Ga naar inhoud

blaster


klungel

Aanbevolen berichten

Het doorlopend opnieuw opstarten zou kunnen komen door de worm Blaster, maar er kunnen ook andere oorzaken zijn.

Of het hier om Blaster gaat, kun je snel controleren.

Gebruik een andere pc en ga dan naar deze website: https://www.symantec.com/security_response/writeup.jsp?docid=2003-081119-5051-99

Klik bovenaan de pagina op Download Removal Tool
Je downloadt dan dit bestandje: FixBlast.exe (132 KB)
Sla dat bestand op op een USB stick.

 

(Zorg ervoor dat de XP pc niet verbonden is met internet; dus trek de internetkabel eruit. Wanneer Blaster gevonden en verwijderd is, moet je eerst nog controleren of de firewall aan staat! Als je niet weet hoe dat moet, dan kun je dat in een volgende reactie vragen.)


Stop die stick in de XP pc waarmee je die problemen hebt.
Start die pc op.
Zodra hij is opgestart ga je met de Verkenner naar de USB stick en dubbelklik je op FixBlast.exe

Je moet wel snel zijn, want als het echt om Blaster gaat, dan heb je hooguit 5 minuten de tijd. Daarna zal de pc weer automatisch opnieuw opstarten.

 

Kijk goed naar het scherm. Wat lees je als het removal tool zijn werk doet. Wordt Blaster gevonden en verwijderd? Of las je wat anders?

aangepast door porrelaar
aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

heeft allemaal weinig zin , want ik krijg die XP-laptop (HP)  niet stil ! enkel het uitnemen van de batterij en het uittrekken van de net-adapter doen hem stoppen ! als ik zelfs geen bureaublad  kan bekomen , noch de muis kan bedienen , hoe kan ik dan een USB-STICKJE  aanwijzen    ???

na een paar uren te rebooten kan ik die laptop gebruiken als "schotelverwarmer" , omdat die zo heet wordt ! !!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat de titel van uw topic "blaster" is, ging ik ervan uit dat u bekend was met de symptomen van de worm Blaster. 

In augustus 2003 heb ik in 1 week tijd 3 verschillende computers van familie en collega's bevrijd van Blaster. Op al die computers startte Windows XP toen normaal op, maar eenmaal opgestart verscheen al zeer snel (binnen enkele minuten) de melding dat de computer moest worden afgesloten. Zo herinner ik het me tenminste. In de paar minuten die me ter beschikking stonden, ramde ik een diskette met daarop het removal tool in de pc. 

 

U krijgt niet eens het bureaublad te zien, want voor die tijd start de computer al weer opnieuw op. Dan kunt u inderdaad geen USB-stick openen in de verkenner.

Er kunnen andere oorzaken zijn voor het constant opnieuw opstarten van de laptop. Het zou ook defecte hardware kunnen zijn. Ziet u tijdens het opstarten misschien foutmeldingen voorbij komen op het scherm in de POST: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Power-on_self-test

Hoort u andere pieptonen dan normaal wanneer u de laptop aanzet?

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen ,  op het scherm verschijnt eerst het gewone "XP"-start-scherm  , gevolgd door een bliksemsnel verdwijnend blauw scherm met witte tekst ; de tijd om dat te lezen heb ik niet ! 't verdwijnt zo snel en wordt gevolgd door een tekst met keuze-mogelijkheid om te starten in "veilige mode" , of met opdrachtprompt  enz ; reeds alle keuzes geprobeert maar daar blijft niks te helpen ;

'k denk dat die HP rijp is voor de schroothoop ....  (zonde !)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blauwe scherm met witte tekst moet welhaast een BSoD (Blue Screen of Death) zijn. In die tekst staat de error (fout) code vermeld, waarom Windows wordt afgebroken. Maar omdat jij slechts een flits van dat scherm ziet kun je de foutcode niet noteren.

Als jij een goede film- of digitale fotocamera hebt, kun jij het proces filmen en dan vertraagd afspelen, zodat je de foutmelding kunt overschrijven.

Hopelijk hebben andere leden nog meer én betere tips voor je.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed een probleem met de koeling.

Te hoge temperaturen van een PC / laptop worden meestal veroorzaakt door stofophopingen binnenin of op de fans.

Om dit op een veilige manier te verwijderen verwijzen we graag naar deze zeer duidelijke uitleg.

Neem de tips grondig door en doe het nodige om je systeem stofvrij te (laten) maken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.