Ga naar inhoud

Problemen bij het sluiten van Internet Explorer in Windows 10


meikever

Aanbevolen berichten

wat staat als startpagina ingesteld in tandwieltje (rechtsboven) / internetopties?

je zou de pc eens even op malware etc kunnen laten inspecteren door de experts hier;

 

(modbreak: Falstring - jij kan het nog niet weten gezien het pas recent besloten is, maar we werken niet meer met Rsit (dit wordt niet zo meer bijgehouden heb ik begrepen) maar met Farbar. - Maar 'k volg dit topic wel even en als TS idd die controle wil, plaats ik wel wegwijzertjes)

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Meikever,

voer je ook dit eens uit? 

 

 

Download de 577bf0efb8088-FRST.png Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links

 


Hier staat een beschrijving hoe u kunt kijken of u een 32 of 64 bit versie van Windows heeft.

 

Farbar Recovery Scan Tool uitvoeren

  • Klik met de rechtermuisknop op FRST.exe en kies voor de optie "Als administrator uitvoeren".
  • Als het programma is geopend klik Yes (Ja) bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop, er zal nu eerst een back-up van het register worden gemaakt.
  • Wanneer de scan gereed is worden er twee logbestanden aangemaakt met de naam (FRST.txt) & (Addition.txt) op dezelfde plaats vanwaar de 'tool' is gestart.
  • Voeg beide logbestanden als bijlage toe aan het volgende bericht.

 

Een handleiding via een filmpje van PC Helpforum kan je HIER vinden.

aangepast door Passer
Link naar reactie
Delen op andere sites

@meikever Het probleem wordt volgens mij veroorzaakt door Amazon Assistant. Zie hier:

 

De oplossing zou dan zijn:

Rechter muisklik op Start > Programma's en onderdelen.

Klik op Amazon Assistant/1 Button om dat programma te selecteren en klik daarna bovenaan op Wijzigen.

Kies daarna Verwijderen.

Er zal jou gevraagd worden of het programma wijzigingen aan je computer mag aanbrengen. Klik dan op Ja. En dan verwijdert het programma zichzelf.

 

Raad ik je nu aan om bovenstaande te gaan doen? Nee, ik geef dit enkel ter informatie mee. Ik neem tenminste aan dat jij je afvraagt waardoor die melding veroorzaakt werd.

Ik raad je in plaats daarvan aan om het advies van Passer te volgen en FRST (Farbar Recovery Scan Tool) te downloaden en uit te voeren. Mogelijk worden er dan meer zaken aangetroffen die in een keer met hulp van de security expert verwijderd kunnen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, als je hier helemaal tevreden mee bent, dan moet je dat nog even laten weten. Dan zal een moderator dit topic voor jou sluiten. En dan hoeven de security experts van dit forum ook geen aandacht meer aan de Farbar logjes te besteden.

Maar ik had jou juist aangeraden om zelf nog geen actie te ondernemen, juist omdat security experts vaak nog veel meer zaken aantreffen die verwijderd kunnen worden.

 

Dus laat even weten of dit topic gesloten kan worden of dat je graag wilt dat de Farbar logjes nog bestudeerd worden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je wil, sluiten we het topic maar ik heb in de logjes toch een en ander gezien (buiten die amazon assitant) wat ook een risico inhoud.

 

Zou je nieuwe logjes willen maken met Farbar van na de verwijdering van Amazon en deze plaatsen.

Om makkelijker te werken is het beter om het bestand FRST64.exe op je bureaublad te plaatsen.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.