Ga naar inhoud

Geen draadloze netwerkadapter meer beschikbaar


Crutors

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb sinds een tijdje het probleem dat mijn laptop af en toe geen wifi meer lijkt te vinden. Niet dat hij geen beschikbare netwerken aangeeft, maar echt totaal geen wifi meer. Ik kan de optie 'wifi' in het menu 'netwerken' zelfs niet meer kiezen. Heb enkel nog de keuze 'ethernet' over.

 

Het kan dan zo zijn dat er plots wel weer wifi mogelijk is en dan verbindt de laptop terug met mijn netwerk. Op onze andere toestellen is er geen enkel probleem met de wifi. Nu heb ik op het WWW eens wat opgezocht en ik kom tot het volgende:

 

Wanneer de wifi werkt op de laptop, is er een 'netwerkadapter Broadcom BCM43142 802.11 bgn Wi-Fi Adapter' beschikbaar in mijn apparaatbeheer. Wanneer de wifi wegvalt, en ik dit opnieuw wil controleren, blijkt de netwerkadapter plots verdwenen. Logischerwijs kan ik ze dan ook niet updaten of controleren op nieuwe stuurprogramma's. Heropstarten helpt dan ook niet, enkel afwachten en als ik geluk heb komt het dezelfde dag nog terug.

 

Nu zit ik echter al een dag of 3 zonder netwerkadapter en dus ook zonder wifi. Ik behelp me voorlopig met een ethernetkabel, maar die ligt door m'n hele huis en zo kan het ook niet blijven duren.

 

Iemand enig idee hoe ik mezelf kan behelpen? Kan ik dit afzonderlijk downloaden en installeren? Wanneer ik deze probeer op te zoeken, vind ik echter niet direct iets terug ...

 

Alvast bedankt,

 

Crutors

 

 

20161114_180814.jpg

20170124_171252.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De laptop is natuurlijk sedert 7 januari 2017 uit garantie ... prachtige timing

 

Een usb wifi adapter, en dan zou ik geen problemen meer mogen ondervinden? dan ga ik daar eens naar op zoek, enige aanbevelingen? want ik zie toch wel redelijk wat prijsverschil tussen de 'trage' en 'snelle' ... ik ben geen gamer of dergelijke, gebruik de laptop enkel voor de normale zaken (word, excel, PowerPoint, wat opzoekingen op internet, ...)

 

En kan ik met zo'n usb wifi adapter ook weer probleemloos verbinding maken met mijn draadloze printer die op hetzelfde netwerk zit ?

 

alvast bedankt!

aangepast door Crutors
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-2-2017 om 09:50, Crutors zei:

En kan ik met zo'n usb wifi adapter ook weer probleemloos verbinding maken met mijn draadloze printer die op hetzelfde netwerk zit ?

Normaal wel.

 

Je moet opzoek naar een model dat minstens de N standaard ondersteunt en dat drivers heeft voor jouw windows versie.

Welke windows versie heb je eigenlijk want als ik zo rondkijk, zie ik erg weinig adapters met drivers voor windows 10.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

De prijzen kunnen inderdaad nogal uiteenlopen maar de snelheid zal dan navenant zijn.

Een goede uit de middenmoot is de tp-link archer t2u ac600.

Met deze adapter ben je enkele jaren gerust want hij kan probleemloos de huidige standaarden en snelheden aan en is reeds voorzien voor de toekomstige standaard.

De adapter is te koop bij Vandenborre voor 25 €.

Je kan hem ook vragen (of bestellen) in een pc-winkel maar dan zal de prijs wel verschillen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.