Ga naar inhoud

KVP
 Delen

Aanbevolen berichten

Met grote moeite ben ik hier geraakt.

Ik heb een Asus ROG laptop van 2 jaar oud.

Vrij recent (1-2 maand) heb ik problemen met al mijn browsers (internet explorer, firefox en google chrome). Om de haverklap willen zij niet meer reageren. Op chrome (meest gebruikte browser) staat er dan dat deze niet meer reageert bovenaan en onderaan staat er meestal host vaststellen. Als die problemen zich voordoen (het is niet altijd maar toch dagelijks) dan zal de netflix app (niet via browser) ook zeggen dat het niet gaat. Laptop opnieuw opstarten lost dit probleem heel soms op, eventueel na enkele keren herstarten.

 

Games via steam of mijn MMO game guild wars 2 lijken hier geen last van te hebben waaruit ik afleid dat het probleem niet te maken heeft met mijn internetverbinding (?). Ook mijn console heeft nu geen probleem meer met online gaming. Ik had problemen met de xbox one console voordat deze problemen gestart waren, ik heb op mijn telenet modem een poort geopend en sindsdien geen xbox probleem meer. Pc problemen zijn ongeveer 2 - 4 weken erna begonnen (toeval of niet?).

 

Rond de tijd dat dit begon, krijg ik soms bij het opstarten een critical error te zien van Thunderbolt(TM), maar hierover heb ik nog niet echt iets nuttigs gevonden. Ik heb ook geen idee wat dit is en of het ermee te maken heeft. Ik denk ook dat het probleem begonnen is niet veel later dan de laatste grote windows 10 update (toeval of niet?).

 

Soms als ik mijn laptop opstart krijg ik enkele van die digitale storingslijnen te zien en reageert laptop helemaal niet meer, hard reset is dan nodig. In nog zeldzamere gevallen gebeurt dit ook bij het afsluiten.

 

Virus scan levert niets op. Ik gebruik momenteel Avira, maar volledige scans duren hier extreem lang mee, dus ben aan het denken om terug naar AVG over te stappen.

 

Iemand een idee hoe ik de oorzaak kan vinden en oplossen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Stap 1:
Maak een backup van je favorieten


Stap 2:
Download 577551e39aea7-ResetBrowser_99.ico_16x16.ResetBrowser naar het bureaublad.

  • Sluit eerst alle openstaande programma's en browsers.
  • Klik vervolgens met de rechtermuisknop op ResetBrowser.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".
  • Als het scherm "About ResetBrowser" opent klik daar dan "OK".
  • Het scherm  van "ResetBrowser" opent.


57754d8a60c5d-ResetBrowser.png

  • Klik Reset Internet Explorer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Welkom op PC Helpforum

  • Leden statistieken

    • Aantal leden
      40.272
    • Meeste online
      1.765

    Nieuwste lid
    Becca
    Registratiedatum
  • Gerelateerde inhoud

    • Door Vanessa_DB
      Beste iedereen,
       
      Ik ben sinds jaren klant bij Telenet en had volgende opstelling :
       
      Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch --> |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                                                                                                     2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                                                                                                     3) Smart TV
       
      De HP switch is er gekomen omdat vanaf de plaats waar de Telenet lijn binnenkomt en dus de router staat, ook nog andere toestellen staan die internet / connectie naar buiten/binnen nodig hebben. (o.a. een NVR toestel). Vanuit die plaats (dus vanaf de HP switch) is er slechts 1 netwerkkabel die naar de plaats loopt waar de digicorder en (Smart) TV en Linksys router staan. Op die plaats wordt die kabel aan een kleine 5-ports switch gehangen en vanaf die switch loopt één kabel naar de TV, één naar de digicorder en één naar de Linksys router. Blijkbaar was die kleine switch nodig omdat er anders niet van buitenaf aan de digicorder kon (Yello app ed.) ?!?
       
      Hopelijk is de opstelling een beetje duidelijk. Alles werkte wel op die manier. De digicorder én de NVR waren vanop afstand bereikbaar.
       
      Sinds vorige week heb ik nu ook Scarlet.
       
