350

AMD radeon R9 8gb 390x als ik het goed heb.

16gb ram DDR3 compatible met me moederbord.

1Tb sata hdd.

Corsair 650watt voeding.

Etc.

 

Ik vraag me af wat die piepjes inhouden.

 

aangepast door epicganja
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 10-9-2016 om 00:29, epicganja zei:

Ik vraag me af wat die piepjes inhouden.

Die piepjes zijn als een morse code.

Lang of kort of een combinatie van lang en kort.

Kan je de cominatie eens opschrijven en hier doorgeven?

Volgens de site van MSI zou er een AMI BIOS op het moederbord zitten.

Met het BIOS en de piepjes kunnen we misschien achterhalen in welke richting we moeten zoeken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.