Ga naar inhoud

Windows 10 Outlook 2003-2007 en Google


ikaros

Aanbevolen berichten

Op mijn PC draait Windows 10.

- Wanneer ik OUTLOOK 2003-2007 wil openen verschijn er een venster dat Outlook niet kan gestart worden, maar wel in veilige modus. Er is een opstartprobleem en een bepaalde functionaliteit zou uitgeschakeld zijn. Outlook wordt opgestart en werkt normaal. Na afsluiten van het programma en terug opstarten van Outlook via het ikoontje op het bureaublad krijg ik geen enkel resultaat = knipsel 1

- Bij het openen van Edge en na het stellen van een opzoeking via Google, krijg ik een reeks oplossingen, een keuze wordt gemaakt en geopend, maar nadien kan ik niet meer terug naar die keuzelijst en krijg ik een blanco blad met alleen een 'Google' in de linkerbovenhoek. = knipsel 2

Weet iemand hier een oplossing voor ?

Knipsel1.JPG

Knipsel2.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

outlook 2003 - 2007: ik ken wel outlook 2003 en outlook 2007, dat zijn twee verschillende programma's.

dus: over welke hebben we het nu?

problemen met ms office altijd eerst te lijf gaan met de eigen repair-service van office.

dat doe je: zet alle office onderdelen uit, ga zoekvenster, typ: configuratiescherm, in configuratiescherm ga naar 'programma's en onderdelen'

selecteer microsoft  office en kies 'wijzigen' en daarna 'herstellen'

is dat klaar, ga naar start, afsluitmenu en kies 'opnieuw opstarten'  (dus niet uit- en aanzetten, dat is onder w10 echt iets anders!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Outlook op mijn PC maakt deel uit van Office Professional Plus 2007.

 

- Het voorstel door Falstring gedaan geeft geen resultaat. Na opstarten van PC kan Outlook op normale manier geopend worden. Sluit ik Outlook af en probeer via het icoontje op het bureaublad Outlook terug te openen komt er geen beweging. Ik heb ook al aan de hand van de DVD Office een herstelfunctie uitgevoerd zonder resultaat.

Ik heb eveneens de comptabiliteitsmodus aangepast zoals door Passer voorgesteld - eveneens zonder resultaat.

- Het probleem dat over het oproepen van Google werd gesteld is opgelost, hoe zulks komt weet ik niet - is gewoon vanzelf in orde gekomen.

 

Zou het eventueel iets kunnen te maken hebben met de Creators Update ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

kennelijk zet je (dus?) outlook die eerste keer niet aan via dat icoontje op het bureaublad....

gooi dat icoontje eens weg, klik rechts op bureaublad - nieuw -snelkoppeling

blader naar c:\program files(x86)\microsoft office\office12 en selecteer daar het bestand outlook.exe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het outlook icoontje op het bureaublad verwijderd en vervolgens de nieuwe voorgestelde snelkoppeling met outlook.exe gemaakt.

Windows vraagt dan zoals gewoonlijk om de nieuwe app toe te staan maar dan komt weer de melding (zie aanvang) dat Outlook niet kan gestart worden tenzij via veilige modus en er mogelijks een bepaalde functionaliteit is uitgeschakeld.  

 

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin vorige week kreeg ik van (de betaalde versie) van AVG de melding dat er een trojaans paard vastgesteld werd op de PC en dit met hun programma niet kon verwijderd worden !

Ik heb dan de Malwarebytes Ant-Malware laten scannen en kreeg geen melding.

Ik heb Windows Defender van Win 10 laten controleren : geen melding

AvG meldde dat AVG Tune Up het Trojaans Paard kon verwijderen (FakeAV Summary ) - Ik heb de gratis versie van Tune Up dan geinstalleerd en laten lopen en die meldde een reeks gebreken  maar dan moest wel betaald worden. Heb ik niet gedaan. TuneUp terug verwijderd van de PC.

 

Ik heb nu via Configuratiescherm en Probleemoplossing het onderdeel Systeem en Beveiliging en vervolgens Windows Update uitgevoerd.  

Volgende problemen werden gevonden : Serviceregistratie beschadigd, fout in Windows Update gedetecteerd, Windows Update onderdelen moeten worden hersteld.

Resultaat : Outlook werkt terug normaal !!

------

Alleszins vriendelijk bedankt aan de hulpverleners die zich  met mijn probleem hebben ingelaten en raadgevingen hebben gegeven tot een uiteindelijk positief resultaat.

 

Met vriendelijke groeten

Ikaros.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

fijn dat je het hebt kunnen oplossen, en dank voor de terugmelding.

toch nog twee tips:

-  zorg zsm dat je die tune-up rommel grondig verwijdert.

- onduidelijkheid  waardoor die registratie verminkt is, dus toch maar eens malwarebytes antimalware een keer  laten scannen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.