      Nu zal je je wellicht afvragen waarom in hemelsnaam twee ??
      Wel, ik werk nu ook zeer regelmatig van thuis uit en mijn werkgever wou een aparte provider (verbruik, boekhoudkundig, ...). We hebben er dus voor gekozen om de huidige Telenet installatie te behouden voor het werkgedeelte en Scarlet erbij te nemen voor het privé-netwerk.
       
      Op eerste zicht leek alles ook in orde toen de technieker vertrok.
       
      Maar ... vanaf de volgende dag ondervond ik problemen ... 
       
      Zeer traag netwerk. Nauwelijks of niet op WiFi netwerk (op eigen Linksys router) kunnen aanmelden. Digicorder én NVR niet meer bereikbaar van buiten uit. ...
       
      De technieker van Scarlet heeft vanaf de Scarlet (Proximus) router een kabel ingeplugd in de HP ProCurve. De decoder van Scarlet staat in de ruimte waar ook de Telenet DigiCorder staat. Vanuit de mini switch loopt dus nu ook een kabel naar de Scarlet decoder. De opstelling is nu als volgt : 
       
       
      Inkomend internet op Telenet router (WiFi & interne ip adressen 192.168.0.***) --> HP ProCurveSwitch -->
      Inkomend internet op Scarlet router  (Wifi & interne ip adressen 192.168.1.***) --> HP ProCurveSwitch -->
       
                                        van daaruit dus                  |1 kabel door de muren| --> mini switch --> 1) eigen Linksys router (WiFi & interne ip --> 10.z.y.*** )
                                                                                                                                                         2) digicorder Telenet
                                                                                                                                                         3) Smart TV
                                                                                                                                                         4) decoder Scarlet
       
      De wijziging is dus ook dat de eigen Linksys router nu een ip-adres van de Scarlet router (192.168.1.x) heeft gekregen ipv voorheen van de Telenet router (192.168.0.x). Voor het verdere interne netwerk blijft de Linksys via hetzelfde ip adres (10.z.y.***) bereikbaar.
       
      Kortom, er komen twee internetverbindingen (Telenet & Scarlet) binnen op de desbetreffende routers die beiden via een LAN poort en kabel verbonden zijn met de HP ProCurve Switch.
      Vanaf de HP Procurve Switch lopen netwerkkabels naar andere toestellen in deze ruimte (zoals de NVR) én ook één kabel naar de andere ruimte waarin de Telenet Digicorder, Scarlet decoder, Smart TV en Linksys router staan.
      Op die Linksys router connecteren de prive toestellen (bv. pc's, portables en printer) meestal via de WiFi en die krijgen dus een 10.z.y.*** ip adres. 
       
      Is dit nu een goede opstelling (volgens de technieker wel). Gezien de problemen denk ik echter van niet, maar waar ligt het probleem dan ?
      Is het omdat alles vanaf de HP ProCurve Switch slecht over één kabel moet naar de andere ruimte, of doordat er twee inkomende internetverbindingen op de HP ProCurve Switch zitten, of is het helemaal iets anders of ... ??? Hoe kan ik dit probleem opgelost krijgen ?
       
       
       
    • Door RoMuLaN
      Ik gebruik Windows 10 als besturingssysteem.
      Sinds enkele dagen ervaar ik bij het opstarten van de browser Microsoft Edge problemen. In plaats van de homepage (msn) te laden met daarop de meest recent gebruikte apps, laadt er een blanco scherm en als ik dan zelf websites invoer, dan moet ik daar altijd bevestigen voor cookiesinstellingen, worden paswoorden (voorbeeld facebook, YouTube, Steam,...) niet onthouden, en alle pagina's laden zeer traag, en de hulppagina's van microsoft blijven wit staan.
       
