Ga naar inhoud

externe hdd problemen


escaraba

Aanbevolen berichten

Beste forum leden:

 

Heb 2 3T hdd die in een nas hebben gezeten in raid 1.

Ik heb deze nu verwijdert en wil deze nu formateren.

Ik heb de zelfde problemen als hier beschreven

Als ik een partitie wil verwijderen krijg ik de melding "de parameter is onjuist"

Maar als ik het van achter naar voren doe krijg ik de partities wel verwijdert.

Nu heb ik dus nog 1 vak (zwarte balk) "niet toegewezen" van 746,52 gb maar de schijf is 3 TB groot.

Kan nu dus maar een nieuw volume maken van 746.52 gb

 

Ik heb dit maar met 1 schijf gedaan de 2de heb ik nog niets aan veranderd.

Kan iemand mij zeggen wat ik moet doen om de volledige (geformatteerde) schijf terug beschikbaar te hebben?

Zie afbeelding.

 

Alvast bedankt.

Kevin

hdd.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het gaat dus om schijf 1 en 2

Westeren digital wd30ezrx

 

Deze zijn beide 2794,52 GB groot maar na de partities te verwijderen zou de hdd nog maar 746.52 GB groot zijn.

Ik zou deze beide dus willen formateren zodat de pc deze hdd weer "ziet" als 3 TB schijfjes

 

Iemand die mij kan helpen?

Gr Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt nu, tussentijds, ook de partities van die tweede schijf verwijderd en dat was (nog) niet de bedoeling. :(

 

Selecteer in MiniTool P W eens één van beide schijven en klik op Show Disk Properties. Plaats daar eens een screenshot van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou de schijf die ik "dacht" geformatteerd te hebben via de tv eens te formateren om te zien of deze dan terug 3 TB zou hebben.

Ik heb deze ook nog in 1,5 TB versie of "schijf 4" mocht dit helpen.

 

Is het normaal dat er bij "used" staat dat de hd zogezegd volledig vol staat? en niet wat er effectief gebruikt is zoals bij schijf 1 (c schijf)

 

Gr Kevin

minitool properties.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, escaraba zei:

Is het normaal dat er bij "used" staat dat de hd zogezegd volledig vol staat? en niet wat er effectief gebruikt is zoals bij schijf 1 (c schijf)

 

Ik vermoed dat daar nog een RAID instelling op van toepassing is en dat je (AHCI ?) controller die niet kan lezen zoals het hoort.

Doe dit nog eens:

 

Download en installeer Speccy indien je die nog niet staan hebt, ga anders verder net voorbij de getoonde afbeelding.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt allemaal op het zelfde neer hé.

 

Ik was aanvankelijk uit het oog verloren dat het om twee schijven gaat die nu extern (USB) zijn aangesloten, maar heb het terug juist opgepikt. Een RAID type is niet meer van toepassing (Zie ook Speccy).

 

Open MiniTool PW en selecteer de eerste van die twee 'probleemschijven'.

Klik onder 'operations' op 'Coverts GPT Disk To MBR Disk' en klik vervolgens op 'Apply'. 

Wacht het verloop rustig af.

 

Toon opnieuw een afbeelding van MintiTool PW

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.