Ga naar inhoud

sjabloon in Open Office Writer kan niet goed doorgemaild worden.


Bektronics

Aanbevolen berichten

Hallo beste vrienden.

Lang geleden dat ik nog eens een vraag heb moeten stellen, dus dat betekend dat alles vlot verloopt met pc en randapparatuur.

Als bestuurslid van een organisatie die instaat voor chronische zieken ben ik een beetje bezig de taak van onze secretaris te ondersteunen.

Aangezien hij werkt met OO laatste versie (wij moeten wat op onze centjes zien) heb ik ook OO laatste versie op mijn pc gezet.

Alles werkt uitermate goed met OO, maar toch 1 bedenking waar ik niet aan uit kom.

De secretaris heeft een aantal documenten als sjabloon staan, wat het makkelijk maakt om zaken nadien in te vullen. Dat bespaart een hoop typewerk.

Hij wil mij deze sjablone ter beschikking stellen en heeft deze doorgezonden via mail.

Nu constateer ik dat, de hoofding wel zichtbaar is, maar geen enkel van de invulvakken die eronder moesten staan niet aanwezig zijn.

Wij hebben dit nu al op verschillende wijze geprobeerd, ook kopiëren op stick, maar bij mijn pc werkt het niet en op zijn pc geeft dat geen probleem.

Ik denk nu dat het een kwestie is van een juist formaat te kiezen, maar de vraag is welk?

Heeft er iemand enig idee hoe zij mij zouden kunne helpen met dit issue.

Alle raad is natuurlijk welkom, en zoals gewoonlijk is er wel iemand die een perfecter oplossing hier heeft.

Alvast bedankt namens gans onze groep.

 

Vriendelijke groeten.

Bektronics

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk te zeggen wat de oorzaak is, het kan aan meerdere dingen liggen.

Verschil in versies van Open office zou een oorzaak kunnen zijn, maar dat zul je zelf wel al uitgesloten hebben neem ik aan.

Je hebt het over een hoofding: als die hoofding een afbeelding is, kan die gemakkelijk voor verschuivingen zorgen.

Enz, enz. Als het bestand geen privacygevoelige gegevens bevat, plaats het dan eens hier zodat lezers van dit forum er naar kunnen kijken. Zonder het bestand te kunnen inzien blijft het voor iedereen gissen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Alpha.

 

Zoals je reeds vermeld zijn de versie's van OO dezelfde. Dus dit kan het probleem niet zijn.

De hoofding bestaat uit een Afbeelding, logo SAMANA.

Hieronder en hiernaast zijn enkele invulvakken voorzien om het document snel te voorzien van de nodige gegevens.

Daaronder is een vrij vak voorzien om tekst in te plaatsen van bvb een verslag over een reis.

Deze documenten moeten steeds bovenaan hetzelfde blijven want deze worden naar Brussel verzonden, hoofdkantoor, waar zij bijgehouden worden om een jaarrapport te kunnen maken en een evaluatie op het einde van het jaar. Om gemakkelijk deze documenten te kunnen herkennen eisen zij wel een universeel en steeds dezelfde vorm van hoofding.

Ik kan je een leeg document laten zien, doch een volledig afgewerkt verslag is onmogelijk wegens de privacy sfeer, ik hoop dat je dit wel begrijpt.

Wat ik denk is dat het meer te maken heeft met hoe je het document opslaat. In OO zijn hiervoor verschillende vormen mogelijk.

Als je het uitvalmenu "Opslaan als" bekijkt dan zie je de verschillende vormen staan.

Ik vermoed dat er hier iets mis gaat.

Heb ondertussen nog niets ondernomen voor deze bij gebrek aan tijd momenteel.

Wacht nog ff een antwoord af voor ik zelf aan de slag ga met experimenteren.

 

Alvast bedankt voor de reactie.

 

Vriendelijke groeten

Bektronics

 

PS in bijlage de twee bestanden, oud met kaders en nieuw waar kaders niet meer zichtbaar op zijn.

 

 

 

 

 

 

 

Verslag 1.docx

Verslag 1 (NIEUW).docx

Link naar reactie
Delen op andere sites

In je tekst heb jet over 'Open Office'-bestanden, maar je plaatst hier Wordbestanden.,

Als je een Open Officesjabloon ontvangt en je slaat dat op als Wordbestand, dan is het niet abnormaal dat het Wordbestand afwijkt van het Open officebestand, zeker niet als gebruik is gemaakt van een bepaalde opmaak zoals tabellen, wat in jouw documenten het geval is.

M.b.t. de twee bestanden die je hebt bijgevoegd, schrijf je dat in het ene document wel kaders zichtbaar zijn en in het andere document niet, maar als ik beide bestanden in Word 2010 open, zijn in beide bestanden kaders zichtbaar en ik zie niet zo gauw wat er mis zou zijn met die documenten. Ik zie ook niet veel verschil tussen de twee documenten, behalve dat ze een andere hoofding hebben en dat in "Verslag1" de tabel rechtsboven wat hoger staat. Als ik beide bestanden open in "Libre Office" (wat nagenoeg gelijk is aan "Open Office"), dan zijn beide teksten vervormd.

 

Edit: zie net na plaatsing van mijn bericht dat Clarkie een soortgelijke opmerking heeft gemaakt.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Alpha en Clarkie.

 

Ja, nu zie ik het ook dat het een docx bestand is. Nu begrijp ik de verwarring, onze secretaris spreekt altijd over OO, maar hij werkt nu wel precies met Word van Microsoft.

Heb zelf op mijn pc Microsoft Word 2003 staan. Zou dit dan ook werken als ik die bestanden hiermee open?

Of moet ik een latere versie aanschaffen?

 

Ik natuurlijk altijd maar proberen met OO in de veronderstelling dat alles in OO gemaakt was. 't Ja een mens kan soms verstrooid zijn en even niet naar de existentie kijken en dan ben je toch wel even de kluts kwijt.

Bedankt vrienden voor de reactie.

Wil je nog even antwoorden op mijn vraagjes?

Groetjes

Bektronics. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om een docx bestand te openen in Word 2003 moet je het compatibiliteitspakket installeren.

 

Best neem je even contact op met de secretaris en vraag je hem in welke software hij die bestanden aanmaakt. Zo sluit je misverstanden uit.

Als hij Openoffice gebruikt en jij ontvangt het bestand in het docx formaat wil dat zeggen dat hij bij opslaan als kiest voor doxc of hij gebruikt een convertor.

Misschien ontvangen andere leden dat sjabloon ook en gebruiken die enkel Microsoft Office en zet hij daarom dat bestand om in een docx formaat.

Dus vraag het hem even hoe het in elkaar zit, 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Clarkie.

 

Heb even gesproken met onze secretaris en het volgende is er aan de hand:

 

Hij maakt zijn verslagen en bestanden in Writer van Open Office maar slaat ze op als docx. (Opslaan als  en dan Word aanduiden)

Daardoor worden ze natuurlijk geconverteerd naar Word met extensie .docx

Hij zegt natuurlijk dat hij alles maakt in OO, dat is waar, maar vergeet dat hij het bestand converteert naar Word.

Is een goede gast, maar weet niet zo veel van computers af, ik neem het hem niet kwalijk hoor, maar was voor mij enigszins iets verwarrend zijn uitleg.

Heb je compatibiliteitspakket geïnstalleerd en alles verloopt nu vlekkeloos.

 

Alvast weerom mijn dank voor de hulp.

Deze topic mag wat mij betreft afgesloten worden.

 

Vriendelijke groeten.

Bektronics.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.