Ga naar inhoud

BSOD L1C63x64.sys


vinnie007

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

De laatste twee dagen krijg ik nogal vaak een Blue Screen van een bepaalde error (zie afbeelding). Ik weet echter niet goed meer hoe ik een crash logboek kan vinden en doorsturen om jullie te helpen. Hoe gaat dit ook alweer? 

Het is waarschijnlijk een probleem met één van mijn drivers, maar ik vind niet direct welke nog niet up-to-date is. Kan iemand hierbij helpen?

 

Vincent

BSOD Error message.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik las deze oplossing: So I uninstalled the Qualcomm driver, restarted and now Windows automatically installed a Microsoft Driver (version 2.1.0.16) dated to 01/04/2013.

dus als je een qualcom netwerkdriver hebt: ga configuratiescherm-apparaatbeheer, selecteer je qualcom onder de netwerkadapters, rechtsklik en kies 'installatie ongedaan maken' en zeg ja op de vraag of de software ook verwijderd moet worden.

herstart de pc en laat windows zijn gang gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

UPDATE:

Dit weekend heb ik geen crashes gehad, maar gisterenavond wel weer twee. Het kan er niets mee te maken hebben, maar vanaf gisteren avond zat ik weer op mij studentenkot. Hier is er ook een BenQ monitor aangesloten op mijn laptop via HDMI en heb ik natuurlijk ook een andere ethernetkabel en -verbinding. Kan dit hier iets mee te maken hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen probleem. Ik dacht dat ik een mogelijke oorzaak gevonden had: de crash gebeurde precies iedere keer als ik YouTube keek. Heb dit opgezocht en het is al meerdere mensen overkomen. Ik heb dan eens getest zonder YouTube en het leek enkele dagen in orde, maar heb dan toch nog een crash of 2 gehad zonder dat YouTube openstond. De crashes zijn al veel minder regelmatig maar gebeuren nog steeds

Link naar reactie
Delen op andere sites

We gaan de crash-dumps wat nader bekijken.

 

Download en installeer  Blue Screen View.

Start het programma op. Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand).

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk op Ctrl+A

Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S)

Sla het bestand op je bureaublad op.

Voeg nu het bestand als bijlage toe aan je volgend bericht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste crash dateert van 24 okt maar volgens jou uitleg zouden er later nog crashes geweest zijn.

Waren dat echte crashes met bsod of gewoom freezes van het systeem?

 

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

 

Speccy.PNG

 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.

Als dit gereed is, selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.