      Ik heb het volgende al geprobeerd:
      - heropstarten
      - apart gezette tabbladen verwijderd
      - verwijderen van cache, cookies, trackers
      - herstel en herinitialisatie
      - antivirus laten lopen
      - updates W10 laten lopen

      Niets lijkt te werken. Zijn er nog mensen die deze problemen hebben ontmoet, en wat is jullie oplossing geweest?
    • Door hpPhilip
      Hallo iedereen,
      sinds een dikke week heb ik problemen met de tekst die, al dan niet, verschijnt op mijn scherm tijdens het gebruik van internet (browser?).
      Bij gewone programma's (word, excel, verkenner, enz.) heb ik dat probleem niet.
      In de bijlage kunnen jullie zien wat mijn probleem is.
      Alvast bedankt voor jullie, hopelijk nuttige, feedback.
      Mvg Philip
      Schermproblemen.docx
    • Door Gebruiker22
      Hallo,
      Nadat ik klaar was met het bouwen van mijn pc (2 maanden geleden), het installeren van drivers en updates, heb ik een aantal problemen ondervonden.

      1. Probleem met browsers.
      Browsers laden de pagina niet meer, duren te lang om een afbeelding te laden of een video af te spelen tot het punt waarop het probleem van "time-out van de verbinding" wordt aangegeven.
      Om dit op te lossen, moet ik een andere browser gebruiken, totdat die browser hetzelfde probleem zou hebben, dus het maakt niet uit in welke browser ik gebruik. Na een tijdje laden ze allemaal op de een of andere manier de pagina niet meer. Ik heb niets ge-edit in alle browsers. (alles staat op de default settings)
       
      - Google Chrome: werkt niet. De sites blijven maar laden.
       
      Brave: werkt vaak, kan browseren, stopt met laden van pagina's na gebruik. Geeft dezelfde foutmelding als Google Chrome.
      T
      Soms moet ik meer dan een paar minuten wachten totdat de pagina is geladen en dan werk het niet meer.
       
      - FireFox: momenteel gebruikt het om dit bericht te typen, werkt prima. Na enig gebruik laadt het foto's en video's wat langzamer op het punt dat het geen verbinding maakt. (Zelfde issue als Chrome and Brave)
      - Mircosoft Edge: heb het niet veel gebruikt, maar als niets werkt, gebruik ik het als een laatste redmiddel. Het heeft dezelfde problemen als FireFox en Brave als er gebruik van maak.

       

      2. Windows en tijden het gamen freezes.

      Bij gebruik van Windows:

      Soms beweegt het niet of bevriest het langer dan 5 minuten. Als ik bijvoorbeeld op Taskmanager click of iets moest zoeken, bevriest het.
      Wanneer ik een programma of afbeelding open, bevriest alles, soms geen muisbeweging. Bij het typen in een browser heeft ook hetzelfde probleem. Maakt niet uit wat.
      Een klein voorbeeld wanneer ik iets wil zoeken: https://youtu.be/t7GNmcwiUmk
       

      Bij het spelen van Games:
      Maakt niet uit welk spel (Nostale, Closers, Rust) het scherm stop een paar seconden. Door en door.

       

      3. Andere talen installeren
      Ik kan niets selecteren zoals je kunt zien in de onderstaande schermafbeelding.
      https://i.imgur.com/6on8wit.png


      4. Mijn build:
       
       
      5. BIOS

      Ik ben op internet op zoek geweest en vond geen oplossingen... Wat kan ik doen om deze problemen op te lossen?
      Heb ook een logje van Speccy aan dit bericht toegevoegd. (Desktop.txt)
      Desktop.txt
           
    • Door h.dereus
      Als ik m'n browser open - maakt niet uit welke - opent deze steeds ongevraagd met dezelfde website.
       
      http://192.168.1.254/mobile-step0.html?org_
       
      Als ik bijv. naar de website van het PC Helpforum wil, verschijnt er het volgende in beeld:
      http://192.168.1.254/mobile-step0.html?org_url=http://www.pc-helpforum.be
       
      Op het scherm verschijnt de tekst :
      Welcome to BT
      You are now sucessfully connected to your BT Home hub.
      We're going to guide you through a few single steps to finish getting you set up and online.
      Vervolgens mag ik op de knop 'get started' klikken. Dit heb ik niet gedaan.
       
      Kan iemand mij zeggen of ik met een virus te maken heb. Ik kan het mij haast niet voorstellen, want ik werk met Norton Internet Security.
       
      Henk

×
×
  • Nieuwe aanmaken...