Ga naar inhoud

Firefox staat niet in de lijst met standaardprogramma's


KayRen

Aanbevolen berichten

Ik heb al een hele tijd een probleempje met het instellen van mijn standaard internetbrowser.

Ik vind het ondertussen zo irritant dat ik het graag wil veranderen.

 

Ik gebruik altijd Firefox als internetbrowser maar om de een of andere rede kan ik deze niet meer instellen als standaard.

Het is al een tijd geleden dus ik kan me niet meer herinneren wat eraan vooraf is gegaan.

 

Wanneer ik wil kiezen uit een lijst met standaardprogramma's staan verschillende browsers ertussen behalve Firefox.

Ik heb ook al eens Firefox verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.

 

Wat kan ik doen om Firefox weer standaard te maken?

 

app internet.png

aangepast door KayRen
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen oplossing, mogelijk wel een workaround:

 

in Firefox: extra > opties > algemeen > opstarten : staat daar 'altijd controleren of firefox mijn standaardbrowser is" aangevinkt?

Zo niet: aanvinken.

 

Werkt dit wèl?

 

(zo niet: welke weg gebruikte jij om FF als standaardbrowser (te proberen) in te stellen?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor je reactie.

 

Controle op malware heb ik reeds gedaan met verschillende programma's.

Firefox heb ik ook van mijn pc verwijderd en opnieuw geïnstalleerd mbv akeeba backup.

 

Probleem is dat het dan nog steeds niet zichtbaar wordt in de lijst met standaardprogramma's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer deze weg eens: configuratiescherm > standaardprogramma's : levert dit hetzelfde op?

 

of:

5 minuten geleden, KayRen zei:

Instellingen -> Apps -> Standaardapps -> Webrowser

kon je hem daar wèl kiezen maar werd de instelling niet bewaard?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, Passer zei:

Probeer deze weg eens: configuratiescherm > standaardprogramma's : levert dit hetzelfde op?

 

Ik krijg hier een ander overzicht, maar ook in deze lijst vind ik Mozilla Firefox niet terug.

 

5 minuten geleden, Passer zei:

kon je hem daar wèl kiezen maar werd de instelling niet bewaard?

 

Nee, ik kan hem niet kiezen, Firefox ontbreekt in elke lijst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenaardige zaak.

 

Heb je - na de uninstall die je deed - ook Ccleaner de boel eerst laten opkuisen vooraleer FF opnieuw te installen?

(anders kan je dat nog eens proberen)

 

En ik blijf toch denken aan mogelijke malware. 'k Zou je toch aanraden van daar eens een controle op te laten doen. Je verliest er niets mee en je weet maar nooit dat het hem daar zit toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.