Ga naar inhoud

Maar enkele Systeem herstelpunten Windows 10


hemiwo

Aanbevolen berichten

Waarom zie ik maar drie opeen volgende  systeem herstelpunten in Windows 10?

Als ik een systeem herstel wil uitvoeren heb ik maar enkele herstelpunten. waarom is het niet mogelijk om verder terug te gaan in de tijd met systeem herstel in Windows 10? In Windows 7 en 8.1 kun je aan vinken als je meer herstel punten wilt zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hemiwo,

 

welkom op PCH!

 

Configuratiescherm > Systeem en beveiliging > Systeem > systeembeveiliging > en dan:

    a. Kadertje Beveiligingsinstellingen: klik op je systeemschijf (meestal je C) > is je C aangeklikt: klik eronder op Configureren.

        Je krijgt dan soortelijk venstertje: Plaatje.jpg

Volgens der grootte die je er aangeeft, worden herstelpunten bewaard.

Principe: als je voorbehouden ruimte geen plaats meer heeft voor een volgend herstelpunt, wordt een vorig herstelpunt gewist.

Wil je dus méér herstelpunten, dan moet je de grootte gaan uitbreiden.

 

     b. maar in dat venster van systeembeveiliging (zie boven punt a) kan je ook klikken op Systeemherstel.

         Doe je dit, dan krijg je de optie: systeembestanden en sytsteeminstellingen terugzetten

         Met Volgende ga je dan verder en je krijgt je nieuwste herstelpunten te zien.

         Maar onderaan staat ook een optie Meer Herstelpunten Weergeven

         Klik je hierop, dan komen ook oudere systeemherstelpunten in beeld.

         Mogelijk is je ruimte (zie punt a) voldoende en heb je wel meer herstelpunten dan je op het eerste gezicht ziet?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is nog een andere reden waarom je nu slechts enkele herstelpunten ziet. Na installatie van iedere grote update van Windows 10 (waardoor je een nieuwe versie van Windows 10 krijgt) zullen alle herstelpunten verwijderd worden. Je hebt dan immers een nieuwe versie van Windows 10 gekregen en voor die versie zijn er nog geen herstelpunten gemaakt.

De Anniversary Update (ook wel Jubileumupdate genoemd) was zo'n grote update.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.